Spring naar bijdragen
Djezz

Hoihoi

Recommended Posts

Hallo allemaal, al heel veel gelezen op dit forum en uiteindelijk aangemeld en hierbij wil ik me even voorstellen.

We zijn een gezin met vader, moeder en 3 kinderen.

En ja ik ben zo'n moeder die dus bezweken is voor een klein konijntje uit een dierenwinkel 🙄 

Of erger gezegd nog, het was niet de bedoeling om met een konijntje naar huis te gaan, maar we waren op slag verliefd.

En onze oudste dochter stond te huilen van geluk toen we hem meenamen.

Heel slecht dus eigenlijk om niet van tevoren informatie in te winnen.

Waar ik s'avonds dus deze site vond en me helemaal heb ingelezen en al achter een hoop informatie ben gekomen.

Onze Rocky krijgt dus zeker een vriendinnetje uit de opvang.

Nu 4 weken bij ons en nu een week of 12.

Binnenkort dus een afspraak maken om hem te laten helpen, volgens mij kan dit vanaf een week of 14?

Mochten jullie verder nog nuttige tips hebben die ik nog niet weet hoor ik het graag.

Groetjes Jessica 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op bunnybunch!

Hoewel de start niet ideaal is, ben ik blij dat je de weg naar bunnybunch gevonden hebt! Rocky gaat het vast goed krijgen bij jullie!

Castratie kan vanaf het moment dat de balletjes ingedaald zijn, verschilt iets per rammetje, maar meestal tussen de 12 en 16 weken ongeveer.  De meeste "starterstips" staan in dit artikel wel vermeld, ik zou zeggen lees dat eens door en als je verder nog vragen hebt kun je er altijd een topic over openen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-nieuwkonijn/post/tips-en-uitleg-voor-een-nieuw-konijn/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom! Tja, de meesten zijn met een konijn uit de dierenwinkel begonnen. 

Het was dus een impuls om Rocky mee te nemen, maar gelukkig lees je je nu wel goed in. En we willen je graag helpen. 

Sta er trouwens niet gek van te kijken als Rocky een zij blijkt te zijn 😉 In de dierenwinkel gaat het bepalen van het geslacht nogal eens fout.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zijn 2 weken later wel terug gegaan om zijn inentingen te halen en toen werd er wel opnieuw gezegd een mannetje.

En anders horen we het binnenkort bij de dierenarts  haha 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op BunnyBunch!

Wat een verademing om je verhaaltje te lezen. Het was misschien een impuls aankoop maar het klinkt alsof jullie het wel serieus nemen en er alles aan gaan doen dat hij niks te kort komt 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties.

Wat een warm welkom zo.

Ja we nemen een huisdier zeker serieus en we verheugen er ons nu al op een vriendinnetje erbij.

Nog even geduld hebben 😀

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites