Ga naar inhoud

Ervaringen konijnenopvang Maaike?

Marlise1992

Aanbevolen berichten

Hallo!

Aangezien ik het niet kon vinden via de zoekmachine, stel ik mijn vraag hier, ik hoop op de juiste plek. Ik ben op zoek naar een koppel konijnen om mijn leven als konijnenmoeder (haha) te beginnen en ik ben, nadat ik optie dierenwinkel en fokker heb afgeschoten, uitgekomen via google bij deze opvang. Nu wil ik echt zeker weten dat ik op een hele goede plek mijn koppeltje haal, dus vandaar dat ik me afvroeg of mensen hier ervaring hebben met deze opvang? Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn welkom!

Groeten,

Marlise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeer positief! Ot en Sien heb ik vorig zomer opgehaald bij konijnenopvang Maaike (toen nog in De Lutte, nu zit ze in Beuningen).

Maaike is ontzettend enthousiast en heeft echt een hart voor de dieren. Ze stelt haar complete leven ten dienste van de opvang en is er dag en nacht mee bezig. Ze is ook zeer ervaren. Vroeger heeft ze op de dierenambulance gewerkt.

Alle konijnen worden bij haar ingeënt en alle rammetjes worden gecastreerd. Neem anders ook eens een kijkje op haar Facebookpagina, dan lees je veel reacties van mensen die haar kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten inmiddels op een nieuwe locatie dus, 7km van waar ze eerst zaten. Ze groeiden uit hun jasje en er waren buren die vonden dat het te druk was in de straat met mensen die konijnen kwamen brengen of ophalen. Ik ben er nog niet geweest, maar van wat ik kan opmaken uit de facebookberichten is het heel mooi geworden! Konijnen hebben allemaal nog veel mooiere en ruimere verblijven gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De website is niet altijd up-to-date trouwens, maar dat is bij de meeste opvangen zo geloof ik. Toen wij er waren zaten er ook konijnen die nog niet op de website stonden omdat ze er nog maar net zaten. Ot en Sien bijvoorbeeld werden eigenlijk net gebracht toen wij ons kwamen oriënteren. Ik was meteen verliefd... Maaike heeft ze nog twee weken gehouden want ze moesten nog gevaccineerd worden en ze wilde de konijnen helemaal na laten kijken door de dierenarts, nagels knippen, observeren voor ze weer weg zouden gaan etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaringen met deze opvang, maar ik zou gewoon even bellen en zeggen dat je op zoek bent naar een koppeltje. Konijnen die als koppeltje binnenkomen worden vaak minder snel geplaatst, omdat de meeste mensen naar de opvang gaan voor een maatje van het konijn dat ze al hebben. 

Als ze dus al een koppeltje hebben zitten, of er staat iemand op de wachtlijst die een koppeltje wil afstaan, dan is dat fijn om te weten, dan hoeven ze in de opvang niet zelf een koppeltje samen te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment staan er meerdere koppeltjes op de website. Ik zou ook even bellen om te vragen welke konijntjes nog beschikbaar zijn. 

Het koppeltje dat ik op het oog had bleek al gereserveerd maar toen we kwamen kijken naar andere konijnen was mijn huidige koppel dus net binnengebracht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook positief. Ik ben er pas een keer geweest om wat zaagsel te brengen, maar heb toen een rondleiding van haar gehad en kon wel merken dat ze erg behulpzaam is en veel ervaring heeft. Ik hoop volgende week een afspraak te krijgen om te koppelen (moet nog even mailen). 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een hele goede opvang. Ik zal daar zeker een koppel halen. Er zitten daar zoveel leuke konijnen. (Ik ben daar vrijwilliger). Hele aardige vrouw met het hart op de juiste plek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .