Spring naar bijdragen
Evee

De sportschool

Recommended Posts

Ik heb een moedervlek weg laten halen, nu heb ik een hechting in mijn been en mag ik een week geen hoge spanning op mijn kuit zetten. Niet klimmen dus tot het er volgende week weer uit gaat. Baal ik van joh.. maar goed, ik wilde hem zelf weg hebben. Ding was ineens ontstaan en ik zit er elke week met argusogen naar te kijken. Dokter zei dat er niks geks aan te zien is, maar ik vertrouwde dat ding niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eefje, was het een grote moedervlek of een kleintje?

Nog nooit van gehoord dat ze er hechtingen in zetten na het verwijderen.

Altijd wel balen dat je dan ff niks kunt doen hoor, maar je weet tenminste dat je over een weekje weer lekker kunt bewegen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij is het toendertijd ook gehecht. 3 stuks, kan de littekens van de hechtingen nog zien.

Nog een heel gedoe om.t voor elkaar te krijgen. Er was geen medische indicatie dus was het cast omdat ik ze niet mooi vond. Nee, hij was iets verdikt en zat precies bij mn bh bandje en dat deed zeer! Ik heb er twee in mn gezicht en mn hele lijf zit onder. Alsof ik dan die gene die ver verstopt zit onder mn kleding om die reden ga verwijderen. Wel bij de plastichirurg laten doen in de hoop op geen of bijna niet zichtbaar litteken maar is echt een lelijk dik litteken. Inmiddels wel wat weg getrokken na bijna 20 jaar maar nog steeds goed voel en zichtbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh raar dat ze daar zo moeilijk over doen. Ik heb eens een onzichtbaar vetbultje laten weghalen op mijn bovenbeen, omdat ik een tatoeage wilde laten zetten, en ik was bang dat die zou gaan groeien en dan in de tattoo gesneden moest worden 😂

Wel jammer dat je nu niet mag klimmen @Eefje Kan je nog wat andere sport doen in de tussentijd?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei BunnieHop:

@Eefje, was het een grote moedervlek of een kleintje?

Nog nooit van gehoord dat ze er hechtingen in zetten na het verwijderen.

Altijd wel balen dat je dan ff niks kunt doen hoor, maar je weet tenminste dat je over een weekje weer lekker kunt bewegen!

Was een heel kleintje, ze heeft hem gewoon met zo'n biopt happertje weggehaald, was een heel klein gaatje. Maar omdat ik een hekel heb aan bultjes heeft ze er een hechting in gezet, zodat er minimaal littekenweefsel ontstaat. Anders kan dat weer een bultje worden en ga ik me daar weer aan ergeren, nu wordt het waarschijnlijk een streepje. Wat dat betreft heeft ze dus gedaan wat ik wilde. Maar ziet er toch naar uit zo'n stuk touw uit mijn been 😅. Ik blijf er mooi pleisters over plakken tot het er weer uit is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MichelleloveElmo gek dat ze zo moeilijk deden! Bij mij dus echt totaal niet. Was gewoon: als je er vanaf wilt snijd ik hem er wel uit hoor.. 

@IreneM niks waarbij ik flinke spanning op mijn kuit zet, dus niet klimmen en geen krachttraining, zeker de eerste dagen niet. Dat wordt dus extra wandelen. Ben net goed bezig qua afvallen. Mijn gehate kilootje is eindelijk echt weg, mijn broeken zitten weer lekker en ik voel me weer mooi slank en strak. Best bizar dat een kilo zo'n groot verschil maakt. Maar ja, is toch een pak suiker, niet zo gek dat dat dan net zo'n muffintop kan zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niceeee! 💪💪💪

Via mijn nieuwe werk kan ik 1 keer in de week gratis sporten bij een gym in de buurt, onbeperkt tegen een lage prijs. Heb me nu voor de gratis variant aangemeld. Gisteren twee uur aan het rausen geweest daar. Was lang geleden dat ik echt in een sportschool was, wel lekker als aanvulling op klimmen, wat gerichter op mijn onderlijf trainen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is zeker fijn ja!

Je onderstelsel trainen lijkt me inderdaad redelijk lastig met klimmen. Maar net wat je zegt, het is een zeer goede aanvulling op 👍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je traint je onderlijf wel met klimmen, als je het goed doet doe je het meeste vanuit je benen. Maar dan krijg je dus zo'n dun strak yogalijf. Voor goede glutes en hamstrings moet er toch flink gewicht op, nu wordt alles strak en pezig, niet rond en gebouwd zeg maar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah oke, dan had ik daar toch wel een verkeerde inschatting op gemaakt 😅

En ja, dat was iets wat ik de harde weg heb geleerd... Hoe meer gewicht, hoe beter de rondingen. Mijn benen begonnen ook pas een beetje te groeien bij de zwaardere squats en dergelijke. 

Mocht je zelf bijvoorbeeld meer rondere billen willen kweken dan raad ik wel aan dat je 'ass to the grass' gaat met de squats. Heeft bij mij heel veel geholpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag had ik een beetje scheel in mijn schema gekeken qua gewichten wat ik moest doen..

Ipv 100 kg Squats heb ik er 110 op gepleurd 😅

Natuurlijk was het setje superlelijk uitgevoerd en snapte maar niet waarom, totdat ik mijn schema er dus weer bij had gepakt 😂

Ach, dan heb ik dat alvast als gewenning gehad denk ik maar.

Nog ff en ik zit op mijn oude vertrouwde gewicht op deze manier 😬

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welja, dan zijn je spieren zich alvast te pletter geschrokken en hebben ze dat maar vast gehad. 😁 Je verhoogt toch niet in 1 keer met 10 kg normaal gesproken? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ligt er een beetje aan.

Als ik merk dat een bepaald gewicht veel te gemakkelijk gaat en het zijn de oefeningen die voor de grotere spieren zijn, dan wil ik dat nog wel doen.

Zijn het isolatieoefeningen dan gaat het maar met 2,5 kg's per keer omhoog.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Negatief trainen een week lang of zo kan ook helpen om je spieren even een ander tikkie te geven om vooruit te komen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik train al op alle manieren door elkaar 😂

Slome negatieve beweging van 4 seconde, isoholds, gewichten omhoog rammen na 15 herhalingen. Dat doe ik nu 4 keer per week met een splitschema (upper/lower (biceps zitten bij onderlichaam omdat bovenlichaam anders te veel wordt en voor benen heb je geen biceps nodig)).

Hou ik 6 weken vol en dan 2 weken rust/ ff iets anders, zoals een keertje kijken hoe mijn bankdrukken ervoor staat en m'n deadlift.

En dan begint het gedonder weer 😂

Enige wat ik nu nog kan doen is als ik vast loop op bepaalde oefeningen, is die eruit gooien tijdelijk en er een andere voor in de plaats terug doen (wat over 4/5 weken ook gaat gebeuren).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei IreneM:

Ik word al moe als ik dit lees 😂

Doodmoe inderdaad. 😁 

Waarom doe je "van alles door elkaar"? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei JokeC:

Doodmoe inderdaad. 😁 

Waarom doe je "van alles door elkaar"? 

Ten eerste vanwege corona, heb 3/4 maanden niks kunnen doen. Dus al het gewicht wat ik kon was compleet gereset. Dit was de beste manier om het gewicht en beweging snel onder controle te krijgen.

Straks zullen bijvoorbeeld de isoholds weg vallen, omdat de gewichten te hoog worden en het herstel het niet meer bij kan houden. En zo pak je eigenlijk langzaamaan dingetjes weg, totdat je niks meer kunt behalve van oefening wisselen.

Klinkt heel ingewikkeld allemaal, valt eigenlijk reuze mee.

Schema wat ik nu heb is trouwens wel van een bodybuilder hoor 😋 Die contacteer ik over een halfjaar tot 9 maanden over afvallen, aangezien ik op dat soort vlakken niet echt veel vanaf weet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ahh ik heb echt last van verschrikkelijk gebrek aan motivatie en enorm uitstelgedrag. Ik moet vandaag van mijzelf weer hardlopen. Maar ik heb het vanochtend al uitgesteld naar vanmiddag. Nou moest ik van mijzelf om 15 uur gaan. Nou ja, inmiddels is het 15:40 en zit ik nog uit te stellen. Ik heb gewoon geen zin 🤣 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb wel een fiets, maar die heeft 2 lekke banden 🤣 En mn man is er dit weekend niet. 

Het is nog gelukt het hardlopen. En een flinke wandeling met de hond. Ik zit dus weer netjes aan mijn stappendoel voor vandaag. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aha, je hebt hulp van Qila gehad, dat zal zeker geholpen hebben zo'n blije toet naast je. 😎 Ik heb ooit eens met een Brits onderzoek mee gedaan om de activiteit van baas en hond te meten met zo'n metertje om mijn pols en de hond aan de binnenkant van de halsband en een verslag elke dag wat je gedaan had voor activiteit. Daar werd je als baas toch knap depressief van als je zag hoeveel stappen/meters zo'n hond maakt. 😁 Maar het was wel een hele opluchting dat ik ruimschoots het minimaal aantal stappen haalde (10.000 stappen, kan dat?) met mijn normale wandelingen. Voor ik eraan begon, had ik geen idee hoeveel stappen/meters je aflegt eigenlijk. Vier weken, elke dag, ik ben er niet geschikt voor om een metertje te laten bepalen wat en hoeveel ik doe, ik was blij dat ik ervan af was. Uit de gegevens bleek dat we bij de top 15% hoorden van alle deelnemers verspreid over Europa. Voor niks zorgen gemaakt dus. 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kreeg me vandaag toch een compliment van een werknemer in de sportschool.. 🤣

'Je ziet er wel echt breed uit joh! Zit je aan de rotzooi?'

Uuh nee, doe ik niet en begin er ook niet aan, maar bedankt 😂

Mijn lichaam is nu ook begonnen aan de volgende fase. Blijkbaar wilde het de eerste weken enorm aan mijn bovenlichaam werken, en dat zit nu heel dicht tegen de gewichten aan die ik puur voor kracht deed. Dus dat gaat nu een poosje wat trager op mijn schouders na.

Mijn benen liepen wat achter op groei (en ook wel een gedeelte aan kracht) maar die beginnen nu met een enorme spurt.

Dus niks slechts en alleen maar positiviteit 😊

Alles loopt eigenlijk perfect op rolletjes zoals het hoort.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of ik het een compliment zou vinden als iemand denkt dat ik aan de drugs zit 😂 maar wel fijn dat het zo goed gaat!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites