Ga naar inhoud

Voedster bijt in oor van rammelaar


Sz1985

Aanbevolen berichten

Wij hebben sinds mei een koppel Vlaamse Reuzen. Hij is al vanaf het begin dat we hem hadden gecastreerd en het ging eigenlijk heel goed tussen hen.

Voorbije maandag merkte ik op dat er een stukje oor bij onze rammelaar weg was. Eerst vermoedde ik dat hij zich ergens aan had gekwetst (een draad ofzo). De dierenarts bevestigde dat dit mogelijk was maar, dat het ook kon dat ons voedster hem beet. We hebben het wat in het oog gehouden en vandaag zag ik haar hem bijten.

Ze was hem aan het achtervolgen en probeerde hem te bijten. Zijn oor is duidelijk alweer erger gekwetst. We hebben haar onmiddellijk apart gezet maar, nu is de vraag: wat moeten we nu?

We willen ze beiden bijhouden maar, bij elkaar zetten gaat momenteel absoluut niet. Heeft iemand ervaring met deze situatie? Iemand een idee hoe we haar agressief gedrag naar onze rammelaar kunnen wegkrijgen? We hebben ergens gelezen dat haar steriliseren zou helpen, hebben jullie hier een idee over? Zij is ong. 1 jaar oud. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .