Ga naar inhoud

Te veel ruimte??


Beb

Aanbevolen berichten

Hai, ik heb een vraag. Mijn konijn heeft een buitenhok met veel ruimte eromheen. Daar staan ook stoelen enzo, maar daar gaat hij telkens onder. Met gevolg daarvan dat hij niet meer zoveel naar ons toe komt voor een aai ofzo. Dit vind ik jammer, maar ik wil wel dat hij genoeg ruimte heeft. Iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt op de grond in de ren gaan zitten, en afwachten of hij naar je toe komt. Eventueel lokken met lekkere hapjes.

Maar heb je al eens gedacht aan een vriendinnetje? Als je bij de opvang aangeeft dat je een konijn wilt dat zich laat aaien, en het klikt met jouw konijn, dan heb je er twee om je aandacht over te verdelen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Marjoleink:

Je kunt op de grond in de ren gaan zitten, en afwachten of hij naar je toe komt. Eventueel lokken met lekkere hapjes.

Maar heb je al eens gedacht aan een vriendinnetje? Als je bij de opvang aangeeft dat je een konijn wilt dat zich laat aaien, en het klikt met jouw konijn, dan heb je er twee om je aandacht over te verdelen.

Mijn ervaring is dat een konijn ook nog wel eens wat tammer wil worden als een maatje zich wel lekker laat aaien.

Maar konijnen zijn prooidieren en dus van nature schuchter... Je kan het beste, zoals Marjolein suggereert, rustig in de ren gaan zitten en je konijn aan je laten wennen. Je zou ook de stoelen uit de ren kunnen halen als je dit doet. Zorg er dan wel voor dat er schuilplekjes overblijven, je konijn moet zich natuurlijk wel veilig voelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-3-2020 at 21:28 zei Rifca:

Mijn ervaring is dat een konijn ook nog wel eens wat tammer wil worden als een maatje zich wel lekker laat aaien.

Maar konijnen zijn prooidieren en dus van nature schuchter... Je kan het beste, zoals Marjolein suggereert, rustig in de ren gaan zitten en je konijn aan je laten wennen. Je zou ook de stoelen uit de ren kunnen halen als je dit doet. Zorg er dan wel voor dat er schuilplekjes overblijven, je konijn moet zich natuurlijk wel veilig voelen. 

 

Ik heb het maar eens geprobeerd, ook @Marjoleink haar tip. Helpt niet. Hij is totaal niet meer tam. De ren hebben we iets kleiner gemaakt eens kijken of dat wel helpt...😶

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Beb:

 

Ik heb het maar eens geprobeerd, ook @Marjoleink haar tip. Helpt niet. Hij is totaal niet meer tam. De ren hebben we iets kleiner gemaakt eens kijken of dat wel helpt...😶

 

Maar hoe lang ben je er nu mee bezig? Deze berichten zijn allemaal van afgelopen week... Je mag er wel enkele weken voor uittrekken denk ik. En dan echt iedere dag op deze manier even op de grond gaan zitten. Hij gaat echt wennen aan je aanwezigheid en misschien duurt het wel een maand, maar uiteindelijk kun je hem vast een aai over zijn bol geven of iets lekkers uit je hand laten eten. Sommige konijnen zullen echter nooit supertam worden in de zin van zich laten knuffelen en aaien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .