Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Even een vraagje...

Mijn konijnen zijn sinds juli 2019 samen! Sinds ze samen zijn lijken ze nog veel gelukkiger! Ze likken elkaar veel, slapen tegen elkaar aan, maken bunnyflops tegen elkaar aan en kunnen zo leuk spelen met elkaar.

Alleen het mannetje wilt er de laatste tijd weer veel op... het bijzondere vind ik wel dat het vrouwtje gewoon rustig wegloopt en daarna een bunnyflop maakt. Opzich lijkt het dus niet zo erg, maar heel soms wilt hij het ook op haar hoofd doen en dat vind ik geen fijn idee. Want als ik niet thuis ben,  ben ik er niet bij. Overigens heeft het mannetje het ritten nooit los gelaten, maar dan was 1 keer in de week dat hij het probeerde. Het is hem overigens nog nooit gelukt. Het vrouwtje houdt haar poot stijf haha.

Hebben jullie misschien tips voor mij?

Groetjes, 

Marion 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel konijnenkoppels hebben dat in het voorjaar. Het zijn de hormonen die opspelen. Ook gecastreerde konijnen hebben daar nog wel wat last van, je haalt met castratie immers niet alle hormonen weg, die worden op meerdere plaatsen in het lichaam aangemaakt. Zolang het bij wat rijden en jagen blijft, is het geen probleem. Als je meer richting de zomer gaat word het als het goed is vanzelf weer minder. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites