Ga naar inhoud

Soms een zak hooi weigeren?


Suuzan_

Aanbevolen berichten

Hoi!

 

Ik koop altijd hetzelfde hooi. Los kruidenhooi uit de dierenwinkel, is mijn NHD dól op. Hij eet hier veel meer van dan van zo'n baal vast hooi. Maar soms wil er een zak tussen zitten die hij volledig weigert? Dan geef ik hem hooi uit een andere zak en dan is het weer goed. Maar nu heeft hij een zak hooi geweigerd waar ik al halverwege mee was. Het begin vond ie prima, en vervolgens at hij weer bijna niks ervan. Ik heb hem hooi uit een andere zak gegeven en voila, helemaal tevreden weer aan het knabbelen. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

 

Alle zakken hooi die ik in huis heb zijn van precies hetzelfde merk en precies dezelfde dierenwinkel. Ik koop er vaak 3 of 4 in één keer omdat hij het normaal zo lekker vindt dat ik er snel doorheen ben. Op een aantal zakken na dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het hooi nooit allemaal van 1 weide komt, of van dezelfde oogst. Er zit dus kwaliteitsverschil tussen. Verschil in samenstelling. Verschil in smaak. Sommige konijnen hebben echt een hele specifieke voorkeur.  

Merk en winkel maakt dus niet uit. Zelfs daarbinnen zit verschil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Evee:

Omdat het hooi nooit allemaal van 1 weide komt, of van dezelfde oogst. Er zit dus kwaliteitsverschil tussen. Verschil in samenstelling. Verschil in smaak. Sommige konijnen hebben echt een hele specifieke voorkeur.  

Merk en winkel maakt dus niet uit. Zelfs daarbinnen zit verschil. 

Grappig om te zien dat hij dat dan wel zo merkt! Zo lang ik het simpelweg kan oplossen door hem ander hooi te geven, vind ik het prima. Maar ik was wel benieuwd wat er in zijn koppie omging bij het ruiken van het ene hooi en het andere. Dank je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .