Ga naar inhoud

Castratie Ram


Sam_Ollie_Puk

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Ik heb dinsdag een nieuwe ram laten castreren, hij zou van ongeveer juni moeten zijn.
Castratie was goed verlopen, hij at en keutelde vrijwel meteen en ging hem net dan ook weer terug buiten plaatsen.
Alleen toen ik net keek zaten zijn ballen er nog?
Ik heb bij vorige konijnen nooit echt gekeken na castratie maar dacht altijd dat de ballen verwijderd werden?

Mijn DA is konijnkundig dus vraag mij af of het nog moet slinken of dat de DA toch een fout heeft gemaakt?
Voordat ik een heel dom telefoongesprek ga voeren wilde ik toch even zekerheid vragen hier :')

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De inhoud van de balzakjes word verwijderd, de omhulseltjes blijven dus zitten. In het begin na de ingreep kunnen die nog best normaal formaat hebben, maar na verloop van tijd verschrompelt de boel wat meer daar en vallen ze minder op 🤣

 

Mocht je precies willen weten wat ze verwijderen, via deze link kom je op een fotoverslag van een castratie van een rammetje 😉 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-medischeinformatie/post/Fotoverslag-castratie-konijn/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja. Na de ingreep zijn ze dus niet direct verdwenen, vaak is de boel juist wat meer opgezet / opgezwollen. Maar als het goed is verdwijnen ze na een tijdje bijna volledig tussen de vacht. Meestal zie je nog wel net een streepje roze waar ze zitten, maar niet meer zo opvallend als voor castratie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel hahaha weer wat geleerd! 😄
Ik was op zoek naar een voedster maar deze zat in een schrikbarend klein hokje en stond gratis af te halen, de eigenaar wist niet wat het was dus op hoop van zegen, helaas dus een ram, maar ik ga over een paar weken de gok wagen om hem aan mijn ram en 2 dames te koppelen, hopen dus op succes zodat hij een mooi konijnenleven tegemoet gaat 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .