Spring naar bijdragen
Pablo&Lola

Konijn Schaapskooi Bargerveen

Recommended Posts

Vanmiddag zijn we bij schaapskooi Bargerveen (Drenthe) geweest. Een prachtige schaapskooi, maar tot onze grote schrik hebben ze daar nu ook een arm konijn in een hok neergezet. Het konijn zag er op het eerste oog goed uit, maar aan schoon hooi, een maatje en de ruimte ontbrak het.. 😪

Erg sneu en jammer om een konijn zo tentoon te stellen op een plek waar ook veel ouders met kinderen komen, die nu een verkeerd beeld van 'konijnen houden' meekrijgen. 

Het liefst had ik 'm meteen meegenomen, maar dat mag natuurlijk niet. Ik ben van plan contact met ze op te nemen, maar weet niet zo goed of en hoe ik er verder iets aan kan doen.. Arm beestje. 

Screenshot_20200301_155053.jpg

Screenshot_20200301_155035.jpg

Screenshot_20200301_155106.jpg

Screenshot_20200301_155118.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat jammer, op de foto ziet het er uit alsof er plek zat was geweest voor een prachtig konijnenverblijf wat wel aan de eisen zou voldoen en waar ze wel met een maatje samen zou kunnen. Ik zou zeker contact met ze op nemen! Was er op het moment dat je er was niemand van personeel aanwezig?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Evee:

Wat jammer, op de foto ziet het er uit alsof er plek zat was geweest voor een prachtig konijnenverblijf wat wel aan de eisen zou voldoen en waar ze wel met een maatje samen zou kunnen. Ik zou zeker contact met ze op nemen! Was er op het moment dat je er was niemand van personeel aanwezig?

Ga ik zeker doen! Ik heb SKB ook gevraagd hen te benaderen, aangezien zij veel voorlichting over konijnenwelzijn geven. Heb jij misschien een digitale versie van de flyer over belangrijke dingen die je moet weten als je aan konijnen begint die ik zou kunnen meesturen in de mail (als je daar toestemming voor geeft natuurlijk, mag ook via pb)? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb contact opgenomen en heb inmiddels een reactie van één van de betrokkenen. De persoon in kwestie is het helemaal met de kritiek eens en geeft aan dat dit een tijdelijke oplossing is voor het konijn, dat blijkbaar van een kennis van hem is en niet goed ging in een groep. Daarnaast staat er een groter konijnenverblijf met gedeeltelijk overdekte ren op de planning en zullen er dan ook meerdere konijnen in gaan wonen. Tot slot zal hij de voedselvoorziening van het konijn ook beter in de gaten houden. Goede voornemens dus. 👍🏻

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites