Ga naar inhoud

Konijnenverzekering


rabito!

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een lief konijn die ik los in huis heb rondhuppelen. Ik heb ook een hok in de huiskamer staan die altijd open is. Mijn konijn is zindelijk en doet daar zijn behoefte etc. 

 

Nu zat ik onlangs te lezen over verzekeren van een konijn. Ikzelf ben in de afgelopen 2 jaar een aantal keer naar de dierenarts geweest en al met al denk ik zo'n 200 EUR kwijt aan de gezondheid van mijn konijn. Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijke konijnenverzekering?

 

Ik heb al wel informatie gevonden op konijnenverzekering.eu alleen weet ik niet zo goed of ik dit nou wel of niet moet doen. Natuurlijk heb ik het beste voor met mijn konijn alleen vraag ik mij af of een verzekering financieel aantrekkelijk is op langere termijn. 

 

Zijn er mensen die hun konijn verzekerd hebben en kunnen jullie mij hier meer over jullie ervaringen vertellen? 

 

Bedankt, 

 

Carlijn

aangepast door Evee
link er uit gehaald en in tekst veranderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij er wel eens in verdiept uit nieuwsgierigheid, maar het is echt enorm duur naar verhouding van wat je er voor terug krijgt. 

 

De website komt mij overigens totaal niet betrouwbaar over,  maar waarschijnlijk iemand die verdient als je via hun links naar de verzekeraars gaat. De tekst ook... 150 euro voor een gebitsbehandeling elke 6-8 weken? Nou, dan zou ik een andere dierenarts kiezen of een permanentere oplossing kiezen, want dat is wel heeeeel duur. En medicijnen bij blaasgrijs 120 per maand? Ten eerste is het blaasgruis, ten tweede krijg je er geen langdurige medicijnen voor maar een ingreep en dan aangepaste voeding. Klopt dus niets van.

 

Ja, soms hebben konijnen iets wat geld kost. Soms heb je echt een pechkonijn waarbij je de dierenarts plat loopt. Maar dan moet je het ook maar net volledig vergoed krijgen van de verzekering, en dat is volgens mij bijna nooit het geval. 

 

Bijv. bij petplan zit gebitsproblemen pas in het plus pakket. Als ik de gegevens in vul voor een jonge ram van onder de 1 jaar, betaal je daarvoor 16,71 per maand, en dan nog krijg je bij gebitsproblemen maar 50% vergoed. Ook het consult niet volledig. Geen castratie, geen vaccinatie. En dan heb je voor dat bedrag nog maar 1 konijn verzekerd, heb je een koppel, ben je dus al 30 euro per maand kwijt aan verzekering! 

 

Heel eerlijk: je kan beter elke maand zelf 15-50 euro in een potje doen of op een spaarrekening voor de dieren zetten, dan het in een verzekering stoppen. Vaccinaties en castraties krijg je niet vergoed. En ik heb heel wat konijnen gehad, waar dat nou juist de enige dierenartskosten waren. En blijft je konijn gezond, dan heb je nadien nog een leuk reservepotje geld staan. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het verleden via een callcenter huisdierenverzekeringen verkocht. Het is wel een tijdje geleden, maar ik verwacht niet dat ze er beter op geworden zijn.. het kan zinvol zijn als je een jong rasloos dier aanschaft wat nog nooit iets heeft gehad en nog moet worden gechipt etc. Heb je een ras waar bepaalde medische aandoeningen veel voorkomen, dan gaat de premie met sprongen omhoog (probeer maar eens een sharpei te verzekeren 😱😱). Heeft je dier al iets gehad voordat je de verzekering afsluit dan wordt behandeling van die specifieke aandoening al uitgesloten van de verzekering. Ik voelde me echt een oplichter toen ik dat werk deed en zou het niemand aanraden. Dan is mijn tip eerder: ben je bang dat je de rekeningen niet kan betalen? Begin dan niet aan huisdieren of sta ze af als je situatie is veranderd. 

Er zit overigens veel prijsverschil tussen dierenartsen. Hier in de stad zijn ze duur, in een dorp hier vlakbij veel goedkoper. Voor simpele dingen als vaccinaties kun je daar echt op besparen, voor meer ingewikkelde ziektebeelden weegt voor mij de konijnkundigheid zwaarder dan de kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .