Ga naar inhoud

Help! Oud gekoppeld stelletje rijdt de hele tijd.


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb 2 gecastreerde rammen die al langer dan 6 jaar bij elkaar zijn. Ze hebben eigenlijk altijd wel op elkaar gereden, alleen dat was heel soms. Nu is de oudste constant bezig met alle spullen markeren en rijden. Ze hebben een vrij buitenruimte (5 bij 5 meter hek met een 2 verdieping konijnenhok) in onze achtertuin en kunnen 24/7 rondlopen en hebben allerlei spulletjes om aan te knagen. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, ik scheid ze nu iedere avond van elkaar omdat ik het zielig vind maar heb geen oplossing. Ik denk soms dat ik ze in bad moet doen om hun eigen lucht een soort reset te geven omdat het heel erg geurgericht lijkt. Ik heb ook al verstop plekken gemaakt zodat ze niet op elkaar kunnen klimmen maar het veroorzaakt nog steeds stress omdat hij met z'n hoofd bij z'n kont komt.

 

Heeft iemand de goude tip? Ik snap gewoon niet dat ze na zoveel jaar ineens veranderen. Het viel mij ook op toen ik alle poep op had geruimd hij vervolgens alles ging markeren. Is er misschien een sterke lucht in de tegels getrokken waardoor hij iedere keer getriggerd wordt? Want in de loop van jaren is wel hun urine en ontlasting in de tegels getrokken en wellicht veroorzaakt dat een hele sterke lucht?

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes,

 

aangepast door Gast
Naam verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

In bad doen is een heel slecht idee, dat zeker niet doen. Dat is heel erg slecht voor konijnen, en zal ze zeker niet elkaar doen  vergeten. Zo makkelijk zijn ze ook niet voor de gek te houden, en in bad doen is een serieus gevaar voor de gezondheid. 

 

Ze uit elkaar halen voor de nacht is ook geen goed idee, dat zal het rijden alleen in stand houden en verergeren.

 

Je omschrijft nog geen gevechten. Maar als ik het zo lees, zal het daar waarschijnlijk wel in gaan uitlopen als je ze samen laat. Heel eerlijk, ik denk dat de enige echt goede optie is, om ze uit elkaar te halen en elk een eigen partner te geven. 

 

Koppels vallen soms uit elkaar, dat kan, ook na 6 jaar. Soms veranderd de rangorde, de verstandhouding door bepaalde dingen die gebeuren, doordat één van de twee zwakker word door ziekte, doordat er stress is, doordat gezinssamenstelling verandert. Zoveel dingen kunnen er invloed op hebben. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .