Spring naar bijdragen
JacinthaBrehler

Zwarte en witte konijnen zijn lelijk!

Recommended Posts

Izzy is een gitzwarte voedster, met een paar witte haren op haar rug. Maar ik heb haar niet gekozen om haar uiterlijk, maar om het feit dat ze weer in de opvang zat na de 4e mislukte koppeling (en ze was nét 1 jaar oud). Mijn toenmalige kereltje Jip was weduwnaar geworden en ik heb er geen moment aan getwijfeld dat hij haar leuk zou vinden En ik had gelijk. En Jip was wit, en kwam ook uit de opvang, een zog. "niet zo vriendelijk" konijn (hij werd al snel een vreselijke lieverd, niet zozeer naar mensen toe maar wel naar dames konijnen). Kleur maakt me geen reet uit, maar ik heb een voorkeur voor konijnen met een rugzakje, of die al heel lang in de opvang zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoewel je natuurlijk gaat koppelen met de insteek dat elk konijn welkom is, als het karakter maar matcht, merk ik aan mijzelf dat ik toch wel bepaalde voorkeuren heb 🙂 Ik denk dat iedereen dat wel heeft.

Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om met welk konijn de klik er is. Maar in eerste instantie, als je rondloopt in een opvang, of kijkt op de website, dan springen er toch altijd wel bepaalde konijntjes uit, vallen extra op. Niet dat je die dan uiteindelijk mee naar huis neemt, konijnen hebben daar soms zelf totaal andere plannen in 😄 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, precies, net zoals mijn 2 rammetjes eens elk een kruising widder vriendinnetje uitkozen, terwijl ik aangegeven had bij de opvang dat ik die zeker niet wilde en hangoren ook niet of reuzen of langhaartjes of ....of....heb ik twee van die verraders die juist verliefd worden op zo'n beestje. 🤣 Mag ik zeker nog blij zijn dat ze geen knoeperds van konijnen gekozen hadden. De opvang lag dubbel van het lachen toen ik mopperend met mijn kleine rotzakjes en hun nieuwe liefdes vertrok, terwijl er een paar geweldig toffe "normale' konijnendames daar achter bleven. De widdertjes waren schatten van konijntjes, hoor, maar een ellende in onderhoud en gezondheid. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei JokeC:

Ja, precies, net zoals mijn 2 rammetjes eens elk een kruising widder vriendinnetje uitkozen, terwijl ik aangegeven had bij de opvang dat ik die zeker niet wilde en hangoren ook niet of reuzen of langhaartjes of ....of....heb ik twee van die verraders die juist verliefd worden op zo'n beestje. 🤣 Mag ik zeker nog blij zijn dat ze geen knoeperds van konijnen gekozen hadden. De opvang lag dubbel van het lachen toen ik mopperend met mijn kleine rotzakjes en hun nieuwe liefdes vertrok, terwijl er een paar geweldig toffe "normale' konijnendames daar achter bleven. De widdertjes waren schatten van konijntjes, hoor, maar een ellende in onderhoud en gezondheid. 

Hihi mijn Whoopy koos (op aanraden van de opvang) ook voor een langharige dame. En nog een een knorrepotje die absoluut niet van kammen hield ook nog (en mooi vind ik het ook al niet...). Helaas heeft Whoopy (en ik stiekem ook, want leuk was ze wel!) veel te kort van haar mogen genieten 😔
Whoopy heeft dus afgelopen zomer een nieuwe dame mogen kiezen. Wat denk je... weer een langharige!! 😆😂

• Vind ik leuk 1
  • Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ging voor een aanvulling op mijn instabiele trio. Had een ze een heel leuk rammetje, heel vriendelijk en sociaal. Wij waren helemaal weg van hem, maar hij wilde absoluut niet in die groep. Nu heb ik een zwarte mensenschuwe dame waar ik zelf niet zoveel mee heb, maar mijn konijnen wel en daar ging het tenslotte om. Ik moet wel altijd heel erg om haar lachen bij de dierenarts. Ze is heel onverschillig bijna, gaat gewoon haar gang, maar ze doet absoluut niet haar bekje open. Alle dierenartsen in de praktijk hebben het geprobeerd, maar ze doet het echt niet. 

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vind mijn wit konijntje met het zwarte neusje en rode oogjes juist heel schattig en mooi.. 

Maar het gaat vooral om persoonlijkheid van de konijntjes voor mij het maakt me niet veel uit hoe hij eruit ziet als ze maar gezond zijn en het leuk hebben met elkaar

20200309_125759_compress76.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei ThaGuus:

Vind mijn wit konijntje met het zwarte neusje en rode oogjes juist heel schattig en mooi.. 

Maar het gaat vooral om persoonlijkheid van de konijntjes voor mij het maakt me niet veel uit hoe hij eruit ziet als ze maar gezond zijn en het leuk hebben met elkaar

Wat een mooi bijzonder konijntje zo met dat grijze neusje en grijze oortjes! 😍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites