Ga naar inhoud

Hulp gevraagd met boos konijn


Peddington&Nika

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben trotse eigenaar van 2 lieve konijnen, Peddington is mijn ram van 1 jaar oud en Nika is mijn voedster van 3. Beide zijn geholpen (zijn gekoppeld in de opvang Peddington is mijn eerste konijn) en ik merk sinds zondag dat Peddington erg boos op mij is? Hij gromt tegen me en heeft me ook gebeten. Dit heeft hij nog nooit gedaan en hij beet ook niet echt door ofzo maar toch. Normaal is hij super lief en nu is hij de hele tijd boos. Koekjes neemt hij wel aan en hij reageert wel normaal op mijn vriend terwijl hij normaal gesproken meer naar mij toe trekt. Iemand enig idee wat dit kan zijn? 

aangepast door Evee
titel aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit artikel staat uitleg over gedragsproblemen, waaronder ook over bijten en aanvallen, wie weet kun je daar tips uit halen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-gedrag-opvoeding/post/gedragsproblemen-bij-konijnen/

 

Als het plots zonder duidelijke reden verandert, is het ook belangrijk om medische oorzaken uit te sluiten. Wie weet heeft hij ergens pijn, en is dit zijn reactie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei happy211:

Gekke vraag misschien, maar heb je misschien sterk ruikende zeep gebeuikt? Dat hij daardoor jouw handen vreemd vond ruiken?

 

Hoe lang heb je de konijnen al?

 

Is er misschien iets veranderd in hun leefruimte wat territoriaal gedrag kan triggeren?

Ik heb wel een nieuwe body mist en een konijn binnen (worden gekoppeld als ie gecastreerd is) Peddington heb ik al sinds 8 weken dus bekand een jaar en Nika zit er nu een half jaar bij ze hebben nu een kooi met 2 verdiepingen en ren omdat we bezig zijn met een groot verblijf (een tuinhuis met nog een ren er aan vast) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Peddington&Nika:

Ik heb wel een nieuwe body mist en een konijn binnen (worden gekoppeld als ie gecastreerd is) Peddington heb ik al sinds 8 weken dus bekand een jaar en Nika zit er nu een half jaar bij ze hebben nu een kooi met 2 verdiepingen en ren omdat we bezig zijn met een groot verblijf (een tuinhuis met nog een ren er aan vast) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik goed dat er nog een 3e ongeholpen konijn is? Het kan zijn dat je naar dat konijn rook toen je je hand uit stak.

 

Ik had ooit 2 ongekoppelde, ongeholpen voedsters. De ene was van mij (Daisy), de ander van mijn zus (Nicky). Steeds als ik van Daisy kwam bij Nicky, sproeide Nicky mij helemaal onder, bij mijn zus deed ze dat nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .