Ga naar inhoud

Een eigen moestuin of kruidentuin voor konijnen?


Evee

Aanbevolen berichten

Ik ben wel eens benieuwd, hoewel het weer nog niet echt mee zit, begint de tijd van het jaar om zelf planten te zaaien en kweken wel weer! 

 

Wie van jullie heeft er een eigen konijnen moestuintje of kruiden tuintje? En wat kweek je daar voor planten? Is het binnen of buiten? 🙂 

 

Mocht je foto's hebben, ik ben benieuwd!

 

Dit jaar zal ik (net zoals vorig jaar) in een paar bakken wat vers groenvoer voor ze kweken. Van radijsjes tot andijvie en komkommers 🙂 

 

Ik heb wel als vaste planten rozemarijn, een roos, en een klein appelboompje staan in grote bakken nu waar ze regelmatig iets van krijgen. En ze krijgen gras, goudsbloem en paardenbloem uit eigen tuin als dat weer een beetje gaat groeien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hele tuin is konijnvriendelijk. Alles wat ze niet mogen hebben staat in de voortuin of hangt in bakken aan de schutting of de schuur.

Ik heb ook een stukje moestuin waar vooral groente voor de konijnen komen, op dit moment staan er nog alleen kruiden. Mijn ouders gaan dit jaar een poging doen om witlof te planten, waarvan de konijnen ook een deel zullen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei happy211:

Mijn hele tuin is konijnvriendelijk. Alles wat ze niet mogen hebben staat in de voortuin of hangt in bakken aan de schutting of de schuur.

Ik heb ook een stukje moestuin waar vooral groente voor de konijnen komen, op dit moment staan er nog alleen kruiden. Mijn ouders gaan dit jaar een poging doen om witlof te planten, waarvan de konijnen ook een deel zullen krijgen.

Dat heb ik ook een keer gedaan, en was erg goed geluk! Het is ook wel leuk om te doen aangezien je eerst groene witlof hebt, en ze dan in bakken moet leggen onder grond/zand om er witlof van te maken 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Evee:

Dat heb ik ook een keer gedaan, en was erg goed geluk! Het is ook wel leuk om te doen aangezien je eerst groene witlof hebt, en ze dan in bakken moet leggen onder grond/zand om er witlof van te maken 🙂 

Zouden de konijnen die groene witlof ook kunnen eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een balkon. Ik heb wel een paar jaar geprobeerd kruiden te kweken in hangbakken maar de afgelopen twee jaar is het zo vreselijk heet in de zomer dat alles verschroeid waar je bij staat. Nu heb ik geraniums in hangbakken staan, dat is net onkruid, niet kapot te krijgen. Ik heb wel eens gekeken naar een moestuin in de buurt, maar het is allemaal echt heel groot en ze hebben enorme wachtlijsten. 
Binnen heb ik wel vanalles staan. Ik vind het leuk om te stekken en te vermeerderen dus het is hier een aardig oerwoud. 😂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden zei happy211:

Zouden de konijnen die groene witlof ook kunnen eten?

Volgens mij kunnen ze dat ook gewoon eten, ja 😉 Had je je nog niet gerealiseerd dat witlof wat meer werk is? haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Evee:

Volgens mij kunnen ze dat ook gewoon eten, ja 😉 Had je je nog niet gerealiseerd dat witlof wat meer werk is? haha.

Haha jawel hoor, maar weet niet precies wat mijn ouders van plan zijn en of alles zal lukken 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier komt veel groente uit de tuin. O.a. andijvie, sla, wortel +loof, peterselie, komkommer. Ik heb ook een 1m2 gras aangelegd, zo heb ik vers en veilig gras voorhanden. Superhandig! Mijn konijnen zijn niet zo heel dol op groente. Mijn 4 cavia's eten enorm veel voor hen heb ik ook nog tomaat, paprika enz. Vers en onbespoten en zelf eet ik natuurlijk ook mee.😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een moestuin. Die staat buiten. Maar mijn konijn komt daar niet echt om dingen te eten. Zou ie wel mogen doen want hij mag alles wel hebben maar hij doet het gwn niet. Ik haal er dan wel eens dingen uit en dan gaat ie dat wel eten, maar niet rechtstreeks uit de tuin. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, ik wilde hier net een topic over gaan starten omdat ik wat dingen gekocht heb/gekregen heb qua zaadjes en ik nu twijfel of ik een ‘moestuinhoekje’ voor Kliko en Spook ga maken van een stel terracotta potten bij elkaar. Het zijn vooral echt kruiden en volgens mij een zakje worteltjes en radijsjes 🤔

Ik heb ook nog BB- zaadjes en graszaad dus dat kan ook in een pot. En echinacea en weegbree bijvoorbeeld, moet je dat eerst drogen of mag dat ook vers..? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei JacinthaBrehler:

Grappig, ik wilde hier net een topic over gaan starten omdat ik wat dingen gekocht heb/gekregen heb qua zaadjes en ik nu twijfel of ik een ‘moestuinhoekje’ voor Kliko en Spook ga maken van een stel terracotta potten bij elkaar. Het zijn vooral echt kruiden en volgens mij een zakje worteltjes en radijsjes 🤔

Ik heb ook nog BB- zaadjes en graszaad dus dat kan ook in een pot. En echinacea en weegbree bijvoorbeeld, moet je dat eerst drogen of mag dat ook vers..? 

Dat mag ook vers 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .