Ga naar inhoud

Iemand ervaring met hooiblokken?


Avalon

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik kwam in mijn zoektocht naar goed hooi (echt dramatisch deze winter..) in een webshop hooiblokken tegen. Heeft iemand hier ervaring mee? Zou dit net zo gezond zijn als gewoon hooi voeren? Er zitten geen toevoegingen aan dus qua voedingswaarde verwacht ik niks anders, maar het is wel een stuk compacter natuurlijk. Zou het dan nog het juiste effect hebben op de darmen?

 

Normaliter koop ik graag hooi dat losjes verpakt is maar met de dramatische kwaliteit van hooi deze winter (wat er voor zorgt dat de beestenbende niet graag hooi eet) ben ik wel bereid om dingen te proberen 🙂

Hooiblokken.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef af en toe dit soort blokken als afwisseling en ik moet zeggen dat ze sommige soorten "best lekker" vinden, maar de blokken bestaan uit kleine dunne sprietjes en gruzeltjes samengeperst en mijn moppies laten dat stof-/gruzeltjesspul gewoon liggen. Er gaat dus heel wat verloren bij die van mij. Misschien dat andere konijnen wel alles opeten. De kwaliteit van het hooi is dit jaar inderdaad verschrikkelijk. Ik zat erover te denken om vers gras, blaadjes en kruiden te gaan vacumeren, maar ben er nog niet uit of dat kan en of dat wel praktisch uitvoerbaar is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .