Spring naar bijdragen
Evee

De sportschool

Recommended Posts

Op YouTube staan best veel yoga-filmpjes, dat helpt om soepel te blijven. En ik heb een soort fitness-spel voor de Nintendo Switch, dat is ook leuk maar ben niet fanatiek genoeg om het echt sporten te noemen 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een tijdje kickboksen gedaan en dat vond ik echt heerlijk! Nu ben ik al blij als ik zonder extra slaapjes m’n dag doorkom dus als ik daarbij ook nog moet gaan sporten... 😅

Heb trouwens ook 15 jaar paard gereden op een manege maar dat werd me te duur. Dus mee gestopt. En tijdje aan fitness gedaan met een PT’er maar fitness is niks voor mij. Veel te saai voor m’n adhd 🤣

Dat boulderen wil ik wel ooit nog eens gaan proberen trouwens. Lijkt me wel vet! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind fitnessen juist wel leuk, dat wil zeggen apparaten en gewichten. Geen grondoefeningen, en dat zijn helaas de meeste van mijn oefeningen. Maar door de repeterende bewegingen kan ik mijn  hoofd uitzetten. Nu doe ik dat met puzzelen, dat gaat ook goed. Dat helpt dan weer iets minder om je conditie op peil te houden. Misschien moet ik de stukjes uitstrooien over de trap ofzo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

oooh mensen, ik wandel me een ongeluk, maar ik moet echt weer wat aan kracht doen nu ik niet kan klimmen. Op zolder hebben we een halve sportschool staan, maar ik vind het zo saaaaiiii

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb heel lang een crosstrainer gehad. Maar dat is toch anders dan zo'n luxe variant met vliegwiel in de sportschool. Hij stond eerst in de garage, maar dat werkte uiteraard niet. Toen heb ik hem verhuisd naar de slaapkamer, en toen ik er twee jaar lang mijn kleding aan had gehangen heb ik hem maar verkocht.

Ik heb van mijn Cesar therapeute een hele set oefeningen gekregen voor thuis

Dus ik heb nu niet meer het excuus dat ik niet weet wat ik mag doen. Maar echt gemotiveerd ben ik ook nog niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sinds ik afgelopen september ben begonnen met een studie naast het werk doe ik helemaal niks meer. Ik snoep een stuk meer en beweging komt er niet van. Nu we zoveel mogelijk thuis moeten zitten merkte ik dat ik echt te zwaar begon te worden en alles begint pijn te doen. Duuus, ik ben gestopt met snoep kopen en ik ga elke dag ongeveer een uur in het park wandelen. Het is natuurlijk geen sporten, maar ik ben er echt blij mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alle beweging is sporten, ook wandelen of een grote schoonmaak thuis. Wandelen probeer ik nu zelf ook te doen (ik vind het veel leuker dan fietsen), maar ik probeer wel buiten de bekende paden te blijven, omdat ik toch echt merk dat weinig mensen afstand houden. Daarnaast heb ik de hometrainer van mijn moeder geleend (ze heeft thuis nog andere apparaten staan die ze zelf kan gebruiken) en heb ik de Basic Fit app gedownload.

Het is inderdaad wel saaier zo, in de sportschool word ik denk ik toch gemotiveerd door de mensen die om mij heen aan het sporten zijn en ik ben het ritme een beetje kwijt. Daarnaast loop ik op mijn werk vaak heen en weer en gebruik ik altijd de trappen en thuis is eten altijd bij de hand, wat ook niet helpt natuurlijk... maar we doen ons best toch en daar gaat het om. Elke kleine activiteit telt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wandel 10km per dag, scheelt dat wij een actieve hond hebben. Voor mijn werk beweeg ik ook een deel van de dag in ieder geval, hoewel er ook veel "kantoorwerk" te doen is op het moment.

Daarnaast probeer ik 3x per week hard te lopen, maar ik moet bekennen dat dat op het moment eerder maar 1 keer per week is... Ik ben goed in het verzinnen van excuses 😅 Maar ik hou het in ieder geval nog wel vol, nu alleen nog wat vaker proberen.

Ik merk ook dat ik meer snoep nu we allebei veel thuis zijn, als mijn man iets lekkers pakt, word ik ook getriggerd om te gaan snoepen. Ook heb ik al een paar keer een taart en koekjes gebakken, dat helpt ook niet mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sinds mijn hond overleden is en ik nu ook niet meer ergens heen hoef zit ik zoveel stil... Was gestopt met sporten omdat Mars al mijn energie en tijd opslokte, nu is beginnen/volhouden ZO MOEILIJK 😩 op zich met zoveel dieren (en een huis wat gewoon schoon moet) heb je wel je minimum aan beweging maar dat is dan ook echt het minimale.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nu zo'n drie jaar een fitbit, sindsdien beweeg ik veel consequenter en schommel ik nauwelijks nog in gewicht. Dat ding confronteert je enorm met een dag op je krent zitten! Ik moet van mezelf gemiddeld 15.000 stappen per dag, dat komt neer op zo'n 2 uur lopen. Het lukt me meestal wel. Als ik op kantoor ben maak ik vaak kleine ommetjes als ik me even niet meer kan concentreren en in de pauze ga ik nadat ik mijn eten binnen heb altijd een stuk wandelen. 's Avonds zet ik dan een luisterboek op en ga ik er nog een uur op uit, weer of geen weer, waterdichte warme jas en aan gaan. Nu ik overdag meer ruimte heb hoef ik niet 's avonds nog een uur te gaan lopen om mijn stappen te halen, dat is wel fijn. Nu heb ik een blaar van mijn gewandel gisteren, dus of het me vandaag lukt weet ik niet! Ik moet een flesje antibiotica voor onze Bets ophalen bij een dierenarts in een dorp verderop, dus daar fiets ik dan wel heen, toch beter dan de auto pakken he. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe normaal samen met mijn man powerliften.

Gaat nu best wel moeilijk thuis zonder grote stangen en bankjes.

Dus wij lossen het op met elastieken trainen (gelukkig hadden we die nog op tijd gehaald).

Deadliften doen we bijv. Op de houten salontafel. Elastieken onder de tafel door en over de schep heen en bewegen maar! Haha

Momenteel heb ik nog wel een beetje mazzel dat ik moest afvallen en dus kracht sowieso al kwijt ging raken (sinds de uitbraak 11 kg kwijt).

En verder veel op de cardio bezig. 

Moet wel zeggen dat het qua motivatie echt heel lastig is. 

Wij zijn beide veel liever in de sportschool dat we elkaar op kunnen fokken en oefeningen fatsoenlijk uit kunnen voeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn sportschool gaat weer open: zwembad open, groepslessen buiten, fitnesscircuit buiten. En ondanks dat ze zouden stoppen met abonnementsgeld incasseren vanaf 1 mei, moet ik nu toch betalen, omdat " ze voor iedereen iets te bieden hebben". Alleen ben ik aan het revalideren, en mag ik op de crosstrainer, mijn benen trainen op de toestellen, en grondoefeningen voor mijn buikspieren. Het zou me toch verbazen als ze de crosstrainers buiten gaan zetten, dus ik verwacht niet dat ik hier wijzer van wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Marjoleink, ik snap dat je daar niet wijzer van wordt.

Beetje onnozel om te betalen voor iets wat je niet kunt doen.

Wat je wel zou kunnen doen is een brief sturen met de vraag of je abonnement tijdelijk stil gezet wordt vanwege revalidatie.

Heb je vaak wel een bewijs nodig van de (huis)arts.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei BunnieHop:

@Marjoleink, ik snap dat je daar niet wijzer van wordt.

Beetje onnozel om te betalen voor iets wat je niet kunt doen.

Wat je wel zou kunnen doen is een brief sturen met de vraag of je abonnement tijdelijk stil gezet wordt vanwege revalidatie.

Heb je vaak wel een bewijs nodig van de (huis)arts.

Weet ik, bedankt. Dat heb ik in het begin laten doen. Kon zonder bewijs, kostte 10 euro voor max 3 maanden. Het stomme vond ik toen dat je dat persoonlijk moest doen, terwijl ik de eerste 6 weken alleen maar kon liggen. Aan de andere kant zal er veel misbruik gemaakt worden, dus snap ik ook wel dat ze je zelf willen spreken. Ik ga morgen eerst maar eens even bellen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites