Ga naar inhoud

Konijntje blijft na antibiotica niezen


mercy

Aanbevolen berichten

Beste lezers,

 

Ik weet even niet meer zo goed wat ik moet doen vandaar dat ik jullie om advies vraag! Mijn konijntje heeft al een hele tijd last van haken op haar kiesjes. Deze worden om de zo veel maanden geslepen. Meestal zit er 3/4 maanden tussen het slijpen. Als het weer tijd is om ze te slijpen dan begint ze altijd met niezen, maar zodra de haakjes geslepen zijn niest ze niet meer. Na de laatste keer blijft ze helaas wel niezen en omdat ze ook een beetje een nat neusje had heeft ze antibiotica gekregen. Hier zijn we iets langer mee doorgegaan dan normaal maar helaas niest ze nog steeds. Bodem bedekking heb ik niet, alleen hooi in hun WC en in de ruif boven. De konijnen staan binnen. Ze krijgen elke ochtend gedroogde kruiden, altijd genoeg hooi, soms wat andijvie, peterselie of witlof. De biks die ik geef zijn Supreme Science Selective. 

 

Heeft iemand ervaring met een konijntje dat een aantal weken niest ook na een antibiotica kuur? En misschien tips wat te doen?
 

Groetjes Stefani

Mercy & Chichi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Weet je wat voor antibioticum je konijn heeft gekregen? En is er een swab genomen om te kijken welke bacterie de snot veroorzaakt? Dat laatste zegt niet altijd heel veel, maar kan wel laten zien welke bacterie de snotneus kan veroorzaken. Ik heb thuis een konijn dat drie verschillende antibiotica heeft gekregen, steeds bleef het snot even weg, maar kwam ook weer terug. Ook na het zwaarst mogelijke antibioticum. Zijn alle andere oorzaken voor het snot uitgesloten (o.a. gebitsproblemen naast de haakjes, oogproblemen)? Het is wel belangrijk om nog eens met de DA te kijken wat je verder zou kunnen uitproberen, want als het echt snot is kan het chronisch worden en zelfs tot een longontsteking leiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er al wel eens gebitsfoto's gemaakt? Kan het zijn dat er problemen zijn met de kieswortels? 

 

Een swab, een monster nemen om te kijken of er sprake is van "het snot" kan inderdaad ook handig zijn, dan kan ook bepaald worden welke soort het is, en welke antibiotica dan de juiste zou zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .