Spring naar bijdragen
Evee

Corona virus

Ben jij "bang" voor het coronavirus?  

48 stemmen

1. 1. Ben jij "bang" voor het coronavirus?

• Ja, ik heb al mondkapjes ingeslagen en de voorraadkast staat vol!
      1
    • Ja, een beetje. Maar ik ga geen extra maatregelen nemen
      19
    • Nee, ik maak mij er geen zorgen over
      28

Recommended Posts

@Dollie er is deze maand meer dan normaal aan donatiepakketten besteld voor je opvang, dus als je ergens een tekort aan hebt, laat maar weten, dan zorg ik dat het er bij zit ­čśë

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echt?! Ik had verwacht dat dat nu juist veel minder zou zijn. Wat lief van alle mensen. Ik heb nog maar drie pakjes kruidenhooi op voorraad, dus dat is wel welkom! Voor de moeilijke hooieters geen overbodige luxe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, de boodschappen bij de AH in Terneuzen viel reuze mee. Niet echt druk (ietsjes drukker dan normaal) en met lege schappen viel het ook mee. (alleen de pasta, rijst en diepvries was wat leger dan normaal) Er was zelfs wc papier┬á­čśé┬á(niet veel)

Ik kan er weer tegen voor een week, moet dan alleen tussendoor om groenten en kruiden bij de buurtsuper voor de konijnen. Toch wel erg, moet ik geen boodschappen voor mezelf doen maar voor de konijnen!

Godzijdank dat ze stil staan bij dierenvoeding want als dat schaars wordt, word ik echt bang. 

Ik ga zo hier nog wat bestellen in de webshop. Volgens mij wordt m'n man gek van al die bestellingen en pakketjes­čĄú┬áHeb al bij 4 webshops besteld en vanmiddag bij Bunnybunch.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn schoonmoeder is volgende week jarig. En ze houd een corona-party ­čśé (uitnodiging was ook echt een foto van corona bier met vlaggetjes). Maar het houd in dat we zelf een drankje verzorgen en online met z'n allen proosten op haar verjaardag, ipv op een verjaardagsfeestje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Mijn schoonmoeder is volgende week jarig. En ze houd een corona-party ­čśé (uitnodiging was ook echt een foto van corona bier met vlaggetjes). Maar het houd in dat we zelf een drankje verzorgen en online met z'n allen proosten op haar verjaardag, ipv op een verjaardagsfeestje.

Wat goed en ook leuk bedacht!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kreeg net in de supermarkt een droge keel en moest hoesten, iedereen staart je gelijk aan alsof je de besmettingshaard voor het dorp bent haha. Ik ben maar snel naar buiten gevlucht, heb niet eens op het bonnetje van de pakjes gewacht ­čśë┬á

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Evee:

Ik kreeg net in de supermarkt een droge keel en moest hoesten, iedereen staart je gelijk aan alsof je de besmettingshaard voor het dorp bent haha. Ik ben maar snel naar buiten gevlucht, heb niet eens op het bonnetje van de pakjes gewacht ­čśë┬á

Dat klop ja, durf ook nergens te hoesten of m'n neus op te halen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag bij de jumbo een oude man met een zuurstoffles op zijn rug. Hij was net zijn vrouw boodschappen aan het doen. Wat bezielt zo iemand?

Dankjewel @happy211. AH Heksenwiel hoef je ook niet heen. Jumbo Foodmarkt gaat aardig, hoewel daar nu ook gaten beginnen te vallen. Er staat een groot bord bij het lege schap van het wc-papier " Max 2 pakken per persoon".  Daar kan ik dan wel weer om lachen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vraag me ondertussen af hoe de appartementen van sommige mensen er nu uit zien. Ik bedoel, als ik zou gaan hamsteren kan ik de voorraad niet in mijn kasten kwijt. Zouden mensen nu gezellig met een paar pakken toiletpapier en dozen pasta en rijst naast zich op de bank tv zitten te kijken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, boodschappen doen is ook een onderneming hoor! Vanmorgen al op tijd richting de supermarkt in de hoop dat 'de hamsters' nog wat overgelaten hebben voor iemand die wel 5 dagen heeft gewerkt... viel me eigenlijk best mee.

Voor de zekerheid maar wegwerphandschoenen aan en dan moet je ineens heel goed nadenken wat je nu wel en wat vooral niet met die dingen aan vastpakt. En de prijssticker voor groente uit de weegschaal pakken is bijna ondoenlijk. Die plakt aan je vingers en je trekt zomaar je handschoen kapot...­čśĽ. Het is ook maar een idee hoor, die handschoenen. Geen idee of het echt wat toevoegt, maar ik had hier nog wel een voorraadje liggen ...verder natuurlijk ook steeds handen wassen. Ik ben toch extra bang om het virus op te doen i.v.m. mijn werk...
Steriele handgel heb ik altijd al in de auto liggen sinds ik een keer onderweg een op de rug liggend schaap in de benen had geholpen en mijn handen toen niet schoon kon maken. Dus voor het wegrijden nogmaals handen wassen met gel.

Het zijn rare tijden...iedereen sterkte de komende tijd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo net het lied 'You never walk alone' op de radio. Gisteren tegelijk gedraaid op heel veel radiostations.

Gisteren, toen onze (en alle andere) verpleeghuizen 'op slot' gingen. Hartverscheurend om te zien hoe familie afscheid neemt van hun oude vader/moeder. Voor hoe lang... zo verdrietig. Dat lied doet mij echt wat, zeker nu...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De maatregelen in verpleeghuizen zijn inderdaad heel naar. Wel

nodig naar mijn mening, maar ook triest. Mijn oma is momenteel erg ziek┬áen waarschijnlijk met haar laatste dagen bezig, maar er mag bijna geen familie bij. Bij uitzondering mag er elke dag 1 iemand een uurtje op bezoek. :ÔÇÖ( De rest van de dag is ze alleen met pijn en benauwdheid. Gelukkig is de verpleging heel fijn en heb ik vorige week nog snel afscheid kunnen nemen.

En ondertussen blijven mensen maar zeggen dat het niks voorstelt allemaal. Mensen gaan gewoon winkelen, spreken gewoon af. Waarom snappen mensen het nou niet?! Men blijft maar zeggen dat de sterfte wel meevalt en dat het ÔÇśtoch maar oude mensen zijnÔÇÖ die dood gaan. Maar moeten we ze dan niet beschermen?
Wat mij betreft mogen ze al die mensen een dagje in een brabants ziekenhuis laten werken. Kijken hoe ze er dan over denken. Bij het zien van afdelingen vol doodzieke mensen. Ga maar alle mensen bellen die nu niet geholpen worden aan een pijnlijke nare aandoening omdat daar geen plek meer voor is, om de operatie af te zeggen. Of ga maar bedenken wie je beter gaat maken volgende week: een covid-patient van 50 of iemand met kanker. Want als we zo doorgaan kunnen we niet iedereen helpen. 

Wat moeten al die mensen met wc-papier? De meesten zijn te dom om te poepen! 

Blijf nou gewoon even thuis! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat naar voor je @Christaaa! Dit is een extra moeilijke periode voor jou. 

Ik heb ook met verbazing zitten kijken naar de foto's van Zandvoort van vandaag. Wat denken die mensen? Dat alle maatregelen alleen voor andere mensen gelden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel veel sterkte Christaaa.

Het is me vanmorgen gelukt om te bestellen via Picnic. Het enige waar ik volgende week even voor naar buiten moet is de groenteman. Straks ga ik de kerkdienst via livestream kijken. Ik heb trouwens ook pianoles via videocall, het is best bizar allemaal maar gelukkig vinden we steeds meer manieren om de regels na te leven en toch contact te houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Christaaa wat sneu! Heel veel sterkte gewenst voor jou en je familie. 

Ik vind dat mijn ouders, vooral mijn moeder, het ook niet serieus genoeg nemen, helaas. Gisteren nog maar een keer gebeld om het te benadrukken. 

Als iemand trouwens nog leuke ideetjes heeft voor een verjaardag op afstand, hoor ik het graag. Mijn schoonmoeder is zaterdag jarig. We hebben al een whatsapp-groepsbellen-proostafspraak staan. En zetten een cadeaupakket voor de deur en een bos bloemen. Maar als er nog mensen zijn met leuke ideetjes, laat het maar weten ­čÖé┬á

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites