Ga naar inhoud

Voorjaarsgedrag bij konijnen


Evee

Aanbevolen berichten

Zien jullie alweer van dat typische voorjaarsgedrag bij jullie konijnen?

 

Deze week valt het bij mijn koppels gewoon een beetje op! Joris en Brenda jagen wat meer, vooral rond etenstijd. Harold was op Charlie aan het rijden. Charlie leeft haar voorjaars-frustraties uit op één van de toiletbakken - die moet of leeg, of van z'n plek, of allebei 🤣

 

De zandbakken staan weer in de rennen, daar maken beide koppels ook goed gebruik van.

 

Qua verharen vind ik dat ze eigenlijk al wel een eind zijn, ze zitten wel al in een voorjaarsjasje hier 🙂

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, leuk hè? 

 

Het voorjaarsgedrag uit zich hier vooral in veel binkies en bunnyflops. Rijden doen ze niet, maar dat heb ik ze sowieso nooit zien doen. Ze smijten daarentegen wel met alles wat ze tegenkomen (niets lijkt op de goede plek te liggen, haha). Vooral de blik en veger zijn favoriet. Oja, en als iets kapot geknaagd kan worden, dan moet en zal het kapot geknaagd worden. 😂

 

Qua verharen zijn ze beiden al een heel eind op weg. De voedster help ik wel een handje door te plukken, want zij kwam er vorig jaar vrij slecht doorheen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Senna's vacht is echt ontploft. Ze verhaard ook heel anders dan anders, zien jullie dat wel vaker bij konijnen? Normaal gezien begint ze bij de kop en dan gaat het bijna in fases richting de kont. Nu is het alles in 1 keer.

Kyra en Odin zijn hier natuurlijk nog maar iets meer dan een week dus geen idee wat ik daarbij kan verwachten. Kyra heeft al wel wat uitstaande plukjes.

Verder gedragen ze zich voorbeeldig. Geen graven, rennen, jagen of rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedstertje begon laatst op d'r vriend te rijden. Had nog nooit gezien dat ze op elkaar rijden (zelfs tijdens het koppelen niet) en ik stond er wel even van te kijken. Vooral omdat Naboo (voedster) toch echt een stuk kleiner is dan Sith. Ook maakt Naboo meer bunnyflops en lijkt ze afgelopen week wat meer mijn aandacht op te zoeken. Maar dat kan ook komen omdat ik gewoon meer thuis ben en ze meer aan me begint te wennen.

 

Sith heeft wel heel erg last van de rui. Ik probeer hem te helpen met plukken, maar hij rent heel hard weg als ik te lang aan hem zit. Als ik hem oppak raakt hij helemaal in de stress en dan verliest hij wel echt plukken haar in 1 keer. Maar om hem nou elke keer in de stress te laten schieten... Ik ga gewoon maar rustig naast hem zitten en haal zoveel mogelijk de losse haren weg 🙂 We zijn nog steeds vriendjes gelukkig! haha

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .