Spring naar bijdragen
Evee

Corona virus

Ben jij "bang" voor het coronavirus?  

48 stemmen

1. 1. Ben jij "bang" voor het coronavirus?

• Ja, ik heb al mondkapjes ingeslagen en de voorraadkast staat vol!
      1
    • Ja, een beetje. Maar ik ga geen extra maatregelen nemen
      19
    • Nee, ik maak mij er geen zorgen over
      28

Recommended Posts

59 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Ik juist dat ze de normale openingstijden houdenūüėÖ

Bedankt voor alle beterschapswensen. Voel me trouwens niet echt ziek hoor. Beetje moe. Maarja dat heb ik vaker.

Ik hoop eigenlijk soort van juist wel dat het corona is, dan heb ik het maar gehad. Natuurlijk wil ik niet ernstig ziek worden, maar als je het gehad heb, heb je er iig weerstand tegen

WE, Miss Etam, Douglas,....

IKEA gaat helemaal dicht.

Zou mooi zijn! Ik heb het waarschijnlijk ook al gehad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch schijn je ook op te moeten passen als je alleen lichte verkoudheidsklachten hebt gehad, en denkt dat het na 1 a 2 weken over is, je dan een aantal dagen geen klachten meer hebt. Het schijnt dat je ook dan nog een flinke terugslag kan krijgen. Rustig aan doen dus, oppassen en goed voor jezelf zorgen dus ūüôā¬†

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Marjoleink:

WE, Miss Etam, Douglas,....

IKEA gaat helemaal dicht.

Zou mooi zijn! Ik heb het waarschijnlijk ook al gehad.

Ik zie inderdaad ook veel emails van winkels die sluiten. Was het dan nog zo druk in winkelstraten?

Ik heb er geen idee van, in de dorpssupermarkt is de ergste hamster-drukte wel wat voorbij nu (hoewel ze geen wc papier meer hadden ūüėČ ) het is nog wel drukker dan normaal, maar niet extreem.¬† Ik kon gewoon nog brood kopen. Ik ben gisteren verder alleen even in een kleine bouwmarkt een dorp verderop geweest, en daar was 3 man binnen, incl personeel. ¬†

Je gaat nu toch ook niet voor je lol winkelen zou je denken? Hoeveel kleding hebben we wel niet in de kast hangen, daar kunnen we toch wel even mee doen zou je denken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Brood? Wat is dat? Is dat dat spul dat ze hier bij AH niet hebben? Sfeerimpressie:

Dit zijn dan toevallig de eieren, maar het had net zo goed de pasta kunnen zijn, of de blikgroente, of de afbakbroodjes, of de schoonmaakmiddelen,..

Screenshot_20200318-183236_Gallery.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het idee dat mensen juist nu heel veel gaan shoppen, omdat ze verder niks te doen hebben (?) en de winkels de enige plekken zijn die open zijn. Van de week gingen wij even hooi halen voor de konijnen en de parkeerplaatsen voor de bouwmarkten stonden helemaal vol met auto's. Misschien is iedereen zijn werkkamer thuis aan het inrichten? Of een bunker aan het bouwen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het schiet wel op om dan met z’n allen in de winkels te gaan staan... Ik vind het eigenlijk asociaal als je nu door de maatregelen (als je daardoor bijvoorbeeld vrij bent) juist gaat winkelen enz.

Het hamsteren snap ik ook niet echt. Het zal wel een instinct zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De enige reden om te hamsteren is denk ik als je 2 weken in quarantaine moet in huis. Dan is het wel handig dat je voor 2 weken spullen in huis hebt. Maar zelfs dan hoeft het eigenlijk niet eens, want boodschappen kunnen ook gewoon bezorgd worden. 

Ik heb vanochtend mijn oma nog maar eens gebeld. Ik ben nooit zo goed in dat soort dingen, meestal bel ik alleen even op haar verjaardag. Maar langsgaan is nu ook geen optie. Mijn oma is 87 en heeft en longproblemen en hartproblemen. Vorige week was ze nog gewoon normaal over alles, wel voorzichtig, maar ze durfde nog wel de deur uit. Toen is ze zelf nog om boodschappen gegaan. Maar ja, inmiddels met alle maatregelen zit ze thuis. 

Ze is best bang voor het virus, heeft het idee dat als ze het krijgt ze ook dood zal gaan. Hoewel ik hoop van niet, heeft ze wel 3 punten die haar kwetsbaar maken, ik zou dus ook niet weten hoe je die angst weg krijgt of wat je kan doen om haar op te vrolijken. Behalve dan maar regelmatig even bellen.  Gelukkig doet de rest van de familie dat ook wel. Alleen mijn moeder (mantelzorger) komt daar nog om te helpen in het huishouden en om boodschappen te brengen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die gozer met dat wc papier... ik heb daar ook al eens een volle wagen mogen laden..daar staat echt veel wc papier ūüėä

Verder vind ik het allemaal maar eng en maak me best zorgen. Mijn man valt ook in de risicogroep en ik heb geen idee hoe hij erop zal reageren. 

Ga ook het liefst niet naar de winkel toe maar soms moet ik nog iets halen. 

Maar dan zie je mensen hoestend binnenkomen onder die blower (en bedankt) of lekker hun neus even leegsnuiten in een zakdoek, die in hun zak steken en vervolgens raken ze alle deuren voor de koelingen aan en weet ik veel wat. 

Ik lijk misschien wat panisch, maar ik vind die gedachte gewoon echt smerig. 

Ook het schoolplein nog vol met mensen met kinderen omdat ze ze blijkbaar niet binnen kunnen houden. 

En dan inderdaad hutje mutje in de winkel om hun wc papier te halen. 

Ben vorige week vrijdag enkel naar het tuincentrum geweest. Toen was iedereen aan het hamsteren in de supermarkt. Was mooi rustig daar. Maar dat is nu ook wel over..iedereen neemt de kinderen "gezellig" mee alsof het een leuk uitje is... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag trouwens op facebook voorbij komen dat supermarkten voor verplegend / hulpverlenend personeel aanbieden om de boodschappen apart te houden, direct als er vracht geleverd is, zodat je dus nog wel na je dienst brood en wc papier kan kopen, dan zetten ze het voor je apart en kun je het eind van de dag ophalen. Er werd aangeraden om gewoon even te mailen naar je supermarkt of dat bij hun ook mogelijk is. 

En ik zag voorbij komen dat ze in Denemarken een oplossing gevonden hadden tegen hamsteren. Als je bijv. 1 handgel kocht, was het gewoon normale prijs, laten we zeggen 10 euro. Kocht je er 2, dan was het belachelijk duur, 150 euro bijv. ūüėȬ†Op die manier koop iedereen er braaf maar √©√©n en is dus niemand aan het hamsteren.¬†

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Evee:

Ik zag trouwens op facebook voorbij komen dat supermarkten voor verplegend / hulpverlenend personeel aanbieden om de boodschappen apart te houden, direct als er vracht geleverd is, zodat je dus nog wel na je dienst brood en wc papier kan kopen, dan zetten ze het voor je apart en kun je het eind van de dag ophalen. Er werd aangeraden om gewoon even te mailen naar je supermarkt of dat bij hun ook mogelijk is. 

En ik zag voorbij komen dat ze in Denemarken een oplossing gevonden hadden tegen hamsteren. Als je bijv. 1 handgel kocht, was het gewoon normale prijs, laten we zeggen 10 euro. Kocht je er 2, dan was het belachelijk duur, 150 euro bijv. ūüėȬ†Op die manier koop iedereen er braaf maar √©√©n en is dus niemand aan het hamsteren.¬†

Dat is wel super van die supermarkten dat ze dat aanbieden! Triest dat het moet dat wel.

Goede oplossing van die Deense winkels! Dan haal je het wel uit je hoofd om er 2 te kopen haha.

Ik moet morgen weer om mijn wekelijkse boodschappen. Pfff, sowieso geen zin in maar nu zie ik daar extra tegenop.

Ik zag dat mijn vitamine C en echinacea bijna op was dus ik wou bestellen op internet. Nou, niet dus, ALLES uitverkocht. (bij een hele grote site die -tig merken en soorten aanbied) Uiteraard ook alle handgels en wc papier (niet dat ik die moest maar uit nieuwsgierigheid even gekeken) Balen want dat slik ik al jaren en zeker nu vind ik dat wel een prettig idee.

Bol heeft het ook druk zag ik. Ik dacht zal ik wat bestellen om te doen dit weekend, iets creatiefs zoals diamont painting maar ze gaven al aan dat je pakket langer onderweg ging zijn ivm de grote drukte. Gaat 'm ook niet worden...

Zolang het dierenvoer en hooi maar niet gehamsterd gaat worden of problemen met productie / levering / logistiek. Want dan is het hier wel paniek...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tot nu toe vallen de hamsterbestellingen in de webwinkel wel mee. De meeste mensen bestellen toch wel voor 1 a 2 maanden aan spullen, altijd al. Dat is nu niet anders. Misschien dat ze nu wel wat eerder opnieuw bestellen, niet eerst heel de voorraad opmaken voor ze bestellen, maar van echt hamsteren merk ik in ieder geval nog niet veel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb me wel voorgenomen om alvast hooi te bestellen, ook al heb ik nog voor 1,5 week. Omdat ik ook niet weet hoe lang het onderweg zal zijn.

Boodschappen laten bezorgen valt ook niet mee hoor, picnic komt bij mij volgende week dinsdag, maar dat heb ik zaterdag al besteld. Normaal kun je gewoon bestellen voor de volgende dag, maar nu zat de hele week al vol. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier is Picnic al dagen niet meer in te plannen, geen enkel bezorgmoment is beschikbaar. Dus ik ben toch maar even naar de supermarkt gegaan, ook al hoest ik een beetje. Ik wil toch echt wat groente in huis hebben voor mijn moppies. En het is gelukt om niet in de winkel te hoesten, wat ik nog best een prestatie vond.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Ideale actie!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bezorgen doet Picnic hier niet eens. Buitengebied...¬†ūüėÖ¬†Voor de beestjes hebben we wel alles ruim op voorraad, om te voorkomen dat we niks meer hebben als dierenwinkels moeten sluiten ofzo. Een kleine 2000 kilo hooi, 10 kilo konijnenbrok, een grote bak kruiden, 10 kilo kippenkorrel, en voor de vogeltjes genoeg ingeslagen. Supermarkten blijven toch wel open, dus voor ons ga ik niet hamsteren. Wasmiddel en poetsmiddelen heb ik toch nog genoeg, dus dat loopt wel los. Wc papier heb ik ook nog een rol of 10. Keukenrol 3. Ga er niet naar op zoek, maar kom ik het tegen, neem ik wel weer een pak mee. Ben dat liever voor dan tegen de tijd dat het echt op is niks meer te krijgen..¬†

We zorgen wel dat we veel materialen in huis hebben van wat we willen doen in huis, zodat als we thuis komen te zitten, we ook werkelijk genoeg kunnen doen. Vervelen hoeven we ons niet.

Goede actie ook van de supermarkten! Zal dat ook gelden voor andere beroepsgroepen die gewoon doorgaan? Tegen de tijd dat ik thuis ben van het werk en boodschappen kan doen, is het meeste alweer weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik mis Picnic ūü§£ Kreeg vandaag de wekker, vergeet je niet te bestellen? Ik kan niet bestellen jongens ūüė™ūüė™ūüė™

Nu moet ik zelf boodschappen doen. En dat haat ik. Maar is wel gelukt vanmiddag in een zeer rustige en goed gevulde Jumbo te Zeist. Alleen geen wcpapier, nog steeds niet, haha. Wij zitten tot na het weekend weer prima hoor. En hamsteren, daar doe ik absoluut niet aan. Het treft de mensen waarmee ik werk (de minima) enorm en daar ga ik dus niet aan mee werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Deeskuh88:

Bezorgen doet Picnic hier niet eens. Buitengebied...¬†ūüėÖ¬†Voor de beestjes hebben we wel alles ruim op voorraad, om te voorkomen dat we niks meer hebben als dierenwinkels moeten sluiten ofzo. Een kleine 2000 kilo hooi, 10 kilo konijnenbrok, een grote bak kruiden, 10 kilo kippenkorrel, en voor de vogeltjes genoeg ingeslagen. Supermarkten blijven toch wel open, dus voor ons ga ik niet hamsteren. Wasmiddel en poetsmiddelen heb ik toch nog genoeg, dus dat loopt wel los. Wc papier heb ik ook nog een rol of 10.

Dierenvoeding valt volgens mij wel onder eerste levensbehoefte net als levensmiddelen dus ik weet niet precies hoe dat zit? In de supermarkt heb je wel wat aan dierenvoeding maar niet veel en volgens mij niet eens hooi?

Gelukkig kunnen we online bestellen maar als daar een enorme run op komt word ik wel wat zenuwachtig hoor. Heb volgens mij nog best veel voorraad maar misschien toch nog maar wat bestellen voor de zekerheid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het moet niet gekker worden, ik moet zo om boodschappen en ben gewoon zenuwachtig¬†ūüėā

Ik HAAT boodschappen doen en nu nog meer.

Ik weet niet wat ik moet verwachten. Lege schappen, drukte? Dat wordt wel lastig als je ook nog eens 1,5 meter afstand moet houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Newby1981:

Het moet niet gekker worden, ik moet zo om boodschappen en ben gewoon zenuwachtig¬†ūüėā

Ik HAAT boodschappen doen en nu nog meer.

Ik weet niet wat ik moet verwachten. Lege schappen, drukte? Dat wordt wel lastig als je ook nog eens 1,5 meter afstand moet houden.

Het schijnt vooral in de randstad erg te zijn.

Hier valt het echt heel erg mee hoor, begin van de week was het super druk overal. Maar ik was gisteren eind van de middag even bij de Aldi. Daar waren wel veel lege schappen, dat dan weer wel.  Hier in de dorpssupermarkt is het beter aangevuld. Aldi is natuurlijk wel groot en goedkoop, en ook wel het soort winkel waar je hamsteren verwacht denk ik. Het meel ?! was op, wc papier, afbakbrood, dat soort dingen. Maar er stond nog genoeg eten in de schappen hoor, iedereen hield netjes afstand van elkaar, en het was rustig in de winkel.  Wat minder keuze dan anders omdat ze moeite hebben alles gevuld te houden, maar dat is het ook wel. 

Ik merk dat iedereen hier op straat en in de supermarkt¬†en overal toch wat onwennig is met het ruimte geven aan elkaar. Je komt elkaar tegen, of staat naast hetzelfde supermarkt schap, dan sta je eigenlijk automatisch vaak toch¬†te dicht bij elkaar, maar realiseer je je dat, doe je netjes een stap naar achteren om alsnog afstand de cre√ęren. Het is even wennen.

Ik ben ook geen fan van supermarkten hoor, snap het helemaal ūüėȬ†

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier in Breda is de gekte nog niet over, veel lege schappen bij de AH, en ook nog best druk in het winkelcentrum. Ik had bij de action ook nog wat spullen nodig, maar dat was echt een ramp. Die paden zijn sowieso al smal, maar het leek wel alsof mensen nu nog minder rekening met elkaar hielden. Ook erg lange rijen bij de kassa, waar dus ook niemand afstand hield. En dit was gewoon midden op de dag, rond 2 uur.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Newby1981:

Dierenvoeding valt volgens mij wel onder eerste levensbehoefte net als levensmiddelen dus ik weet niet precies hoe dat zit? In de supermarkt heb je wel wat aan dierenvoeding maar niet veel en volgens mij niet eens hooi?

Gelukkig kunnen we online bestellen maar als daar een enorme run op komt word ik wel wat zenuwachtig hoor. Heb volgens mij nog best veel voorraad maar misschien toch nog maar wat bestellen voor de zekerheid.

Supermarkten hebben vaak wel (ieniemini pakjes) hooi maar vermoed dat de focus met bevoorrading daar niet op ligt nu¬†ūüėÖ

In de VS heeft Amazon vanwege de grote drukte nu vijf prioriteitscategorie√ęn ingesteld en 'pet supplies' zijn daar gelukkig ook onderdeel van. Het lijkt er op dat daar echt wel bij stil wordt gestaan gelukkig. (Zie:¬†https://www.theguardian.com/uk-news/2020/mar/17/amazon-to-suspend-all-non-essential-shipments-in-uk-and-us-until-april)

Ik heb het niet echt bewust/expres gehamsterd (het meeste was al pre-crisis in huis) maar ben op zich blij dat ik een voorraad van rond de 120 kg voer en 90 kg hooi heb. Heb wél net wat eerder voer voor mijn kat besteld, zij moet speciale dieetvoeding (vanwege nierfalen) dus dan kun je ook niet even de supermarkt of dierenwinkel binnen rennen en hopen dat daar nog wat is. Normaal had ik het waarschijnlijk pas volgende week besteld en nu vorige week al binnengekregen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites