Ga naar inhoud

Corona virus

Aanbevolen berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Mijn schoonmoeder is vandaag jarig en we hebben een corona-proof party gegeven voor haar. We hebben er in ieder geval ontzettend om kunnen lachen!   Vanochtend om 8 uur hebben we allemaal ee

Als introvert persoon zie ik vooral veel voordelen. 🤡 

Je kan altijd nog een hondenlijn meenemen en heel hard fikkie roepen, alsof je je hond kwijt bent? 😉   

Rutte 😅

Het ging over de fieldlab tests, dat ze bang waren dat er mensen na overdreven drank of drugsgebruik op de ic zouden belanden. Toen zei rutte dat hij dacht dat dat met een dag efteling wel mee zou vallen. En toen volgde de holle bolle gijs opmerking. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vraag me wel af wat het effect zal zijn in de binnensteden. Je moet een plekje op het terras reserveren, maar dat mag ook ter plekke, dus ik verwacht dat mensen massaal naar de terrassen trekken. Die zijn op een gegeven moment vol, en dan? Combineer dat met een stormloop op de winkels, en je hebt een overvolle binnenstad. Ik blijf nog maar even thuis geloof ik.

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij ons is het in de binnenstad nu ook hartstikke druk. Iedereen lekker ergens wat te drinken halen, ergens een bankje zoeken. Ok, het is nog niet het niveau van een ouderwetse zaterdagmiddag, maar om het nou rustig te noemen.. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago zei Eefje:

Bij ons is het in de binnenstad nu ook hartstikke druk. Iedereen lekker ergens wat te drinken halen, ergens een bankje zoeken. Ok, het is nog niet het niveau van een ouderwetse zaterdagmiddag, maar om het nou rustig te noemen.. 

Hier ook. Etenstentjes maken al eten wat je ter plekke af kan halen en iedereen zat gewoon op de tegels op alle pleintjes met opgehaald eten en drinken waar je normaal op terrassen zou zitten. Maar ben het ook eens met @Marjoleink dat het nu echt wel super druk wordt in de binnenstad met én terrassen open én winkels open..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik denk dat er dan weer meer mensen van buiten de stad de binnenstad in trekken. Nu zijn het stadsgenoten op zoek naar vertier, dat wordt straks weer de hele regio.. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik blijf ook lekker thuis. Was toch al niet zo’n ‘lekker-een-terrasje-pakken’ type, maar inderdaad wordt het straks volgens mij echt een stormloop in de stad. Ik drink m’n colaatje wel in de achtertuin. Mét bitterballen 😎

• Haha 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
22 hours ago zei JacB:

Ik blijf ook lekker thuis. Was toch al niet zo’n ‘lekker-een-terrasje-pakken’ type, maar inderdaad wordt het straks volgens mij echt een stormloop in de stad. Ik drink m’n colaatje wel in de achtertuin. Mét bitterballen 😎

Bitterballen kan niet voor 18e hè, aldus Rutte😅😂

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Bitterballen kan niet voor 18e hè, aldus Rutte😅😂

Ik zou niet weten waarom niet hoor. Trouwens, ook na 18 uur mag je gewoon op het terras in je achtertuin zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Wow, ik snap echt helemaal niks van die vaccinaties. Er viel zojuist een uitnodiging voor vaccinatie op de deurmat van de GGD. Die krijg ik omdat ik een medische indicatie heb/extra risico loop. Dat begrijp ik dus echt niet en het maakt me boos. Ik heb een hartafwijking, maar ben pas 26 en verder hartstikke gezond. Er zijn toch mensen die ECHT ziek zijn en dolgraag een vaccinatie willen maar niet krijgen? Waarom ik dan wel? Ik vind het echt niet eerlijk hoe dat bepaald wordt, ik zie mezelf niet als iemand die in de risicogroep valt dus ik had graag deze uitnodiging aan iemand gegeven die het even wat meer nodig heeft. Grr.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou niet boos zijn, maar gewoon gaan voor die prikken! Je beschermt niet alleen jezelf er mee, maar ook je omgeving. Ik zou graag gaan, mijn man ook, maar vrees dat we er nog wel even op mogen wachten.

• Mee eens! 4
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden zei Evee:

Ik zou niet boos zijn, maar gewoon gaan voor die prikken! Je beschermt niet alleen jezelf er mee, maar ook je omgeving. Ik zou graag gaan, mijn man ook, maar vrees dat we er nog wel even op mogen wachten.

Jij krijgt toch ook deze week een uitnodiging denk ik?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik vind het gewoon zo erg voor mensen waarvan ik denk dat ze het "meer" nodig hebben dan ik. In principe heeft iedereen het een soort van nodig, maar er zijn mensen die naar mijn idee meer risico lopen waardoor het fijn zou zijn als zij eerder zouden kunnen. Ik had het misschien niet helemaal duidelijk verwoord 😅

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden zei Marjoleink:

Jij krijgt toch ook deze week een uitnodiging denk ik?

Nope, ik valt niet in een risico groep, want geen auto-immuunonderdrukkers als medicijnen en geen hart of longproblemen. Ik mag dus gewoon achteraan in de rij aansluiten, helaas.

En mijn man krijgt ook geen voorrang, daar had ik ivm zijn werk nog wel een beetje hoop op voor hem. Maar helaas.

Mijn ouders zijn pas de afgelopen week & deze week aan de beurt, die zijn 65/66 jaar oud.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu krijgt toch iedereen met een medische indicatie een uitnodiging? Ze hadden het over 1,5 miljoen mensen, die hebben toch niet allemaal hart- of longproblemen? Ik dacht echt dat er nu breder werd uitgenodigd, jammer.

Kennen jullie trouwens deze website al? prullenbakvaccin.nl, daar kun je je aanmelden voor vaccin overschotten in je omgeving.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij krijgen ook geen griepprik, dus zitten wij ook niet bij. Dat ligt aan je huisarts als je graves hebt, of je daar wel of niet een uitnodiging voor ontvangt. En aangezien ik onder behandeling ben bij de internist en de (vakantie-invaller) huisarts toen ik er afgelopen week voor mijn pols was de vraag stelde "waarom loop je bij een internist" denk ik niet dat dat fatsoenlijk in het systeem staat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik val in de categorie griepprik en heb toevallig gister gevraagd wanneer ik ongeveer een uitnodiging kan verwachten (belde met de huisartspraktijk voor iets anders) en ze verwacht pas eind mei dat ik de uitnodiging krijg. Dus voor je dan kan prikken ben je rustig drie weken veder. Ik heb alleen vakantie eind juni en ga echt niet vlak voor mijn vakantie me laten prikken. Hoor verschillende mensen die er echt even niet lekker van zijn, van een paar dagen tot ruim een week. Daar heb ik geen zin in tijdens m'n vakantie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Een kennis van mij is tot op heden nog niet uitgenodigd wat wel heel raar is. Die heeft Hart en vaat ziekten en 2 keer een hartinfarct gehad. Slikt ook veel medicatie daarvoor en ook niet bepaald jong maar nog wel onder de 60. En heeft ook nog een hoog BMI. Ik denk als er iemand ook een risicogroep is dan is hij het. 

Terwijl een ander meisje die ik ken die 18 is en in haar kleuterperiode een paar keer bronchitis heeft gehad wel een uitnodiging krijgt en nu verder kerngezond is.

Begrijp mij niet verkeerd vind het heel mooi voor iedereen die eentje krijgt maar de logica ontbreekt soms wel.

aangepast door pakyakker
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minuten geleden zei pakyakker:

Een kennis van mij is tot op heden nog niet uitgenodigd wat wel heel raar is. Die heeft Hart en vaat ziekten en 2 keer een hartinfarct gehad. Slikt ook veel medicatie daarvoor en ook niet bepaald jong maar nog wel onder de 60. En heeft ook nog een hoog BMI. Ik denk als er iemand ook een risicogroep is dan is hij het. 

Terwijl een ander meisje die ik ken die 18 is en in haar kleuterperiode een paar keer bronchitis heeft gehad wel een uitnodiging krijgt en nu verder kerngezond is.

Begrijp mij niet verkeerd vind het heel mooi voor iedereen die eentje krijgt maar de logica ontbreekt soms wel.

Dat bedoelde ik idd te zeggen met mijn post...

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei Jamesthebunnybutler:

Dat bedoelde ik idd te zeggen met mijn post...

Ik weet het inderdaad. Ik dacht ik geeft even een voorbeeld. Want ik begrijp je helemaal. Zelf kom ik waarschijnlijk pas in de winter ofzo aan bod want jong en ik ben gezond. Ik begrijp dus inderdaad niet dat jonge risicogroep soms voor ouderen groepen gaan. Die kennis beland sowieso op de IC dat durf ik wel te zeggen.

Trouwens jonge mensen met auto-immuunziekten, zware astma, die immuunsysteem onderdrukkende medicijnen slikken etc. begrijp dat die voor gaan. Maar uit mijn voorbeeld begrijp ik gewoon niet de logica.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .