Spring naar bijdragen

De sportschool

Recommended Posts

Ah, ok. Dus het is vaak meer door het wegslippen of het begin van je val dat je je eerder bezeert. Een lange broek lijkt me dan inderdaad praktisch. En het klinkt wel logisch dat je met makkelijke routes begint die waarschijnlijk vaak ook niet zo hoog zijn.

Wat me ook opvalt is dat iedereen (van wat ik gezien heb) gewoon met blote handen bouldert. Ik verwachtte dat je dat met (speciale) handschoenen zou moeten doen. Wel grappig dat dat niet zo is.

Het lijkt mij ook leuk 🙂 Iets voor een volgende BunnyBunch bijeenkomst? 😉 

bewerkt door Lienappelsien
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 236
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hebben jullie ook zo'n fijn maatje met sporten?

Jeetje, @BunnieHop, knap hoor! Als een vervelende man of vrouw jou ooit lastigvalt, kan je diegene zo optillen en wegslingeren.   Edit: Twee tegelijk kan ook wel met je 152,5 kg, haha.

Haha nee met handschoenen kun je niet boulderen, dan heb je geen grip! Is een kwestie van eelt kweken en niet piepen🤗. Eerste paar keren staan je handen na een kwartier in de fik en heb je waarschijnlijk blaren. De niveaus hebben met hoogte niks te maken, het gaat meer om het type grepen, de hoeveelheid kracht, of techniek die je nodig hebt. Zo zijn er binnen mijn eigen niveau routes die ik gemakkelijk vind, maar ook die ik niet kan, omdat ik een statische klimmer ben en goed ben met kleine randjes, maar niet aan grote bollen kan vasthouden en slechte coördinatie heb bij sprongen. Ik zal zo als ik thuis ben twee filmpjes posten van twee routes op hetzelfde niveau, de ene is technisch niet zo ingewikkeld maar op kracht heel zwaar, de andere is veel technischer en heeft lastigere grepen. Wel leuk hoor die indeling, zo is er voor iedereen wel een uitdaging die bij je past.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze groene is niet zo technisch maar door de overhang en lengte heel zwaar. Vallen is bij deze niet zo'n probleem 🙂

Deze is veel technischer en de grepen zijn moeilijker, met name de grote in het midden waar ik met twee handen aan moet hangen, nauwelijks grip op. Met zweethandjes kun je het wel vergeten! En het laatste stuk moet je de muur gebruiken voor frictie want er zit geen trede meer.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is inderdaad niet hoog, ik dacht dat je veel hoger zou gaan! Het ziet wel echt heel zwaar uit zeg pff. Word al moe als ik ernaar kijk 😂 Wordt het op een gegeven moment niet saai alsmaar dezelfde routes te doen? Of worden die wel regelmatig aangepast?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die worden gelukkig vaak aangepast! Er zijn wel hogere hoor, maar ook veel van deze. Het is max 4.5 meter, er staan verschillende blokken met verschillende hoogtes. De klimtoren is wel 18 meter, maar ook daar heb je 3 hoogteniveaus, ik pak meestal de bovenste verdieping, dan is de klimwand een meter of 10 ongeveer. Maar dan wel met touwen natuurlijk 😉.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeker, je traint spieren waarvan je niet wist dat je ze had! Ben ook mijn leven niet zo afgetraind geweest als toen ik dit 3-4 keer per week deed. Dat wil ik nu ook weer volhouden, als ik straks bij mijn nieuwe baan begin kom ik er onderweg naar huis langs. Kan ik mooi meteen even naar binnen rennen! 

Lijkt me super om samen met jullie te gaan! In Utrecht zit een mooie hal, de energiehaven. Kun je ook wat eten en een drankje doen en ligt lekker centraal, goed bereikbaar met de auto 🙌.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eefje, lijkt me wel echt vet om een keer te proberen!

Gister en vandaag begonnen met oefeningen herhalen (heb nu een schema van anderhalve week, en dan begint het weer van voren af aan).

Alles is met minimaal 10kg omhoog geknald terwijl ik momenteel niet train voor kracht, maar voor spier.

Dus daar ben ik ondanks dat erg tevreden mee.

Verder ben ik nu officieel 3kg zwaarder dan 2 weken geleden wat wel echt zwaar overdreven is. Ik zie er niet dikker uit, dus het zal wel goed zitten.

Spier definities komen langzaamaan steeds beter naar voren, dus ik schat dat ik over 4 weken wel op het oude niveau zit en dan gaan we de beuk er compleet in gooien om nóg breder te worden! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn eten een aantal dagen bijgehouden en die anderhalve kg is ineens een stuk minder mysterieus 😅. Was onbewust meer gaan eten, op zich niet gek natuurlijk dat mijn lichaam om meer energie vroeg met meer sporten. Nu weer terug naar de basis, maar dan met een andere balans in mijn macro's en ik ben weer wat aan het afvallen, halve kg tot nu toe dus ben ik best tevreden over. Mijn benen zijn strakker geworden zag ik nu ik in een korte broek rondloop. Ik droeg die niet meer buitenshuis, omdat ik de achterkant van mijn benen even niet zo mooi vond. Nu kan het wel weer, dus in de tussentijd is er gelukkig ook wat vet verruild voor spieren. We komen er wel weer 💪.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eefje, fijn dat je achter het mysterie bent gekomen van het aankomen!

Nu kun je er tenminste wat aan doen 🙂

Hier is het nog steeds 1 groot raadsel.

Eet standaard 1200kcal op een dag, ik eet de laatste tijd iedere dag hetzelfde om het zeker te weten. En ik ben nu officieel 3,2 kg aangekomen.

Zolang ik niet dikker word in uiterlijk is t wel goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1200 is echt weinig joh! Hoe lang ben jij? Ik zit nu op 1600 en mijn Fitbit is gekoppeld met myfitnesspal, dus als ik veel kcal verbrand heb dan verrekent hij dat en geeft hij aan hoeveel ik nog extra mag eten, heel fijn vind ik. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eefje, ik ben een kleine 1,62m.

Maar ik heb een overdreven trage spijsvertering.

Alles al een keer laten checken bij de huisarts en het valt inderdaad allemaal tegen de ondergrens aan en ze willen er niets mee doen.

Op sportdagen weet ik dat ik 350 calorieën meer kan pakken, dus die gebruik ik dan ook wel echt.

Ik zal Fitbit wel eens opzoeken en kijken of het iets is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze hebben sinds de heropening nieuwe circuits in de Boulder. Eerst hadden ze acht kleuren, moeilijkheidsgraad per kleur, nu hebben ze vijf circuits, alle circuits hebben dus een bredere moeilijkheid. Week 1 deed ik alleen 1tjes met veel pijn en moeite, week 2 2tjes, die beginnen nu redelijk gemakkelijk te worden, dus vandaag mijn eerste 3 gedaan 💪. In dit niveau blijf ik waarschijnlijk hangen, hier boven wordt het voor mij ondoenlijk qua grepen. In de klimhal ook weer een aantal 5c en 1 6a gedaan zaterdag. 6a heb ik altijd pittig gevonden en bij hoge uitzondering kon ik een niet al te moeilijke 6b, daar ben ik ook nooit bovenuit gekomen. Maar ik ben blij dat mijn oude niveau weer in zicht is. Al kost het me wel nog flink meer moeite dan eerst, het lukt in elk geval wel!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eefje, dat geeft wel echt een goed gevoel dat je zo snel weer op niveau komt.

Mijn man nam gister wat foto's terwijl ik rug aan het trainen was, denk niet dat mijn rug ooit zo bol heeft gestaan. Of het is me nooit opgevallen.

Vandaag benen getraind en die zijn ook weer bijna op het oude niveau, net zoals de rest.

En niet te vergeten: 3,5 kg aangekomen tot nu toe😛

Link naar bericht
Deel via andere websites

3.5, dat gaat hard zeg! 

Ik heb vandaag een boulder uitgepuzzeld die ik niet snapte, ik ben super blij 🙌! Ennn het is vastgelegd, wel pas toen het enigszins soepel ging natuurlijk 😅

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed bezig!

Die 3,5 is inmiddels 4,3 geworden..

Man en ik zitten het nu wel echt in de gaten te houden dmv foto's of ik dikker word of niet, want het loopt wel echt de spuigaten uit nu..🤪

Vandaag had ik een ananas training. Ging niet zoals ik het voor ogen had, maar dat hoort erbij zeg ik dan maar.

Rug ben ik redelijk tevreden over, maar het is nog lang niet waar ik het hebben wil.

IMG_20200720_175852158_BURST000_COVER_TOP.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag benen training gedaan.

Ging wel lekker 🙂

thuis ff de omvang van mijn benen en buik gemeten aangezien ik nu 4,5kg ben aangekomen... 😱

1,5cm in omvang aan mijn benen erbij en een halve cm van mijn buik af 😊

ben wel blij dat het nu weekend is hoor! Haha

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Wat een sportievelingen hier.... ik ben op moment al blij als ik het red van de bank naar de wc. Of nog erger, de trap op moet lopen 😶

Maarrrrr.... vanmorgen wel voor het eerst sinds 2 weken weer zelf de honden een klein blokje uitgelaten 🤗. Daarna volledig gesloopt maar ik heb het wel gedaan, dus toch weer voor het eerst sinds 2 weken wat meer beweging gehad dan alleen maar van bank naar wc. Of van bank naar konijnenren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@JacinthaBrehler, fijn om te horen dat je meer beweging had!

Voelde het ook goed? Of last van gehad?

Mijn ouders vinden me met de week onvrouwelijker uit zien.

En mijn moeder hoopt af te kunnen vallen, maar die praat dan over een borstvergroting naderhand, want ze wil niet zo plat eindigen als ik...

Dank je wel voor de morele steun I guess??

Na zo'n 4 weken ben ik bijna 6kg zwaarder, en ja er zit uiteraard ook vet bij.

Maar het is wel fijn om te zien na zo'n afvalperiode hoeveel spier het echt is (ondanks het er nog steeds erg vettig uit ziet hoor).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha die is wel van de body positivity dus 🤦. Het is zo persoonlijk wat je mooi vindt en waar je je goed bij voelt.. Ik vind mezelf strak afgetraind en heel slank het mooiste, dan krijg ik opmerkingen dat ik weleens een hamburger mag eten, of dat echte vrouwen rondingen hebben. En dat terwijl ik zelfs afgetraind niet plat ben van voren en van achteren. Hetzelfde commentaar teruggeven dat iemand wel eens een hamburger mag laten staan haal ik nieteens in mijn hoofd, maar ik vind het net zo vervelend als mensen ongevraagd een negatieve mening over mijn lichaam verkondigen. Je kunt iemand mooi vinden of niet, als ik tegen iedereen die ik niet perfect vind moet gaan vertellen wat ik niet zo mooi vind heb ik daar ook een dagtaak aan. Maar waarom zou je je daar nou weer mee bezighouden. Ik vind het leuker om ze te vertellen wat ik wel mooi aan ze vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites