Ga naar inhoud

Corona virus

Aanbevolen berichten

Ik heb lange tijd extreem veel moeten overgeven en toen was het advies simpelweg, eet waar je zin in hebt, het maakt niets uit, je ziet wel wat je binnenhoud. 

Ik moet wel zeggen, op google staat soms dat je cola moet drinken als je overgeeft, dat werkt niet, maar goed, als je op het punt van "ik probeer alles wel" beland, dan doe je het misschien toch. Dus mijn advies is, doe dat niet! Ik heb sindsdien nooit meer cola gedronken kan ik je zeggen 😂

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Mijn schoonmoeder is vandaag jarig en we hebben een corona-proof party gegeven voor haar. We hebben er in ieder geval ontzettend om kunnen lachen!   Vanochtend om 8 uur hebben we allemaal ee

Ik lees net dat er versoepelingen zijn aangekondigd vanaf 2 maart: scholen deels open, kappers open, winkels open op afspraak. Ik kreeg al een appje van de kapper van mijn zoon, of ik een afspraak wil

Als introvert persoon zie ik vooral veel voordelen. 🤡 

Ik hoorde eens dat cola officieel gemaakt is om te drinken tegen misselijkheid. Of dat klopt weet ik niet, kan me er niks bij voorstellen met dat koolzuur.

Als ik misselijk ben pak ik idd ook waar ik wel trek in heb. Ik kijk wel uit met heel heftige smaken, maar als ik zin heb in pizza dan probeer ik dat gewoon. Meeste mensen pakken een beschuitje om te beginnen, moest ik ook altijd, maar dat vond ik het alleen maar erger maken.

@MichelleloveElmo kan je wel een beetje slapen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb echt super veel geslapen. De 1e nacht eigenlijk ook nog best veel voor mijn doen, behalve als ik op de wc zat. gister overdag echt wel paar uur geslapen en gister om 10 uur naar bed gegaan en behalve om naar de wc te gaan, pas om 8 uur weer wakker. Nou, dat is voor mij zeer uitzonderlijk!

De tabletjes helpen erg goed tegen t braken, dus dat is fijn. Gister dus een mok kippensoep, eigenlijk alleen t bouillion, met een sneetje geroosterd volkorenbrood. Dat ging goed, maar had zeker niet meer moeten eten. 

In kippensoep zitten van nature veel antioxidanten die helpen als je ziek bent. Dus vandaar de keuze voor kippensoep. Ook is het zout, waardoor je t vocht wat je drinkt beter opneemt.

M'n buik maakt wel echt nog mega veel lawaai😂

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier staat trouwens goed uitgelegd waarom sommige mensen buiten de boot vakken voor het vaccin en waarom sommige gezonde mensen wel door de huisarts worden uitgenodigd:

https://www.nu.nl/coronavirus/6133433/huisartsen-wijken-af-van-priklijst-patienten-vallen-onterecht-buiten-de-boot.html

Als je het gevoel hebt buiten de boot te vallen, maar dus wel een vervroegde prik nodig hebt/wil, gewoon de huisarts bellen! 

Link naar bericht
Delen op andere sites
51 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Ik heb echt super veel geslapen. De 1e nacht eigenlijk ook nog best veel voor mijn doen, behalve als ik op de wc zat. gister overdag echt wel paar uur geslapen en gister om 10 uur naar bed gegaan en behalve om naar de wc te gaan, pas om 8 uur weer wakker. Nou, dat is voor mij zeer uitzonderlijk!

De tabletjes helpen erg goed tegen t braken, dus dat is fijn. Gister dus een mok kippensoep, eigenlijk alleen t bouillion, met een sneetje geroosterd volkorenbrood. Dat ging goed, maar had zeker niet meer moeten eten. 

In kippensoep zitten van nature veel antioxidanten die helpen als je ziek bent. Dus vandaar de keuze voor kippensoep. Ook is het zout, waardoor je t vocht wat je drinkt beter opneemt.

M'n buik maakt wel echt nog mega veel lawaai😂

Fijn dat je wel goed slaapt. Dan voel je je misschien iets minder verrot. En ook fijn dat je wat hebt kunnen eten en het binnen hebt gehouden. Je zal wel vreselijk slap zijn met zo weinig voedsel haha. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eigenlijk valt me dat nog mee. Merk wel met opstaan dat ik snel duizelig word, dus rustig aan. Nu kan ik sowieso vrij goed nuchter blijven. Mijn probleem normaal is dat wanneer ik begin met eten, er geen stop op zit. En uiteraard snel moe. Maar gelukkig niet dat ellendige zelf m'n pink optillen is te zwaar. Het is wel goed voor de lijn😅 in 1 dag ruim 3 kg kwijt😂 gok dat het zodra ik weer gewoon eet en vooral drink het er weer aan zit. Ben natuurlijk aardig wat vocht kwijt geraakt😂

Voel me vandaag ook echt duidelijk beter dan gisteren. En nog een positieve nood, pcr was negatief!

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vind dat altijd een ingewikkelde, isolatie van elkaar als partners. Wij hebben bv maar 1 slaapkamer en 1 bed en zoenen elkaar. Dan heb je elkaar toch allang besmet. Als je een groot huis hebt is het misschien te doen, maar hetzij een luchtbed in de woonkamer(wat ook nog proppen zou zijn) die we overigens niet hebben zou ik niet weten hoe ik mij zou moeten isoleren van m'n partner. En dan zijn er genoeg die kleiner wonen dan ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden zei Lienappelsien:

Is je vrouw nu in isolatie van jou?

Denk het niet.
Ik vermoed dat ik het van haar heb gekregen, tenminste, als ik Corona onder de leden heb.

Het snotteren valt overigens wel mee (Effe afkloppen  🙂 )

Mijn vrouw voelt zich vandaag vrij goed.
Als ze gisteren zoals vandaag was geweest had ze zich niet eens laten testen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei Koosje:

Denk het niet.
Ik vermoed dat ik het van haar heb gekregen, tenminste, als ik Corona onder de leden heb.

Het snotteren valt overigens wel mee (Effe afkloppen  🙂 )

Mijn vrouw voelt zich vandaag vrij goed.
Als ze gisteren zoals vandaag was geweest had ze zich niet eens laten testen.

Je dénkt dat ze niet van jou in isolatie zit? Haha Jullie zien elkaar normaal hopelijk toch wel? 😉 Fijn dat ze zich vandaag vrij goed voelt.

Als ik jou was zou ik mezelf ook laten testen. Als het negatief is zegt het nog niks, want je vrouw kan je in de tussentijd wel al besmet hebben (of je nog gaan besmetten) terwijl het nog niet testbaar is, maar als je al positief bent weet je het in ieder geval. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden zei Lienappelsien:

Ja, dat lijkt me ook lastig.

Toch hoor je wel dat maar 1 van de 2, of een deel van het gezin het heeft, dus isolatie van elkaar kan wel zinvol zijn.

Gezin kan ik me nog voorstellen, partner wat minder. Kan me wel voorstellen dat het soms toch niet meetbaar is en tot uiting komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

@Lienappelsien ja en of we elkaar zien  😄

Ze is sinds woensdagmiddag wat "sloerig in d'n hoed", iets wat ze wel vaker heeft als ze wat onder de leden heeft.

Zelf voel ik mij kiplekker, op wat lichte snot na.

aangepast door Koosje
type fout
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei Lienappelsien:

Nooit van gehoord en geen idee wat het betekent!

Dat zeggen we in de Achterhoek als je je niet zo lekker voelt.

Ik ben een beetje sloerig in d'n hoed   🙂

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren was ik wat proesterig dus maar een zelftest gedaan.
Deze gaf maar 1 streepje bij de C aan dus de test was negatief.
Vanmorgen was ik nog iets proesteriger dus nog maar een zelftest gedaan.

Nu gaf die een 2de streepje aan dus positief.

Ik voel me verder wel oké maar blijf in quarantaine.

Mijn vrouw is inmiddels alweer klachtenvrij.

Mijn zelftest..

DSCI0046.jpg

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
44 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Je weet dat als je een zelftest doet je ook altijd je bij de ggd moet laten testen?

Wat een onzin.
Positiever dan positief kan toch niet?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .