Spring naar bijdragen
Evee

Hoeveel permanente leefruimte hebben jouw konijnen?

Hoeveel permanente leefruimte hebben jouw konijnen?  

104 stemmen

1. 1. Hoe groot is de permanente leefruimte van jouw konijnen, in vierkante meters? (lees het topic voor uitleg over hoe je het precies berekent! Verdiepingen en losloopruimte telt niet mee!)

• 0,5 m2 per konijn
      1
    • 1 m2 per konijn
      16
    • 2 m2 per konijn
      26
    • 3 m2 per konijn
      26
    • 4 m2 per konijn
      7
    • 5 m2 of meer per konijn
      34

Recommended Posts

De bomma heeft binnen en kamer van 4 op 4 meter ( en haar kot staat altijd open ) dat is 16 vierkante meter ,

de buiten konijnen ( stampertje en de rosse ) hebben 4 op 4 meter dat is 16 vierkante meter

160 cm +160 cm = 320 / 3 =106,6 cm

106,6 / 100 = 1,06 vierkante meter per konijn

ik denk dat er en fout zit in mijn berekening kan iemand me hierbij helpen.

Want 1,06 vierkante meter per konijn lijkt me behoorlijk weinig

bewerkt door trekkies
lettertype grote staat bij mij altijd op 16 p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt voor de twee buitenkonijnen 4x4= 16 m2 dus dat is per konijn 16:2= 8 m2. 

Voor het binnenkonijn heb je 4x4=16m2 in haar eentje. 

Mooie ruime verblijven dus.┬á­čśÄ┬áAlleen zou jullie binnenkonijn vast wel graag een (gecastreerd) vriendje┬áerbij willen hebben om vriendschap te hebben met een soortgenoot die haar verstaat.

Je hoeft het totaal aan vierkante meters (2x16m2=32m2) niet door drie te delen, want ze zitten niet met drietjes in dezelfde ruimte. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn buitenkoppel heeft een ren van 4 m2, dus 2 m2 per konijn. Mijn binnenkoppel heeft een ren van iets minder dan 4 m2, dus bijna 2 m2 per konijn. Het binnenkoppel loopt wel regelmatig los door de woonkamer, maar dat is natuurlijk niet permanent. @Marjoleink┬áen @Rifca┬ágaat het bij jullie goed met een viertal en een trio in die ruimte? Ik ben aan het twijfelen om mijn stel te koppelen aan een derde konijn, maar ik weet niet of ik de gok aandurf om ze met zijn drie├źn op 4 m2 te zetten (en natuurlijk nog dat een trio vaak wat minder stabiel is).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meestal wel, soms wordt er wat gepest. Mijn ren is een aaneenschakeling van 2 rennen en een heel groot hok, daardoor kunnen ze zich ook van elkaar afzonderen.

Mijn trio was helemaal niet stabiel,  maar nummer 3 was er ook niet op karakter bijgezocht (het is een dochter van het oorspronkelijke koppel). Dat scheelt natuurlijk wel. Maar een trio op 4 m2, daar zou ik wel goed over nadenken als ik jou was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei JokeC:

Je hebt voor de twee buitenkonijnen 4x4= 16 m2 dus dat is per konijn 16:2= 8 m2. 

Voor het binnenkonijn heb je 4x4=16m2 in haar eentje. 

Mooie ruime verblijven dus.┬á­čśÄ┬áAlleen zou jullie binnenkonijn vast wel graag een (gecastreerd) vriendje┬áerbij willen hebben om vriendschap te hebben met een soortgenoot die haar verstaat.

Je hoeft het totaal aan vierkante meters (2x16m2=32m2) niet door drie te delen, want ze zitten niet met drietjes in dezelfde ruimte. 

de bomma zat vroeger samen met stampertje en de rosse buiten maar toen is ze aangevallen geweest door stampertje en de rosse ( waarom weten we niet ) we hebben dan op aanraden van de dierenarts ze naar binnen gebracht en we hebben in het begin nog geprobeerd terug vrede brengen toen dit mislukte hebben we het geprobeerd met en ander konijn maar de bomma viel dat konijn aan ( het konijn dat we wilde koppelen heeft nadien huisvesting gekregen bij een van de begeleiders ) daarom is ze alleen

we geven aan zoveel mogelijk aandacht mogelijk en we denken wel dat ze gelukkig is

en helaas is het dagcentrum en VZW en in belgie word er nu op alles bespaart dus we zijn afhankelijke van de regering ( helaas )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Konijnen met z'n drietjes in een ruimte is moeilijk, want dan moeten de drie karakters bij elkaar passen en dat is niet vaak het geval. Als je Bomma zelf een vriendje uit laat zoeken bij een konijnenopvang (met hulp van de mensen van de opvang, want die hebben er verstand van) dan weet je zeker dat ze elkaar leuk vinden.  

Je kunt misschien hier https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-koppelen/ eens doorlezen waarom het fout is gegaan met Bomma, de Rosse en Stampertje bij elkaar en met het nieuwe konijn waar Bomma lelijk tegen deed. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Jamesthebunnybutler´╗┐:

Mijn buitenkoppel heeft een ren van 4 m2, dus 2 m2 per konijn. Mijn binnenkoppel heeft een ren van iets minder dan 4 m2, dus bijna 2 m2 per konijn. Het binnenkoppel loopt wel regelmatig los door de woonkamer, maar dat is natuurlijk niet permanent. @Marjoleink┬áen @Rifca┬ágaat het bij jullie goed met een viertal en een trio in die ruimte? Ik ben aan het twijfelen om mijn stel te koppelen aan een derde konijn, maar ik weet niet of ik de gok aandurf om ze met zijn drie├źn op 4 m2 te zetten (en natuurlijk nog dat een trio vaak wat minder stabiel is).

Het trio in 6m2 gaat perfect. Niet op karakter bij elkaar gezocht, wel veel geluk gehad dat er een goede, evenwichtige match is.

Het nieuwe viertal zit nu dus nog in slechts 4m2 en ook dat gaat goed. Soms lijken ze zelfs genoeg te hebben aan de wc van 70x40ish ­čśé. Ik heb er wel twee plashoekjes en meerdere schuilhuisjes in staan.┬á
Ik heb vooral veel mazzel met de matches lijkt het, het blijft een risico...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn konijnen wonen 24/7 in een tuinhuis van 2m2 + een ren van 2,6m2. Dus iets meer dan 2m2 per konijn. Het zijn dwergkonijnen. Als het niet regent hebben ze nog een extra ren van 5m2 erbij overdag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op dit moment heeft mn ene stel buiten 5m x 0.80cm ter beschikking (3.5m2) en het andere stel┬á1.20m x 1.80m (2m2)┬ábinnen. Zodra mn binnenkonijnen weer naar buiten gaan moet ik even zien what to do met de hokken ­čÖé

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die van mij hebben 2m2 voor hun beiden. Groter kan niet in mijn kleine huisje. Bezoek is altijd wel erg onder de indruk van de grootte van hun casa die nijn omdat het een significant stuk van mijn woonkamer opeist. Ooit in een groter huis krijgen ze meer.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb 2 kleintjes, Betsy is een dwergje van net iets meer dan een kilo en denk dat Gijs richting de 2 kg gaat komen als hij uitgegroeid is. Ze hebben zo'n 4m2 ren. En een kamer van zo'n 20m2 om 's avonds een paar uur doorheen te rausen. Frits en Betsy kon ik wel loslaten in hun kamer zonder toezicht. Gijs en Betsy niet. Gijs zit overal op in en aan en Betsy is door hem ook brutaal geworden, ze halen dingen uit die je gewoon echt niet van tevoren kunt bedenken, dus mogen ze alleen los als wij er bij zitten.

In de zomer mogen ze als het lekker weer is in een rennetje op het gras, dan hebben ze maar 2m2, het is zo'n afgesloten rennetje. We hebben maar een klein tuintje dat niet goed dicht te maken is en bovendien een buurt met veel katten, dus moeten ze het daar mee doen. Daar zitten ze altijd maar een paar uurtjes in en dan zijn ze toch veel te druk om te gaan rennen, ze moeten dan heel veel gras eten en in het gras rollen enzo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat leuk dat er stiekem best veel konijnenhouders zijn die echt wel heeel grote permanente verblijven hebben! 

In huis kan ik mij het wel voorstellen. Maar buiten.. Wat ik mij dan afvraag - zijn die dan ook echt roofdier-proof? Want dat is met dat soort afmetingen toch bijna niet te doen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Evee:

Wat leuk dat er stiekem best veel konijnenhouders zijn die echt wel heeel grote permanente verblijven hebben! 

In huis kan ik mij het wel voorstellen. Maar buiten.. Wat ik mij dan afvraag - zijn die dan ook echt roofdier-proof? Want dat is met dat soort afmetingen toch bijna niet te doen? 

Dat vroeg ik mij ook af @Evee... Onze ren buiten is 6m2, met goed hout en gaas helemaal volgens de adviezen qua dikte en maaswijdte, maar dat was best prijzig al...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-3-2020 at 12:22 zei Evee:

Mijn rennen zijn inderdaad niet echt roofdier-proof moet ik zeggen, het is inderdaad niet te doen. Met ook als bijkomend nadeel dat er (van de gemeente) niets gebouwd mag worden op de plek waar mijn konijnenrennen zijn gemaakt. (Qua dingen met dak etc.) 

Er zou een - heel groot - net overheen kunnen, maar dit helpt dan alleen voor roofvogels en niet voor andere roofdieren natuurlijk. 

Ik probeer zelf┬ázo veel mogelijk schuilmogelijkheden etc. te cre├źren en moet zeggen dat ik tot nu toe (gelukkig!) nog nooit last heb gehad van roofdieren. Rondom de rennen staan ook overal paarden, misschien dat dat ze afschrikt┬á­čśé

• Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn konijnen lopen altijd los in de woonkamer en hal, de woonkamer is 4x5, maar ik haal er 2 meter af voor de bank en andere spullen... dus 2x5 + 1x2 = 12 vierkante meter, voor 2 konijnen. 6 per konijn dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een hok van 2,37 lang bij 40 breed en heeft nog een apparte verdieping voor hun behoefte daar boven , maar hier slapen ze alleen in en de rest van de dag hebben ze een heel groot deel van onze tuin ter beschikking met een zandbak voor hun graaf behoefde( mijn tuin is betegeld) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Nadine Biermann:

Ik heb een hok van 2,37 lang bij 40 breed en heeft nog een apparte verdieping voor hun behoefte daar boven , maar hier slapen ze alleen in en de rest van de dag hebben ze een heel groot deel van onze tuin ter beschikking met een zandbak voor hun graaf behoefde( mijn tuin is betegeld) 

Kunnen ze dag en nacht in de tuin? Of sluit je ze 's avonds op in het hok?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Nadine Biermann:

Ik zet hun┬ásnachts binnen, ik leef beetje anders als de gewone mens. Hier gaan ze rond 2 uur naar binnne ­čśů

Is dat dan niet te veel verschil in temperatuur? Ik dacht dat konijnen daar slecht tegen kunnen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .