Ga naar inhoud

Geen hooi?


Bucksternight

Aanbevolen berichten

Hoi konijnen mensjes! 

Ik heb onlangs een heel leuke vrolijke meid in huis gehaald! Haar naam is Miku en ze is een NHD. Ik adopteerde altijd konijntjes, maar wegens redenen moest ik dringend een vriendinnetje in huis halen voor mijn lieve springer Puck, dus 

Ik heb 2de Hans een konijntje gekocht. (ik weet dat het dom is maar ik had echt geen andere keuze) alles was goed, nouja, ik was er nogsteeds niet helemaal zeker van maar de match ging goed! Alles was perfect, ze eet goed, ze eet groenten, biks, behalve hooi. De eigenares zei dat ze goed keutelde en dat ze voldoende hooi moest hebben. Nou, je kunt het al raden: kettingkeutels, en hooi was een No go. 

 

Ik weet niks meer, haar keutels blijven slecht en geen hooi. Kan iemand me dringend helpen? Hoe kan ik haar hooi laten eten? 

 😕😘

Groetjes 

Ik, Miku en Puck! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft ze haken. Of ze vind het hooi niet lekker. Mix lekker veel soorten (4 of 5) en dan zit er altijd wel iets tussen wat ze lekker vind. Eet ze het dan nog niet moet je even langs de dierenarts gaan. En ik mag aannemen dat je een mannetje hebt gekocht? Zoja controleer dan even of hij wel echt gecastreerd is. Voordat je straks met een nestje zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is lastig, want je weet niet zeker of de vorige eigenaar de waarheid heeft verteld. Het kan zijn dat ze dit hooi gewoon niet lekker vind. Ik weet niet welk soort hooi je nu geeft, maar je zou een beetje kunnen uitproberen. Hier in de webshop heb je veel verschillende soorten hooi, ook in kleine probeer verpakkingen. 
Hoeveel brok geef je nu? Daar kan het namelijk ook aan liggen.

En dan kan het natuurlijk zo zijn dat ze gebitsproblemen heeft. Als ik het goed heb begrepen kan het gebit alleen tijdens narcose goed bekeken worden. Maar als ze geen enkele soort hooi wil eten zou ik toch op korte termijn een afspraak met de dierenarts maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Rifca:

😢 Sterkte!

 

Mag ik vragen wat de reden was dat je het konijn dringend moest halen? Kan Puck slecht alleen zijn?

Ik zag wel dat hij er dringend ééntje nodig had en ondertussen was er al een heel tijdje verstreken en ik durfde echt niet langer wachten.... Mijn fout natuurlijk weer... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Bucksternight:

Ik zag wel dat hij er dringend ééntje nodig had en ondertussen was er al een heel tijdje verstreken en ik durfde echt niet langer wachten.... Mijn fout natuurlijk weer... 

Ah sneu 😞 En dan is ie nu weer alleen...

Is er geen opvang in de buurt waar je snel terecht kan? Ik kan soms al dezelfde dag terecht als een konijn echt eenzaam lijkt! 

(Maar dan moet dat wel lukken - lees net je andere topic, zou jammer zijn als Puckie nu de dupe wordt van het wederom verliezen van een maatje...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .