Ga naar inhoud

mijn konijntje tam maken


konijntjeXD

Aanbevolen berichten

Hey, 

Ik heb al een tijd 3 konijntjes maar heb ze nooit tam gemaakt. Ik wil graag aan de slag hiermee maar ze moeten niks van me hebben. Wat kan ik het best doen om ze tam te maken? En welke speeltjes zijn leuk? Iemand tips voor het maken van speeltjes? (ze hebben een binnen en buiten gedeelten)

Alvast bedankt!

aangepast door Evee
titel aangepast & topic verplaatst naar juiste forumonderdeel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet in hoeverre een konijn echt “tam” te maken is, maar je kan wel proberen een band met ze te creëren. 
 

Je kan beginnen met veel aandacht geven. Lekker op de grond zitten/liggen en je konijntjes aan je laten wennen. Zou niks forceren, maar het initiatief bij de konijnen laten. Zo creëer je vertrouwen. Als je merkt dat je konijntjes naar je toe komen/aan je snuffelen kan je proberen ze een aai te geven. Als je merkt dat ze dat niet op prijs stellen, zou ik ermee stoppen en het later nog een keer proberen. Hoe aaibaar ze zijn hangt ook af van het karakter van je konijntjes. Sommige konijnen vinden aaien maar niks, hoe “tam” ze ook zijn, andere kunnen er heerlijk van genieten. 
 

Wat ik vaak doe is echt even de tijd nemen om met mijn konijntjes te bonden. Ik ga dan vaak met wat “lekkers” (wat biks of groenvoer) op de grond liggen en dan geef ik af en toe een biksje terwijl ik ze aai. Nu genieten ze er echt van en gaan ze er heerlijk languit bij liggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .