Spring naar bijdragen
Evee

Telefoon

Recommended Posts

Ik heb gisteren mijn nieuwe telefoon binnen gekregen, een samsung S10.

Hiervoor had ik een S7. Maar die had ik inmiddels al een paar jaar en ik begon toch te merken dat die minder werd. De batterij ging geen dag meer mee, soms werd hij warm (niet heet) en leek de batterij echt leeg gezogen te worden. Nou had ik hem ook nog laten vallen aan het eind  van de vakantie toen we rennend op het vliegveld in Parijs de aansluiting moesten halen, dus zat er ook nog een barst in de hoek van het scherm. Tijd voor een nieuwe dus. Ik heb met de vorige 3,5 jaar gedaan wat volgens mij best netjes is. En die mag nu verder mee als "bunnybunch telefoon". 

Nu dus een S10. Met stevige otterbox, dat is voor mij wel een must want ik ben echt heel onhandig. Ik heb voor ik deze kocht zelfs overwogen op de S20 ultra over te gaan, eigenlijk vooral om de  goede camera die er in zit. Want ik merk echt dat ik geen los fototoestel meer gebruik, en liever een mobieltje heb met een goede camera. Die heb ik immers altijd bij mij, en dus ook op de leuke foto-momenten. En ook om productfoto's te maken. 
Maar de prijs vond ik toch iets te hoog, haha. Omgerekend 3000 gulden, wie geeft dat nou uit aan een telefoon?! (nu word ik echt oud, als ik in guldens om ga rekenen?!)  Maar als je het ziet als goede camera + telefoon, is het op zich wel weer acceptabel, vandaar dat ik het serieus overwogen heb. We hebben de camera's die we mee hadden op reis namelijk allemaal verkocht, omdat we ze in het dagelijks leven eigenlijk totaal niet meer gebruiken, alles is eigenlijk vervangen door onze mobieltjes. En op reis is een grote camera mee sjouwen eigenlijk ook gewoon niet handig, dan is het compacte veel fijner. Zonde als die dure dingen alleen maar in de kast liggen. Maar zo'n nieuwe telefoon met super goede camera, vond ik voor nu toch een stapje te duur 😅

Ik ben dus wel eens benieuwd wat jullie voor telefoons hebben? Apple fans hier (ik dus totaal niet haha)?
Gebruiken jullie nog fotocamera's of ook alleen mobieltjes? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Apple fan meldt zich 😉

Wat betreft telefoons wil ik nooit perse de allernieuwste. Ik koop refurbished. Nu heb ik een iphone 8. Met mijn ipad ben ik echt erg want die vervang ik elke paar jaar. Als het goed is komt dit jaar een nieuwe versie van de ipad pro uit, dus die wil ik 😂

Ik heb geen fototoestel meer. Tenzij er ergens nog een zit in een doos in de kelderbox. Eigenlijk ben ik ook niet zo goed in foto’s maken. Ik zou heel graag een foto van Jazz en Pixie samen willen, maar Pixie is zwart en het lijkt altijd alsof ik gewoon een zwarte vlek heb gefotografeerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de Huawei p20 lite. Ik maak ook veel foto's, en over de camerakwaliteit ben ik zeer tevreden. Wel kan je alleen de voorgrond scherp maken en de achtergrond vervagen als hij in portretstand staat, en dat kan dus niet tijdens bijvoorbeeld filmen, en dat kan alleen met de selfiecamera die een slechtere kwaliteit heeft dan de camera aan de achterkant. Over het algemeen wel blij met deze telefoon. Genoeg opslagruimte. Accu is ook wel oké als je hem normaal gebruikt, maar nu ik niet naar school ga moet ik hem wel smiddags even opladen. Over Android ben ik zeer tevreden, over de Google service soms wat minder. Maar iPhones zijn zo duur... 

Wel ben ik zeer ontevreden over mijn hoesje van bc2 telecom. Koste mij 40 euro inclusief verzenden, ik had hem zelf ontworpen met foto's aan de voorkant en een witte achterkant. Wordt hij geleverd zitten de foto's verder over het midden zodat Rakker zijn hoofdje nu vervaagd is door het open en dicht doen van het hoesje, terwijl ik dat juist had geprobeerd te voorkomen, en de achterkant was zwart. Is niet zo mooi in contrast met een voornamelijk zwarte hond. Ook heb ik hem laten vallen en toch zit er een barst in. En het pasjesvak is al helemaal gescheurd en lelijk geworden. Pasjes verdwijnen en als ik ze nog terug wil zal ik hem moeten openknippen omdat ze waarschijnlijk achter de vakjes terecht zijn gekomen. En de service is echt verschrikkelijk. Dan stuur je een foto, reageren ze heel kortaf, en vervolgens negeren ze je. Ik heb nog nooit gehoord wat de garantie is en hoe ik mijn geld terug kan vragen. Het hoesje was namelijk na 2 maanden al kapot, nu zitten we op 5 maanden na aanschaf, en hij is onbruikbaar. Terwijl ik flipcases bestel van aliexpress voor 6 euro en die gaan een eeuwigheid mee. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik altijd een motorola, die kosten nieuw ergens tussen de 200 en 250 euro. Prima telefoon! Ik fotografeer met een spiegelreflex, want die kwaliteit haal je toch niet met een telefoon. Hooguit met de duurste versies, denk ik.

En ik hou graag echt iets vast als ik fotografeer, iets wat groter en steviger is dan een telefoon. Als we ooit nog eens op vliegvakantie zouden gaan, zou ik nog een goede compactcamera kopen en die mee op reis nemen ipv mijn spiegelreflex.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hadden dus een canon eos mee op vakantie. Maar in de praktijk reizen wij bij voorkeur met zo min mogelijk bagage, en neemt het gewoon te veel ruimte in. In het dagelijks leven doen we er ook totaal niets mee.
Ik heb nog wel een canon compact cameratje, maar in de praktijk gebruik ik die dus ook veel en veel te weinig, die heb ik overigens nog niet verkocht. Dat ga ik denk ik nog wel doen. 

Eigenlijk is voor ons voor op vakantie een mobieltje + go pro genoeg. Ik hoef geen perfecte vakantiefoto's, het is toch nooit zo mooi als in werkelijkheid. Het gaat mij meer om de herinnering die aan de foto zit, dan de foto op zich 🙂 Dan is een goede camera op je mobieltje goed genoeg. Scheelt weer extra apparaten meesjouwen. De S10 heeft zeker ook geen slechte camera hoor  😉 Vandaar dat het die ook is geworden.
Ik maak ook altijd een vakantiefilm, dus een go pro is daar ideaal voor. Lekker praktisch. Enige nadeel van de go pro vind ik het geluid. Daar moeten ze nog eens wat beters op verzinnen, dat je gewoon een goede microfoon met deadcat er aan kan doen voor goed geluid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik fotografeer als hobby, en heb een lading lenzen en filters etc. Ik kan ook gewoon te weinig met een camera in de telefoon. Vandaar die spiegelreflex.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Okki:

Ik fotografeer als hobby, en heb een lading lenzen en filters etc. Ik kan ook gewoon te weinig met een camera in de telefoon. Vandaar die spiegelreflex.

Ja dan is het wat anders natuurlijk 🙂 Ik maak in het dagelijks leven vooral huisdierenfoto's, af en toe foto's tijdens een dagje weg of uitje. En productfoto's, maar dat gaat met een mobieltje ook gewoon prima.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog steeds een S7. Hij moet inderdaad rond etenstijd wel aan de oplader, maar ik gebruik hem ook vrij intensief. Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om heel veel geld uit te geven aan een nieuwe telefoon. Van mijn werk heb ik een A7 (denk ik) met dual sim, dus misschien ga ik die ook privé gebruiken als deze kapot is. Hoewel ik vind dat de knoppen daar niet logisch zitten, maar hij is wel gratis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik de S7 ook nog voor bunnybunch, ondersteuning loopt volgens mij ook nog zeker tot begin 2021, dus wat dat betreft nog een prima telefoon. En ik vind het wel handig om de bunnybunch simkaart in een apart toestel te hebben, ook ivm instagram enz. En ik kan hem wegleggen / stil zetten of thuis laten als het avond of weekend is, wat er voor zorgt dat ik niet aan het werk blijf. Dat vond ik met dual sim (ook een tijd gedaan) wel een nadeel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou gewoon je werktelefoon gebruiken, en daar allebei de kaartjes indoen, en dan tijdens vakantie en weekend als je echt even niet gestoord wil worden kan je je simkaart weer in je andere telefoon doen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier een Apple fan😊 Wil ook niks anders meer. Alles is van Apple bij ons, gsm’s, computer, laptop, IPad en Apple TV.

M’n eerste smartphone was een Samsung. Na een paar weken perongeluk meegewassen in de wasmachine 😂 Toen toch maar een IPhone gekocht en was achteraf stiekem wel blij dat ik die Samsung niet meer had, kon er niet mee overweg en Apple wijst zichzelf. Maar het is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Newby1981:

Hier een Apple fan😊 Wil ook niks anders meer. Alles is van Apple bij ons, gsm’s, computer, laptop, IPad en Apple TV.

M’n eerste smartphone was een Samsung. Na een paar weken perongeluk meegewassen in de wasmachine 😂 Toen toch maar een IPhone gekocht en was achteraf stiekem wel blij dat ik die Samsung niet meer had, kon er niet mee overweg en Apple wijst zichzelf. Maar het is ook maar net wat je gewend bent natuurlijk.

Ik vind apple juist verschrikkelijk qua gebruiksvriendelijkheid. En het hele imago er omheen. Dat is voor ons al reden genoeg om geen enkel  apple apparaat in huis te hebben 😉 

Ik ben niet heel merkvast, hoewel we nu op dit moment wel redelijk samsung-fan lijken te zijn in huis haha. En wel anwb-setjes achtig, aangezien we nu beiden dezelfde smartwatch en dezelfde telefoon hebben 🤣Nu nog dezelfde jasjes en fietsen kopen en we zijn compleet een setje.

Je telefoon meewassen is niet zo slim trouwens 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf een iPhone XR. Hiervoor had ik een Nexus waar ik ook heel tevreden over was, maar die wordt niet meer gemaakt. Daarvoor een Samsung, maar ik was in de zee gevallen en dat heeft ie niet overleeft. 😅

Heb ook een spiegelreflex, die neem ik vaak mee op vakantie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik altijd mijn huawei. Weet niet welke maar iets met 2019. 

Eerst had ik een iPhone maar na een halfjaar begon de batterij erg snel op te gaan. Niet fijn dus. Ik moest hem elke dag aan de oplader doen en soms wel 2 keer.

Dus was ik afgelopen jaartje naar de media markt gegaan en heb de huawei gehaald.  Android werkt erg goed. Nou deze tijd dan. Echt perfect voor iemand die elke dag spelletjes speelt😅 Maar als ik speel begint de batterij sneller op te raken. Maar ja dat heb je wel voor over. De camera werkt ook perfect! 

Ik heb ook wel een iPad waar ik ook erg tevreden mee ben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites