Ga naar inhoud

3 vrouwtjes konijnen rijden op elkaar


Michelle199510

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Ik heb sinds juni 2019 drie vrouwtjes konijnen (zusjes). Sinds afgelopen week gaan er 2 telkens rijden op anderen. Hierbij pakken ze met een bijtgreep de rug en rijden ze op de ander. Soms liggen ze weer lekker gezellig bij elkaar. Moet ik mij zorgen maken? Ik ben namelijk overdag gewoon werken doordeweeks. Ik laat ze trouwens om de dag een uur los in de gehele tuin (50 m2). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voorjaar en de hormonen spelen op natuurlijk. Zijn de dames ook nog jong (van vorig voorjaar)? Dan zitten ze ook nog eens midden in de puberteit. 

 

Hoe groot is hun permanente verblijf? Je kunt ze het beste in hun (ruime, liefst minstens 6m2) permanente verblijf laten, want om de dag een uurtje de ruimte en verder opgesloten zitten werkt ook niet zo goed mee voor hun humeur. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames samen gaat lang niet altijd goed.. Dat het zussen zijn en ze van jongs af aan samen zitten hebben konijnen geen boodschap aan, als ze ouder worden kan het zijn dat ze elkaar niet mogen.. 

Je zou er voor kunnen kiezen de dames allemaal te laten castreren. Zonder hormonen kan het er net wat rustiger aan toe gaan.

Maar het kan zeker geen kwaad om vast na te denken over een plan B. Bijvoorbeeld om een van de dames in een opvang te “ruilen” voor een gecastreerde heer. Dat klinkt misschien hard maar een trio, al helemaal van 3 dames, is lastig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat maakt niet uit.

Mensen nemen vaak twee konijnen uit hetzelfde nestje, dus die van kleins af aan bij elkaar zitten. Dat gaat vaak goed zolang ze jong zijn, maar als ze volwassen worden en een eigen mening krijgen dan kan het zijn dat ze elkaar niet meer aardig vinden. Het kan ook goed gaan hoor.

En bij konijnen die geen familie van elkaar zijn werkt het precies hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei konijntjeXD:

3 dames is soms erg lastig, misschien gaan 2 voedsters en een ram beter samen...

 

Drie konijnen samen is echt een kwestie van veel geluk hebben, want zoals je in andere topics kunt lezen, valt er vaak één konijn buiten de boot als het al lukt geen vechtpartijen te hebben. Dat is net zo min leuk/goed voor de konijnen als alleen zitten. 

 

Ik ben blij dat ik niet voor die keuze sta, Michelle, want het is wel een hele moeilijke onzekere situatie die je hebt met 3 opgroeiende dames waarbij de kans groot is dat ze elkaar helemaal niet leuk (gaan) vinden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .