Spring naar bijdragen

De sportschool

Recommended Posts

Eerste week binnen trainen een beetje rustig aan gedaan, en deze week al 2x de beuk erin gegooid met manlief, dieet niet aangepast en ik kom aan.

Spiertjes zijn rap aan het terug komen op bepaalde plaatsen maar de gewichten zijn nog nergens waar het moet zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 236
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hebben jullie ook zo'n fijn maatje met sporten?

Jeetje, @BunnieHop, knap hoor! Als een vervelende man of vrouw jou ooit lastigvalt, kan je diegene zo optillen en wegslingeren.   Edit: Twee tegelijk kan ook wel met je 152,5 kg, haha.

Op 5-7-2020 at 22:28 zei JacinthaBrehler:

A oke! Dank voor de uitleg. Denk dat ik beter kan beginnen met klimmen dan. Al zit er hier in de buurt volgens mij geen klimhal en ik heb ook niemand om het samen mee te gaan doen... 

Het nadeel van klimmen is dat je om te mogen zekeren een klimvaardigheidsbewijs moet halen. Wat wel weer een leuke manier is om mensen te leren kennen en een klimmaatje te vinden natuurlijk! Boulderen is wat dat betreft laagdrempeliger, daar kun je gewoon heen en beginnen. Bij de beginnersroutes ben je vast niet meteen blauw en gewond 😉

Ik ben inmiddels sinds vorige week woensdag al vier keer wezen boulderen en 1 keer klimmen. Het gaat al een stuk beter, maar nog wat meer eelt op mijn handen nodig 🙌

Link naar bericht
Deel via andere websites

@BunnieHop ik ben ook aangekomen afgelopen week. Ben nu weer macro's opnieuw aan het uitbalanceren. Fijn om er spieren bij te krijgen, maar dat moet wel ten koste gaan van vet. Elke kilo extra is ongunstig met klimmen. Ach ja ik geef het een maandje om weer in balans te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eefje, met klimmen is dat inderdaad niet erg gunstig.

Voor mijn sport(en) maakt dat (deels) niet zo veel uit, zolang het vet er maar af gaat.

Bij mij is het bodybuilding en powerlifting.

Voor de powerlifting is het wel handig als ik onder een bepaald gewicht blijf.

Al helemaal als ik toch nog dat Nederlands record bankdrukken wil halen, haha.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei JacinthaBrehler:

Meteen effe op de site gekeken. Ziet er goed uit! Nu nog over m’n drempelvrees heen 😶

Gewoon gaan! Of een kennismakingslesje de eerste keer, dan sta je niet zo in je eentje een beetje om je heen te kijken. Het is een hele sociale sport, iedereen is eigenlijk altijd wel bereid je te helpen. Ik vraag altijd advies en trucjes aan mensen die beter zijn dan ik, zo word ik ook steeds wat beter. Eerste keren was ik wel samen met een vriendin, dat scheelt veel drempelvrees natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De afgelopen twee weken heb ik 6 keer geboulderd, 1 keer geklommen en ruim 170 km gewandeld in totaal. Hoe kan ik nu god*knuffel mij* anderhalve kg zwaarder zijn dan twee weken geleden 😭. Gelukkig zie ik wel weer veel spierdefinitie terug, na het boulderen staat mijn lijf echt weer lekker opgepompt en ik kan weer een stuk langer door tot alles pijn doet. Nu dat vetlaagje nog weg.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MichelleloveElmo,

Toevallig heb ik net het feestje vd maand, maar kom toch nog aan.. haha

Bij mij ziet het er momenteel echt niet uit. Ik zie wel echt dat mijn biceps en triceps nu goed door beginnen te komen, maar de rest laat wat langer op zich wachten.

Ik heb ook wel echt vette pech dat ik vroeger echt een dik kind was, dus hoe meer spier ik ontwikkel des te dikker ik lijk..

Enige wat ik kan doen is of te veel huid (met beetje vet) chirurgisch weg laten halen, of echt fullblown bodybuilding gaan doen en hopen op het beste..

Dat laatste is daarin tegen ook geen optie, want ik ga niet aan de steroids 😛

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb juist een heel gemakkelijk lichaam, ik ben lang en slank, word niet snel dik en wel snel gespierd. Ik heb weinig vet, maar het gaat op bepaalde plekjes zitten en dat vind ik lelijk. Als ik nou mooi rond zou worden zou ik best wat voller willen zijn, maar ik krijg randjes en bobbels, dus zorg ik dat ik heel slank blijf. Mijn lichaam heeft nooit zo gereageerd zoals nu. Sporten en op mijn eten letten betekent bij mij gewoon aftrainen. Dat lukt ook altijd heel snel, hoewel de probleem plekjes nooit helemaal worden zoals ik ze wil, ben ook wel perfectionistisch. Dus alle goede uitleg ten spijt herken ik dit gedrag niet van mijn lichaam en blijf ik het heel raar en ook vervelend vinden. Ik zie mezelf niet strakker worden, ik zie spierdefinitie onder een wat lijkt groeiend laagje wat naar ik aanneem vocht is. Ik ben net ongesteld geweest dus dat is het niet. Nou ja, met een langere adem komt het vast goed, maar ik baal wel, mijn broeken zitten ook echt niet fijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tevreden en tegelijk erg teleurgesteld (zoals normaal als ik sport, haha).

Spier komt lekker makkelijk en snel terug. Ben voornamelijk erg blij met mijn trapezes!

En dan ben ik tegelijkertijd ook erg teleurgesteld, want ik heb echt een zware hekel aan mijn buik.. ziet er echt uit als een of andere bierbuik 😐

en over mijn gluten gesproken, nul aanleg voor grote bilspieren.

kracht komt gelukkig ook lekker snel terug, nog zo'n 10kg per hand te gaan voor ik weer op mijn oude niveau dumbell shoulder presses zit..(moet toegeven dat ik op dat vlak even sterk ben als de mannen normaliter) 😛

al met al, komt allemaal (op mijn buik na) wel goed!

maar alsjeblieft niet nog een lockdown!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kom net terug van boulderen. Ging lekker! Ik heb weer meer vertrouwen in mijn kunnen en durf daardoor meer, kan weer steeds lastigere routes en houd het langer vol. Even wat eten en dan naar de paarden. Dat wordt een rustig buitenritje, lekker genieten van het bos en het lekkere weer. Qua lichaam blijf ik ook wat ontevreden, het gaat maar om anderhalve kg te veel, maar dat maakt precies het verschil tussen mooi strak en niet strak. Denk dat ik nog wat fanatieker op mijn macro's moet letten. Toch weer even dagelijks loggen dan maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Neuh, die armband begeeft het wel als dat gebeurt, maar er zitten geen punten aan de grepen waar je aan kunt blijven hangen. Heb m met klimmen wel af, met die touwen en karabiners is de kans iets groter, en ik neem geen enkel risico als er iemand aan de andere kant van het touw bungelt natuurlijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik krijg bij het zien van foto’s en filmpjes van boulderen altijd het gevoel net als kind dat je gewoon lekker ging spelen. En dat bedoel ik dan positief. Veel sporten zijn zo ‘volwassen,’ sporten om te sporten (wat ook leuk kan zijn hoor). Boulderen ziet er avontuurlijk uit, meer als lekker klauteren en klimmen. En begrijp me niet verkeerd, ik begrijp heel goed dat er heel wat techniek bij komt kijken en dat het veel kracht kost en lenigheid vraagt! Het lijkt me alleen wel een beetje eng dat je echt kan vallen/regelmatig valt. Het is toch best nog hoog?

bewerkt door Lienappelsien
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is ook inderdaad een soort spelen en puzzelen en tegelijkertijd word je er super gespierd en lenig van, het is echt een veel leukere en effectieve manier van fitness, afhankelijk van wat je doelen zijn natuurlijk. Je klimt met je niveau mee, je begint met gemakkelijke routes en naarmate je beter wordt en beter zicht heb op wat je kunt ga je steeds moeilijker. Maar je pusht jezelf natuurlijk wel en daarmee val je weleens. Het is niet zo hoog, sommige routes zijn wat hoger dan andere. Ik ben niet zozeer bang om naar de beneden te vallen, als je gewoon in de mat valt gebeurt er weinig. Maar je kunt je lelijk bezeren langs de muur. Ik heb vaak mijn ellebogen en knieën open geschaafd of blauw. Daarom draag ik ook een lange broek 😅. Maar dat heeft allemaal niks met hoogte te maken, meer met wegslippen. Met klimmen heb je dat ook, je kunt niet naar beneden vallen aan een touw, maar geloof me dat je op kleine stukjes vallen langs zo'n ruwe muur met grepen pijn kunt hebben 😩. Ik moet ook altijd lachen om de bloedvlekken op de muur bij de boulderhal. Het ligt er gewoon aan hoeveel ballen je hebt en hoeveel je jezelf wilt pushen. Je kunt vrij gemakkelijk op safe spelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites