andremiranda Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Hallo, Mijn ram wordt 4 Feb. gecastreerd. Ik wil graag een 2de konijn erbij, omdat mij dit voor hem leuk lijkt. Wel krijgt hij trouwens ontzettend veel aandacht van ons, tis een binnenhuiskonijn en daarbij werk ik part-time, dus veel aandacht krijgt ie absoluut. Hij is nu 7 mnd, vrij zindelijk en zo ontzettend lief! Ik hou echt van hem! Ik heb besloten (gevoelsmatig) om een voedster uit een opvang te halen. Ik had ook via iemand anders een 2de steenkonijn kunnen krijgen, maar mijn gevoel neigt meer naar een konijnenopvang,Nu mijn vragen: Op welke leeftijd moet ik letten van de voedster? In de opvang is dit natuurlijk wisselend. Mijn ram vertoond nu onzettend veel dekgedrag, als dit niet helemaal overgaat na de castratie, is dit dan niet heel zielig voor een jonge voedster? Is het het beste om mijn ram mee te nemen en kijken welke hij uitzoekt?Alleen heel egoistisch....... niet alle konijnen vind ik evenmooi:$Kheb wel een paar mooie gezien bij opvang AaenHunze, met een wildkleur, is het mogelijk om dit bij een konijnenopvang aan te geven? Hem daarbij te laten uitkiezen? Over koppelen heb ik al veel gelezen hier en zal me aan alle tips proberen te houden. Ik hoop echt een leuke voedster voor mijn ram erbij te krijgen! Wij hebben hier ruimte genoeg! p.s 1: kent iemand het dilemma konijn uit opvang of bij fokker?p.s 2: mocht iemand een goed thuis zoeken voor een voedster...... Gr Miranda Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 heeye miranda!! wat een mooie beslssing die je gemaakt hebt!!de keuze tussen fokke ren opvang heb ik zelf nog niet voor gestaan dus daarin kan ik je niet terzijde staan! * wat betreft de leeftijd... zou ik niet vor een dame van enkel weekjes oud gaan. liefst ee voedster die qua leeftijd ronde de leeftijd van andre zit! * wat het uitzoeken betreft kun jij natuurlijk enkele voedsters uitzoeken die jou voorkeur genieten.die laat je dan kennis maken met Andre en zo ga je samen met de opvang bekijken of er een klik is tussen de dame en Andre.is die er niet... hebben ervaren mensen dat snel genoeg geschoten en kijk je voor een andere dame!je kunt dit natuurlijk wel pas twee a drie weken na de castratie van Andre doen!! ik vind het een heel mooi besluit dat je een konijn ee nieuw huisje en eennieuwe kans gaat geven! en andre een vriendinnetje!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 de opvan g zal je ook helpen met koppelen. de meeste opvangen doen dit bij hun en begeleiden je hierin!! zodat je niet thuis daar pas mee hoeft aan te vangen!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Konijnenvrouwtje Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Wat een goede beslissing, je kan natuurlijk bij de opvang je voorkeur uitspreken, dat doen mensen hier ook gewoon. Dan kun je kijken of ze gekoppelt kunnen worden, dat gebeurt meestal bij de opvang zelf en duurt even, dus ja het lijkt mij handig om je voedster mee te nemen. Veel succes ermee Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
andremiranda Geplaatst: 20 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Heey Kelly, dank voor je antwoord! (wou je alweer bijna pb-en...) Van de tijd na de castratie ben ik op de hoogte. Mijn DA gaf trouwens ook aan idd geen al te jonge voedster erbij te nemen, om hetzelfde wat jij zei. Mijn keuze is idd gevoelsmatig gemaakt. Dit voelt gewoon het beste, wellicht omdat ik zelf geadopteerd heb haha.Nee zonder gekheid, raskonijnen vinden wel een goed thuis denk ik, ik wil graag een voedster een 2de kans/thuis bieden. p.s konijnenvrouwtje ook bedankt! Jij hebt natuurlijk veel ervaring! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shanty Geplaatst: 21 januari 2008 Delen Geplaatst: 21 januari 2008 Super ik zal het ook zo doen als hierboven bescheven staat jij kiest zelf 2 uit die je leuk vindt en dan ga je kijken want Andre er van vindt klikt het niet das heel jammer kijk je naar nummer 2 .. heel veel suc6 is natuurlijk harstikke spannend allemaal ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten