Ga naar inhoud

Hoe het met mijn konijnen gaat.


konijntjeXD

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ga regelmatig vertellen over hoe het met mijn konijnen gaat en hoe ik ze tam probeer te maken.

Zo kunnen mensen mij tips geven als ik iets fout doe.

Ik heb 3 konijnen. Ik heb ze altijd gewoon verzorgt maar nooit echt veel aandacht gegeven. 

Dat wil ik nu gaan veranderen. 

Ik heb gister een worteltje in kleine stukjes gesneden en mijn konijnen ze uit mijn hand laten pakken. 

Dan kon ik ze nog even aaien.

Met 2 van de 3 konijnen ging dit wel goed. 

De andere kwam niet naar buiten tot je weg was.

Al leg je het bijna voor zijn neus weg.

Ik weet niet wat ik hier mee moet doen en hoop dat als ik het regelmatig doe het steeds beter zal worden.

En dan heb ik nog een vraag, Kan je je konijnen ook te veel aandacht geven? en Kan je konijnen nog tam maken als ze een paar jaar oud zijn?

Alvast bedankt!😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regelmatig bij de konijnen gaan zitten, zodat ze rustig wennen aan jouw aanwezigheid werkt nog het best. Je hoeft dus niet altijd direct met de konijnen zelf bezig te zijn, maar kan er ook gewoon zitten terwijl je huiswerk doet, een boek leest, een spelletje op je telefoon doet, of iets dergelijks. Als het goed is wennen ze dan ook rustig aan jouw aanwezigheid, en komen ze vroeg of laat nieuwsgierig bij je kijken. En als ze dan ook nog door hebben dat je lekkere dingen bij hebt, dan is het natuurlijk helemaal feest! 🙂 

 

Je kan konijnen nog steeds tam maken als ze al volwassen of wat ouder zijn. Niet elk konijn word even tam, sommige konijnen zijn meer mensgericht dan andere konijnen. Er zijn konijnen die liever op zichzelf zijn, en er zijn konijnen die mensen, het lekkers dat ze brengen, en de krabbels die ze geven, wel fijn vinden. 

 

Te veel aandacht geven kan niet echt, te veel je aandacht opdringen wel. Dat werkt averechts. Rustige aandacht, waarbij je ze lekker op vier pootjes om je heen laat huppen en krabbels en aaitjes geven als ze daar om vragen werkt het best.

 

Als ze op een gegeven moment wel  goed lekkers uit je hand aan pakken, kun je ook samen intelligentiespelletjes doen, als de konijnen het leuk vinden. 

 

Wat ik trouwens doe is in de ochtend de eerste paar brokjes uit de hand voeren. Zo merk je gelijk of ze in orde zijn, of er niets mis is. In het begin is dat met nieuwe konijntjes vaak lastig, en leg ik de brokjes op de grond voor mij, ipv uit de hand. Maar na verloop van tijd leren ze wel dat ik lekkere dingen uit de hand geef. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evee Ja inderdaad 2 eten al vrolijk uit mijn hand en vinden het niet heel erg om geaaid te worden. 1 nog wel🙃

Ik vroeg of je ze ook te lang aandacht kon geven omdat ik gister in totaal 4 uur aandacht heb gegeven. (soms zat ik daar gewoon een beetje tegen ze te praten enzo.)

bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .