Spring naar bijdragen
Evee

Luna heeft een bult op haar buik

Recommended Posts

Vanmiddag voelde ik opeens een flinke bult op de buik van Luna (één van onze katten), bij haar achterpoot. Echt groot. Hoe kan ik dat gemist hebben? Hoe lang zit die er al? Op een plek waar je niet vaak aan zit, dus geen idee hoe lang het er al zit. Direct gebeld en ik kon vanavond bij de dierenarts terecht. Isis ook maar gelijk meegenomen. 

Bij Luna hoorde de dierenarts een hartruisje, en ze heeft in de bult geprikt. Het lijkt dat het vet is, een vetbult dus, maar voor de zekerheid is het nog opgestuurd naar het lab. Ook is er bij Luna bloed afgenomen voor uitgebreid onderzoek. Dat wachten we even af, afhankelijk van wat de uitslagen zijn word de bult mogelijk verwijderd. De dierenarts zag dat wel zitten want zo een grote vetbult is vrij uniek voor een kat, bij honden zie je het soms wel, maar bij katten niet. Zo grappig als je zo een enthousiaste dierenarts hebt over iets als een vetbult haha.  Luna d'r gewicht is wel weer goed bijgekomen, ik geef ze nu toch maar onbeperkt eten, de hele dag dus. Dus als je dat bedenkt, is het toch niet helemaal ok. En er hangt natuurlijk ook een bult aan die mee weegt, dus helemaal optimaal is dat toch niet. Luna d'r gebitje is prima. 

Bij Isis was het hartje ook niet helemaal ok, ze is mager, niet extreem, maar als je bedenkt dat ze toch ook alweer even op onbeperkt voer staat niet echt goed op gewicht. Voor de zekerheid is er ook bij Isis bloed afgenomen. Haar gebit was ook prima. 

Morgenavond krijg ik waarschijnlijk al wel uitslag binnen, het kan zijn dat dat nog niet volledig is en dat maandag de rest volgt, maar ze verwacht morgenavond te kunnen bellen met in ieder geval een deel van de uitslag. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik voel mij eigenlijk best schuldig dat ik niet eerder naar de dierenarts ben gegaan, ik heb al best een tijdje zo een "gevoel" dat er iets is, maar je niet goed weet wat. En het dus eigenlijk wel moet laten onderzoeken,  maar ja druk druk en het was niet kritiek. Wel al met de dierenarts over gesproken toen ik er was met andere huisdieren, maar nog geen afspraak voor de poezen gemaakt. Ze eten langzaam en waren wat mager. Luna werd wat minder atletisch, haalt soms hoge sprongen niet meer. De poezen zijn 14 jaar, dus ja, ook de jongste niet meer. Maar ik ben blij dat het nu gewoon even uitgebreid nagekeken word en ik in ieder geval weet hoe en wat. En dat het op het eerste zicht geen tumor lijkt te zijn bij Luna.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet schuldig voelen. Ik kreeg vanochtend een telefoontje dat een meisje die ik wel redelijk ken zelfmoord heeft gepleegd. Dit vond ik uiteraard lastig. Al helemaal nadat ze mij een bericht had gestuurd dat ze ergens mee zat en dat ik terug had gestuurd, sorry... Maar ik kan de problemen van anderen er niet bij hebben nu. Ik moet even heel egoïstisch zijn anders ga ik eraan onderdoor. Maar ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Dus ik probeer me niet schuldig te voelen. Je kan het toch niet meer veranderen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, niet dat ik weet. Luna komt uit een "onverwacht" nestje van de katten een collega van mijn ex. Isis komt uit het dierenasiel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, zeker! Ben blij dat dat de uitkomst is!

Hij moet er alleen wel af op termijn, want ik heb het idee dat ze er wel last van heeft. Eerst haar hartruisje hopelijk op orde krijgen met de schildkliermedicijnen, en als dat goed is, mag ze onder het mes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites