Ga naar inhoud

Wasgedrag


Pablo&Lola

Aanbevolen berichten

Hoi! 

 

Ik ben weleens benieuwd naar het wasgedrag van jullie konijnen. Wassen ze voornamelijk zichzelf of ook elkaar? In geval van het laatste, wie wast wie of geven ze beiden weleens de ander een wasbeurt? En wat zijn dan de favoriete plekjes die gewassen worden? 

 

Hier wast het rammetje voornamelijk de voedster en een hele zeldzame keer gebeurt het ook andersom. De plekjes die de ram dan bij de voedster wast zijn vaak de ogen (?) en de oren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wassen ze ook elkaar. Het is volgens mij best eerlijk verdeeld. Meestal wordt bovenop elkaars kop gewassen. Ik zie wel verschil als ze zichzelf wassen trouwens. Pixie wast vaker haar snuit en oren en Jazz wast vaker z’n achterwerk. 😂

Geen idee waarom eigenlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wassen ze zichzelf, vooral hun snuitje en pootjes. Mijn rammetje poetst ook vaker zijn achterwerk dan mijn dame dat doet. 

Mijn rammetje wast mijn voedster ook regelmatig en dan vooral haar oren. Dit doet zij ook weleens bij hem, maar vaker is het andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is een van de voedsters aangewezen als wasstraat, zij wast werkelijk iedereen. Gelukkig wordt zij ook weleens gewassen.

Als ze elkaar wassen duurt het vaak niet lang, alleen de ogen en de oren. Alleen Bunny doet het dus wel uitgebreid. Verder poetsen ze zichzelf allemaal heel uitgebreid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen wassen elkaar regelmatig. Voornamelijk kopje, ogen en oren. Ze worden allebei graag gewassen. Als de een de ander heeft gewassen dan gaan ze vaak met hun kopje naar beneden voor de ander zitten om te vragen om gewassen te worden. Zo van: jij een paar likjes, nu wil ik. 😂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wast vooral de voedster de ram, een enkele keer andersom. Ik vind het altijd zo grappig om te zien als de één zijn of haar kopje onder dat van de ander steekt om gewassen te worden, en als de ander inderdaad gaat wassen: zichzelf! Eerst pootjes uitschudden op de kop van de ander en dan snoet wassen. Of een achterpoot uitsteken tegen de ander en die poot wassen.

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is niemand kieskeurig, iedereen wast iedereen 😁 Vooral oortjes en oogjes worden gepoetst door anderen. 
Cloony was aanvankelijk niet zo’n wasser maar heeft bij geleerd. Vandaag nog was Cloony heel uitgebreid de oogjes van Whoopy aan het wassen, dus ook en heren onderling wassen elkaar. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei Okki:

Hier wast vooral de voedster de ram, een enkele keer andersom. Ik vind het altijd zo grappig om te zien als de één zijn of haar kopje onder dat van de ander steekt om gewassen te worden, en als de ander inderdaad gaat wassen: zichzelf! Eerst pootjes uitschudden op de kop van de ander en dan snoet wassen. Of een achterpoot uitsteken tegen de ander en die poot wassen.

Dit doen die van mij ook heel vaak, dan duwt Artemis haar hoofd naar voren en gaat Apollo zichzelf wassen 😅

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Harold en Charlie wassen zowel zichzelf als elkaar. Zij zijn best klef samen 🙂 Ik heb eigenlijk ook geen idee wie van hun twee de baas nou eigenlijk is. Ze lijken meer elkaars gelijken te zijn, haha. Ik denk dat Charlie denkt dat zij de baas is, maar Harold laat echt niet over zich heen lopen. Puntje bij paaltje zou hij dus ook best de baas kunnen zijn, ze lijken alleen niet zo om rangorde te geven, ze zijn allebei lief zorgzaam naar elkaar. 

 

Brenda wil vaak gewassen worden door Joris, op haar koppie. Zij is ook duidelijk de baas van de twee. Brenda wast het voorhoofd van Joris ook wel heel af en toe.

 

Maar Joris wast zichzelf totaal niet. Ook zijn oren niet!  Hij verzorgt zich zo verschrikkelijk slecht. Zaterdag ben ik een uur bezig geweest om hem te fatsoeneren. Hij is gewoon een kortharig konijn, maar heeft voor een kortharig konijn net wel wat langere haren en een hele volle ondervacht. Er zit geen ontlasting of urine in z'n vacht ofzo, maar hij maakt zichzelf ook niet droog met het natte, regenachtige weer. Zijn haar plakt in plukken, in pieken aan elkaar. Hij ziet er uit als één of andere punker. En nu met het verharen is het echt erg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

99% van de tijd wast Monster Muffin, waarvan 70% van de tijd d'r oren (hij klapt ze om en wast de binnenkant). 25% van de tijd wast hij haar bips en nog zo'n 5% d'r koppie.

 

Die ene 1% van de tijd dat Muffin Monster wast is het zijn koppie.

 

Soms drukt Muffin d'r snuit onder Monsters neus omdat ze gewassen wil worden en dan gaat hij demonstratief zichzelf zitten wassen.🤣 Grappig om te lezen dat andere nijntjes dat ook doen.

 

Ik zie ze regelmatig zichzelf wassen, Monster zichzelf wat vaker dan Muffin (hij moet ook wel want als het aan Muffin lag was bleef hij vies).

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n Teddy's wassen vooral elkaar. Wat ze overigens totaal niet netjes doen dus na een wasbeurt hebben ze coupe ontploft 😂

M'n NHD's wassen voornamelijk zichzelf en vooral de voedster kan heel lang bezig zijn met het poetsen van haar oren, wat er net uitziet als een meisje die haar haren kamt. Mega cute haha.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .