Ga naar inhoud

Corona virus

Aanbevolen berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Mijn schoonmoeder is vandaag jarig en we hebben een corona-proof party gegeven voor haar. We hebben er in ieder geval ontzettend om kunnen lachen!   Vanochtend om 8 uur hebben we allemaal ee

Ik lees net dat er versoepelingen zijn aangekondigd vanaf 2 maart: scholen deels open, kappers open, winkels open op afspraak. Ik kreeg al een appje van de kapper van mijn zoon, of ik een afspraak wil

Als introvert persoon zie ik vooral veel voordelen. 🤡 

@Snuffythebunny

Is je vraag dus wat een auto-immuunziekte is?

Dat is een ziekte waarbij je eigen immuunsysteem, je afweersysteem dat je zou moeten beschermen tegen ziektes, niet goed werkt. Een ziekte waarbij in bepaalde situaties je eigen lijf niet beschermt, maar soms zelfs aanvalt. Zie het als een leger soldaatjes dat je in je lijf hebt zitten, wat normaal zorgt voor bescherming, maar nu tegen de eigen "regering" gekeerd is. 

Helaas heb ik zelf ook een auto immuunziekte, een schildklierziekte. Gelukkig dus niet op hart of longen, daardoor niet direct een hoger risico op corona geeft. Diabetes is een voorbeeld van een auto immuunziekte die iedereen wel kent.  Zelf heb ik de Ziekte van Graves. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 hours ago zei Evee:

Maar goed, dit is zo een beetje de tegenovergestelde aanpak van wat wij hier hebben, en dat werkt toch ook echt niet: 

https://www.nu.nl/coronavirus/6120968/brazilie-meldt-weer-recordaantal-doden-en-alarmerende-situatie-ziekenhuizen.html

😥

Ik weet dat ik het niet mag zeggen maar ik vind het jammer dat hij van corona genezen is. Ik vind het zo'n waardeloze rotzak. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei Boefje:

Ik weet dat ik het niet mag zeggen maar ik vind het jammer dat hij van corona genezen is. Ik vind het zo'n waardeloze rotzak. 

Inderdaad, dat mag je misschien niet zeggen, maar af en toe hardop denken............ ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 minuten geleden zei Evee:

@Snuffythebunny

Is je vraag dus wat een auto-immuunziekte is?

Dat is een ziekte waarbij je eigen immuunsysteem, je afweersysteem dat je zou moeten beschermen tegen ziektes, niet goed werkt. Een ziekte waarbij in bepaalde situaties je eigen lijf niet beschermt, maar soms zelfs aanvalt. Zie het als een leger soldaatjes dat je in je lijf hebt zitten, wat normaal zorgt voor bescherming, maar nu tegen de eigen "regering" gekeerd is. 

Helaas heb ik zelf ook een auto immuunziekte, een schildklierziekte. Gelukkig dus niet op hart of longen, daardoor niet direct een hoger risico op corona geeft. Diabetes is een voorbeeld van een auto immuunziekte die iedereen wel kent.  Zelf heb ik de Ziekte van Graves. 

Ooh, hopelijk krijgt u/jij geen corona! Ik zelf heb het helaas wel gehad...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei Snuffythebunny:

Wie, ik? Ik ben 12 hoor haha

Neehee, als je de mensen hier aanspreekt met "u", dan voelen sommigen zich daardoor oud (wat sommigen ook gewoon zijn, hoor). 

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei JokeC:

Neehee, als je de mensen hier aanspreekt met "u", dan voelen sommigen zich daardoor oud (wat sommigen ook gewoon zijn, hoor). 

Wie dan? Ik niet hoor, alleen grijs, en dan alleen nog mar omdat de kapperswinkel dicht was.

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago zei Marjoleink:

Precies. Maar hier weten we niet van elkaar hoe oud we zijn (niet allemaal in elk geval), dus het is prima om iedereen te tutoyeren.

@BunnieHop voelt zich oud als je u tegen haar zegt, en daar is ze nog niet aan toe😃

Klopt ja!

Ben pas 27, dus u vind ik momenteel nog een belediging, haha 😋

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou volgende online begrafenis. Mijn oom is overleden aan corona. En mijn tante zijn vrouw was reeds gevaccineerd en werd gewoon ziek. En een andere tante had een vriendin die ook gevaccineerd was en daarna overleed aan corona. En nu lees ik over in België bij een verzorgingstehuis ook weer een uitbraak. Neem aan dat die ook gevaccineerd waren. Ik denk dat die zooi gewoon niet werkt en je het nu nog niet merkt omdat iedereen zich nog aan de regels moet houden. Pas maar op... ik vertrouw het niet meer. En die astra zeneca die in sommige landen niet meer gebruikt wordt omdat het mogelijk trombose veroorzaakt laat die ook maar zitten. 😢

• Verdrietig 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

De vaccinatie beschermt helaas niet tegen alle varianten en er zijn ook twee prikken nodig. Dan is er ook nog altijd een paar procent waarbij de vaccinatie niet pakt, dat die dus inderdaad niet werkt. Maar dat is zo bij alle vaccinaties die bestaan. Het is geen 100% oplossing. Als je een kans van 99 op de 100 hebt dat het wel werkt, dan is er op de 100 mensen dus 1 iemand waarbij het niet werkt. En dat is echt verschrikkelijk als jij of iemand die je kent dat is.

Volgens mij zit de werking van de vaccins die er nu zijn tegen corona op 60-90% niet perfect, maar beter dan niets. 

Maar wat naar zeg, veel sterkte met het verlies. 

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Gecondoleerd, het zijn moeilijke tijden. Sterkte. Ik probeer niet alleen de enge kort-door-de-bocht headlines te lezen, maar de uitleg te volgen, zodat ik snap waarom in dit geval Astra Zenica geen trombose kán veroorzaken. Het is wel heel erg belangrijk en goed natuurlijk dat er bij meldingen van mogelijke bijwerkingen gelijk gekeken wordt of het een bijwerking is of niet. 

De vaccins helpen ook om te voorkomen dat iemand vreselijk ziek wordt van een besmetting. Waardoor er dus minder mensen op de IC komen of overlijden aan covid-19. Dat is dus ook een grote plus als nog niet iedereen gevaccineerd is. Er zijn helaas wel mensen die als ze (ook al zijn ze gevaccineerd) besmet raken, mede door hun kwetsbare gezondheid?,  erg ziek worden en soms dus ook overlijden. Het lichaam heeft natuurlijk ook even de tijd nodig om na vaccinatie de afweer in stelling te brengen. 

Vaccinatie is bedoeld om te voorkomen dat het virus mensen tegenkomt waar het lekker op over kan springen en zich zo makkelijk tot gigantische aantallen kan vermenigvuldigen. 

• Bedankt 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Boefje:

Nou volgende online begrafenis. Mijn oom is overleden aan corona. En mijn tante zijn vrouw was reeds gevaccineerd en werd gewoon ziek. En een andere tante had een vriendin die ook gevaccineerd was en daarna overleed aan corona. En nu lees ik over in België bij een verzorgingstehuis ook weer een uitbraak. Neem aan dat die ook gevaccineerd waren. Ik denk dat die zooi gewoon niet werkt en je het nu nog niet merkt omdat iedereen zich nog aan de regels moet houden. Pas maar op... ik vertrouw het niet meer. En die astra zeneca die in sommige landen niet meer gebruikt wordt omdat het mogelijk trombose veroorzaakt laat die ook maar zitten. 😢

Heel veel sterkte met al deze narigheid.

Mogelijk zijn het de emoties, maar het is inderdaad wel erg kort door de bocht. De vaccinatie zorgt dat je minder ziek word van het virus dan zonder. Dat wil dus niet zeggen dat niemand meer ziek kan worden of kan overlijden. De kans is alleen kleiner. En bij de een werkt het beter dan de ander en is niet iedereen al volledig gevaccineerd

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij duurt het een week of 4 voor een vaccinatie effect heeft. Volgens mij was die uitbraak vrij kort na de vaccinaties, dus die hielpen nog niet, helaas.

En van die trombose wordt de oorzaak nog onderzocht, twee of drie landen hebben de vaccinaties opgeschort tot er duidelijkheid is. Op zich goed dat ze dat doen denk ik.

Gecondoleerd @Boefje!

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
21 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Heel veel sterkte met al deze narigheid.

Mogelijk zijn het de emoties, maar het is inderdaad wel erg kort door de bocht. De vaccinatie zorgt dat je minder ziek word van het virus dan zonder. Dat wil dus niet zeggen dat niemand meer ziek kan worden of kan overlijden. De kans is alleen kleiner. En bij de een werkt het beter dan de ander en is niet iedereen al volledig gevaccineerd

Waarom dan zoveel mensen die ik ken. Dan krijg ik het gevoel dat het helemaal niet werkt. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is zeker moeilijk om de moed erin te houden en het vertrouwen te hebben dat er hard gewerkt is en nog wordt om betrouwbare veilige vaccins te ontwikkelen en produceren als je in je naaste omgeving zieken en overledenen te betreuren hebt. En als men dan in zo'n kwetsbare periode ook nog in de war gebracht wordt door allerlei verontrustende berichten (vooral op sociale media?) die die onrust en onzekerheid lijken te bevestigen......nou, dan kan ik me goed voorstellen dat je op het verkeerde been gezet wordt. 😢

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vaccineren tegen Covid 19 is in mijn ogen niets meer dan een middel om iemand te beschermen tegen Covid 19.

Dit wil niet zeggen dat je het virus niet meer kunt krijgen of drager van dit virus kunt zijn / worden maar de bedoeling is dat je niet zelf meer ziek wordt, althans in de meeste gevallen.

Volgens mij kun je (ondanks vaccinatie) nog wel het virus oplopen en doorgeven aan anderen??

Sterkte @Boefje!

aangepast door Koosje
  • Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .