Spring naar bijdragen
JacinthaBrehler

Zandhaas Kliko

Recommended Posts

Vandaag voor het eerst sinds zeker 3 maanden Kliko z’n zandbak weer terug gegeven. Die moest even weg ivm de vele regen en de modderpoel die het daardoor steeds werd. Heb nu een stuk plexiglas boven de zandbak op de ren gemaakt in de hoop dat het zand met de regen droog(er) blijft. Want hij mist z’n zandbak wel echt zoals je ziet... 😍

Hij dook er echt meteen zodra de bak de grond raakte vol gas in om te gaan rollen, graven, nog meer te rollen... ❤️❤️❤️

• Vind ik leuk 3
  • Haha 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aww wat een lief filmpje! 

Zou het trouwens vachtverzorging zijn als konijn zo in een zandbak rollen als  hij in het begin doet? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, geweldig! Je brengt me ook op het idee om onze zandbak ook maar weer eens lenteklaar te maken. Die stond de afgelopen maanden ook niet in de ren omdat er niet meer naar omgekeken werd toen het kouder werd en omdat het bij regen te vies werd. Maar Sien heeft wel duidelijk graafbehoefte want ze graaft nu sinds kort regelmatig de toiletbak helemaal uit... 🤣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hier gaan de toiletten ook weer regelmatig leeg. Ik heb de onderbak van een binnenkooi als zandbak, en daar zit ook altijd wel een konijn in. Ik heb hem weggehaald toen het slechter weer werd, maar zodra de regen wat minder wordt zet ik hem terug.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een leuk filmpje!! Mijn binnenkonijnen zijn ook gek op hun zandbak (kattenbak). Liz graaft er graag in en Olaf gaat even naar binnen om een plasje te doen. 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Beb:

Awwhh, wat schattig. Dit is zeker een goeie, ik ga ook een zandbak proberen. Gooit hij/zij er veel zand uit?

In het begin stond er een grote houten zandbak in de ren en vond ik zand door de hele ren. Dit bakje is nét groot genoeg om gek in te doen maar te klein om zand naar de andere kant van de ren te katapulteren. Dus nee, er maar weinig zand ligt naast de bak 😎

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar heb je wel gelijk in. Ik ben begonnen met zo'n bak, en dat ging best goed. Maar omdat er geen 4 konijnen in passen ben ik overgestapt op een onderbak van een binnenkooi. Nu maken ze in vrij korte tijd een zandstrand in de ren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-3-2020 at 23:22 zei JacinthaBrehler:

In het begin stond er een grote houten zandbak in de ren en vond ik zand door de hele ren. Dit bakje is nét groot genoeg om gek in te doen maar te klein om zand naar de andere kant van de ren te katapulteren. Dus nee, er maar weinig zand ligt naast de bak 😎

Oh top! Proberen dus!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites