Ga naar inhoud

Ozzy heeft last van zijn rechterachterpoot


Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

mijn konijn Ozzy zat afgelopen zaterdag nacht vast met z’n koppie in de tralies, gelukkig kregen we hem er snel uit ( er zit nu kippengaas om de ren)

zijn koppie is goed maar sindsdien gebruikt hij z’n achterpoot rechts niet.. hij zet hem scheef neer.. leunt er af en toe op...en hupt wat rond.

Ik ben al 2 keer bij de dierenarts geweest. Eerste keer gelijk zondagochtend nadat hij vastzat , ze kon niks vinden dacht geen breuk, wel pijnstillers mee, maar ook om mezelf gerust te stellen ben ik vanochtend nog even terug gegaan en foto gemaakt. Daarop kon de dierenarts geen breuk vinden, maar vond z’n poot wel vreemd staan. In beide knietjes zat wel speling bij z’n banden maar dat is ook in z’n goede pootje dus ook vreemd maar misschien wel een geboren afwijking zei de dierenarts. Dus ze denken dat het gekneusd is. Do middag weer even overleg met dierenarts. Nu mijn vraag: heeft iemand ervaring met een konijntje dat een gekneusd achterpootje heeft? duurt herstel lang  en waskan ik evt nog doen? Ik moet waarschijnlijk geduld hebben haha. Nog ter info: Ozzy zit in de ren, z’n kooi is dicht dan kan hij niet springen, poepbak vervangen door plasmat met kranten en bedding en dat gaat goed. En hij eet drinkt ,plast en poept goed. Krijgt nl nog wel pijnstillers komende tijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij speling op zijn knietjes heeft dan zou het kunnen zijn dat hij toen hij vast zat met zijn koppie er veel druk op de knietjes heeft gestaan (hij zal toch wel geschrokken zijn en geprobeerd hebben los te komen?) en dan kan het zijn dat de knieschijf naast het gewricht geplopt is. Dat doet zeer. Als zijn kniebanden daarbij uitgerekt zijn, dan kan dat ook zeer doen. De dierenarts heeft geconstateerd dat hij speling op zijn kniebanden heeft (weet je of er verteld werd dat de banden niet strak genoeg waren of dat het kniegewricht zelf speling had?) en het zou kunnen zijn dat die speling er altijd al is geweest (want aan beide pootjes) maar nu aan zijn ene pootje erger is na zijn avontuur en dus pijn doet. Het kan ook zijn dat het over elkaar schuiven van het kraakbeen in het kniegewricht door de speling in het gewricht de pijnlijkheid veroorzaakt. Het is zo niet makkelijk oorzaak en gevolg te duiden zo vanuit jouw verhaal natuurlijk. Vandaar de slagen om de arm. 🙂 

 

Niet alleen je arme konijn, maar jijzelf zal je ook wel een hoedje geschrokken zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn van een vriendin van mij had ook een gekneusd achterpootje. Het beestje heeft een tijdje pijnstillers gekregen, weet niet hoelang dat was. In ieder geval duurde het wel een paar weken voordat ze de poot weer helemaal normaal gebruikte, maar het is weer helemaal goedgekomen! 

 

Beterschap met je konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joke c dank je wel voor je reactie. Speling zit idd in beide knietjes dus t zal wel daarvan komen. Dierenarts had het alleen over speling in beide knietjes Hij zat idd te spartelen en te trappen. Wat zal hij een pijn gehad hebben m’n arme dondersteen.Met moeite kregen we hem eruit. Maar even een tijdje aankijken met pijnstillers en rust en hopen dat t goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .