Spring naar bijdragen
Evee

De sportschool

Recommended Posts

Het was wel eens tijd voor een nieuw topic over sportende bunnybunchers!

Een topic om elkaar aan te moedigen om te gaan sporten, te blijven sporten, je frustratie en motivatie te delen en gewoon je persoonlijk behaalde doelen te delen met de andere bunnybunchers!

Dat we maar weer een fitte en gezonde periode tegemoet gaan 🙂  💪

bewerkt door Evee
Aangepast naar een beginpost voor het topic.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben aan het kijken wat voor sport ik wil gaan doen. 

Ik heb al aan de volgende sporten gedaan:

Voetbal

Hockey

Paardrijden

Zweefvliegen

Krav maga

Dansen

Klimmen

Maar ik zoek iets nieuws... Maarja, wat vind ik leuk?? Iemand nog ideeën?? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou kunnen beginnen met op een rijtje zetten wat je aan iedere sport wel en niet leuk vond. Dan krijg je wat meer inzicht in wat je zoekt: een teamsport of iets dat je alleen doet, wel of geen wedstrijden, hoe intensief, etc...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Marjoleink:

Je zou kunnen beginnen met op een rijtje zetten wat je aan iedere sport wel en niet leuk vond. Dan krijg je wat meer inzicht in wat je zoekt: een teamsport of iets dat je alleen doet, wel of geen wedstrijden, hoe intensief, etc...

Ik ben wel een solo speler, teamsporten ben ik niet zo goed in, wedstrijden vind ik wel leuk, maar je moet zelf kunnen kiezen of je meedoet, niet zoals bij voetbal dat ze verplicht zijn. En qua intensiteit, mijn conditie is niet super goed. Dus iets waar mijn conditie wat beter van word is wel oké, maar het moet niet super intensief zijn. 

Sporten zoals wielrennen etc zijn dan niet echt voor mij weggelegd, maar paardrijden vond ik dan wel leuk, maar ik kon geen fijne club vinden. Ik heb wel eens over trampoline springen nagedacht. Dat lijkt me best wel leuk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei IreneM:

Hardlopen? Doe ik zelf ook. Vind het niet zo heel leuk, maar kan het doen wanneer ik wil en hoef niet eerst ergens anders heen te fietsen/rijden. 

Dat is wel leuk. Moet even wachten wat de orthopeed daarover zegt. Want ik heb iets met mijn voeten wat jarenlang bestempeld is met de ziekte van sever, beide benen, beide soorten. Maar dat was het niet. Een verkeerde behandeling gekregen en nu moet ik alles rustig opbouwen en ik moet zooltjes laten opmeten. Maar ik denk dat hardlopen wel een goede training is. Al zal het wel onder strenge begeleiding moeten zodat ze in de gaten houden dat ik het wel goed doe en niet mijn voeten naar binnen laat zakken. Maar idd, je kan het altijd doen. Meestal heb ik geen zin om ergens helemaal naartoe te gaan. En dta hoeft nu niet

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-2-2020 at 12:17 zei Hallo Hoi:

Ik ben wel een solo speler, teamsporten ben ik niet zo goed in, wedstrijden vind ik wel leuk, maar je moet zelf kunnen kiezen of je meedoet, niet zoals bij voetbal dat ze verplicht zijn. En qua intensiteit, mijn conditie is niet super goed. Dus iets waar mijn conditie wat beter van word is wel oké, maar het moet niet super intensief zijn. 

Sporten zoals wielrennen etc zijn dan niet echt voor mij weggelegd, maar paardrijden vond ik dan wel leuk, maar ik kon geen fijne club vinden. Ik heb wel eens over trampoline springen nagedacht. Dat lijkt me best wel leuk. 

Wielrennen kun je zo intensief maken als je zelf wilt, als je gewoon een uur op je eigen tempo gaat fietsen, is dat toch ook prima? En als je het leuk vind en fanatiek bent, zal je conditie vanzelf beter worden, en kun je misschien bij een fietsclubje gaan. 

En wat dacht je van zwemmen? Dat is ook iets wat goed is om conditie mee op te bouwen, en daarbij kun je ook kiezen of je het op je eigen tempo doet of bij een club gaat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei happy211:

Wielrennen kun je zo intensief maken als je zelf wilt, als je gewoon een uur op je eigen tempo gaat fietsen, is dat toch ook prima? En als je het leuk vind en fanatiek bent, zal je conditie vanzelf beter worden, en kun je misschien bij een fietsclubje gaan. 

En wat dacht je van zwemmen? Dat is ook iets wat goed is om conditie mee op te bouwen, en daarbij kun je ook kiezen of je het op je eigen tempo doet of bij een club gaat. 

Ben allergisch voor chloor... Wat dus inhoudt dat mijn luchtwegen opzetten en ik het ontzettend benauwd krijg. Dus zwemmen is helaas geen optie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb in mijn jeugd gekorfbald, heb zelfs een diploma korfbaltrainer op zak 😉

Het voordeel van een teamsport is wel dat je meer motivatie hebt om te gaan. Het voordeel van korfbal vond ik dat het zowel met mannen als vrouwen in één team is. 

Het nadeel is wel dat het wel een redelijk blessuregevoelige sport is. En dat als je een vinger geeft aan een sportvereniging, ze je complete arm willen hebben 😂 Ik begon met alleen zelf spelen. Dat is dus 2x per week trainen en 1x wedstrijd. Toen werd ik scheidsrechter er bij, toen trainer van een ploegje, toen activiteitenbegeleider voor evenementen erbij, en voor je het weet ben je 4 avonden in de week en je complete zaterdag kwijt 🤣 Maar aan de andere kant krijg je er wel beweging, gezelligheid en vrienden voor terug 🙂

Ik zou willen dat ik keuze had uit zoveel sporten. Ik loop alleen hard (lees ik ben van plan deze week weer te starten 😂). Ik zou best graag een groeps-sport doen, maar in het dorp waar ik woon is zo weinig. Er is judo voor kinderen, en badminton geloof ik voor volwassenen. Maar dat is het. Meer is er niet. Zo jammer. En ik weet dat als ik met de auto ergens heen moet rijden om aan een sport te doen, dat het voor mij heel lastig volhouden is. Dat ik er dan te veel tegenop zie. Ik zwem wel om de week baantjes, als mijn man en een vriend gaan squashen in Goes, dat is in een sportcomplex met zwembad, dus dan rij ik mee en zwem ik terwijl zij squashen. Dat houd ik gelukkig ook wel goed vol.

Zal ik deze discussie verplaatsen naar het sport topic trouwens? 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er even een nieuw topic voor dit jaar van gemaakt, het andere liep al vanaf 2013, dus weer eens tijd voor een frisse start.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hee de sportschool is open 🤗.

Ik ben zondag al wezen boulderen en woensdag paard gereden. Geen slechte score met een jetlag! Zondag weer klimmen 🧗. Ben wel een paar kilootjes aangekomen op vakantie dus die moeten er weer af, sinds twee dagen ook weer op een strak rantsoen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Eefje:

Hee de sportschool is open 🤗.

Ik ben zondag al wezen boulderen en woensdag paard gereden. Geen slechte score met een jetlag! Zondag weer klimmen 🧗. Ben wel een paar kilootjes aangekomen op vakantie dus die moeten er weer af, sinds twee dagen ook weer op een strak rantsoen. 

Paardrijden, leuk. Toen ik nog thuis woonde reed ik ook paard en werkte ik bij de Paardenkamp. Alleen is dat nu een beetje moeilijk. Welke tak van de sport doe jij?? Hier een fanatieke springruiter. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet echt een tak van de ruitersport. Uitgangspunt is natural horsemanship en bitloos. Komt meestal neer op met hem spelen of lekker in het bos rijden 🤗

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Eefje:

Niet echt een tak van de ruitersport. Uitgangspunt is natural horsemanship en bitloos. Komt meestal neer op met hem spelen of lekker in het bos rijden 🤗

Leuk, ik rijd zelf meestal ook bitloos, behalve als we gaan oefenen met aan de teugel lopen. En vrijheidsdressuur bewaren we lekker voor het toetje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan de teugel lopen doet een paard ook bitloos als je je paard goed van achter naar voren rijdt. En vrijheidsdressuur kan een flink intensieve training zijn, niet echt geschikt om na een lichamelijke training mee te eindigen. Ik eindigde altijd met een uitgebreide poetssessie. Allebei weer ontspannen. Overigens rijd ik nu helemaal niet meer en heb ik alleen wat dure grasmaaiers 😄

Wil het rennen eigenlijk ook weer op gaan pakken. En wandelen. Ik ben tov het afvallen toen weer iets aangekomen, dus wil daar weer iets aan gaan doen en dan doorgaan tot mijn streefgewicht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga vanmiddag weer beginnen met hardlopen!

Tijdens de vakantie in december / januari had ik niet gesport. Daarna had ik echt super veel moeite het weer op te pakken. Maar eind van de middag ga ik toch echt weer beginnen, van mijzelf mag ik geen smoesjes meer hebben 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites