Ga naar inhoud

Konijntje wilt geen korrels


GawainBS

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Onze Luna weigerde pellets te eten, evenals kruiden en een wortel. Vanmiddag heb ik haar wel nog groenvoer zien eten. Ze is wel alert, huppelt rond en wast zich nog. De DA van wacht zei van morgenochtend af te wachten. Zou ik haar nu al dwangvoeren?

 

P.S.: Ik heb haar net aan het hooi zien knabbelen, dus ik ben redelijk gerust inmiddels. Maar suggesties zijn altijd welkom!

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet gaan dwangvoeren als je niet weet wat er aan de hand is. En zolang ze nog eet, ook al is het maar een beetje, is er nog geen reden voor paniek. Het is wel verstandig om morgen even met haar naar de dierenarts te gaan, want als een konijn niet eet is er wel iets aan de hand. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen nr de spoed DA geweest. Ze denkt dat Luna last heeft van puntjes op de tanden. Luna heeft een spuitje met ontstekingsremmer, pijnstiller en darmstimulatie gekregen. Nu moet ik haar dwangvoeren, want ze eet niet meer. Als het morgen niet beter is, gaan ze haar onder narcose behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DA heeft bloedonderzoek laten doen, maar dat was goed. Ze heeft een beetje zwelling op haar tong gezien, dus vrijdag gaan ze haar gebit behandelen. Inmiddels eet Luna beetje hooi, groenvoer & korrels zolang ze pijnstiller krijgt.

De DA zou in principe vroeger willen behandelen, maar door de noodsituatie draaien ze op minimum bezetting.

 

Ik ben al blij dat ze terug iets eet. Zolang ze dat doet, ga ik niet meer dwangvoeren, kwestie van stress te vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haar tandjes zijn bijgevijld. Ze had puntjes op de bnnkant van haar kiezen, die haar tong verwondden. Ze is nu terug thuis, maar nog  groggy van de verdoving. Ze wilt momenteel niet eten, dus nog ff gedwangvoerd voor de nacht. Ze was wel al alert, dus er was geen risico van stikken in de voeding. Ze heeft zich nadien ook gewassen.

De DA raadde aan van nog een paar dagen pijnstiller te geven, zodat de wondjes aan de tong knn helen.

 

Hopelijk wil ze morgenvroeg zelf terug eten.

 

P.S.: Ik krijg geen notificaties meer van het forum. Niet in Spam, nergens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .