Ga naar inhoud

Corona virus

Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei Mira11:

Dat hebben ze dan nestjes geregeld en een uur is goed te doen.

"Nestjes geregeld"? Waar zat jij met je gedachten? Of gewoon last van dikke vingers zoals iedereen weleens heeft! 😁

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ik lees net dat er versoepelingen zijn aangekondigd vanaf 2 maart: scholen deels open, kappers open, winkels open op afspraak. Ik kreeg al een appje van de kapper van mijn zoon, of ik een afspraak wil

Mijn schoonmoeder is vandaag jarig en we hebben een corona-proof party gegeven voor haar. We hebben er in ieder geval ontzettend om kunnen lachen!   Vanochtend om 8 uur hebben we allemaal ee

Als introvert persoon zie ik vooral veel voordelen. 🤡 

3 minuten geleden zei JokeC:

"Nestjes geregeld"? Waar zat jij met je gedachten? Of gewoon last van dikke vingers zoals iedereen weleens heeft! 😁

Hahahaha. Ik denk idd dikke vingers. 😂 Ik moet het echt goed nalezen want die autocorrectie ding wijzigd van alles. Ik zie soms ineens de raarste woorden staan. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Rutte en consorten hebben ons weer mooi bij de benen.

De avondklok zou 2 weken duren en er als eerste af gaan, ja ja...

Hoeveel moet je nog geloven van wat die vent rondbazuint?

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
21 hours ago zei Koosje:

Rutte en consorten hebben ons weer mooi bij de benen.

De avondklok zou 2 weken duren en er als eerste af gaan, ja ja...

Hoeveel moet je nog geloven van wat die vent rondbazuint?

Ik snap nog steeds het nut er niet van... ze zeggen dat het helpt. Uhuh whatever. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei Boefje:

Ik snap nog steeds het nut er niet van... ze zeggen dat het helpt. Uhuh whatever. 

En dat onderbouwen ze met uit de lucht gegrepen combinatiecijfers van de 1 bezoekersregel en avondklok. Echte gedegen onderbouwing heb ik nog nergens kunnen lezen, alleen wat gestrooi met cijfers waarvan je nergens kunt terugvinden waar ze ze vandaan gehaald hebben. Heel bijzonder allemaal, zelfs brave burgers zoals ik worden nu recalcitrant. Ik in elk geval wel. Heb het afgelopen jaar nog niet zoveel coronaregeltjes verbroken als de afgelopen week 🤷

Link naar bericht
Delen op andere sites
42 minuten geleden zei Eefje:

En dat onderbouwen ze met uit de lucht gegrepen combinatiecijfers van de 1 bezoekersregel en avondklok. Echte gedegen onderbouwing heb ik nog nergens kunnen lezen, alleen wat gestrooi met cijfers waarvan je nergens kunt terugvinden waar ze ze vandaan gehaald hebben. Heel bijzonder allemaal, zelfs brave burgers zoals ik worden nu recalcitrant. Ik in elk geval wel. Heb het afgelopen jaar nog niet zoveel coronaregeltjes verbroken als de afgelopen week 🤷

Ja die 1 bezoekersregel is ook zoiets. Ik kan dus niet mee met mijn man naar mijn schoonouders terwijl we uit hetzelfde huishouden komen. Wat maakt dat dan eigenlijk uit... laatst hadden mijn man en ik zo'n zin in cola en het was niet in huis, dus ik zei oh ga anders even naar tankstation. Oh nee avondklok. Laat maar.. zo irritant.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, mijn vriend stond pas per ongeluk zonder mondkapje in de supermarkt. Hij schaamde zich dood en wist niet hoe snel hij weer naar buiten moest om een mondkapje uit de auto te pakken. En ik stond pas na 20.00 uur met alcohol aan de kassa. Helemaaaal niet bij nagedacht dat ik het niet meer mocht kopen. Best vervelend als je ongesteld bent en een glaasje wijn wil.

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden zei Koosje:

En blijkbaar is er geen griep meer.

Volgens mij word alles op corona geschoven om de cijfertjes maar hoog te houden...

Ik hoorde laatst dat de griepcijfers door huisartsen worden aangeleverd, maar omdat iedereen nu met griep-achtige klachten een coronatest laat doen, worden er veel minder grieptesten uitgevoerd door de huisartsen. Maar ik denk ook dat de lockdown en 1,5-meter regel ervoor zorgen dat de griep zich minder goed kan verspreiden.

Maar ik denk niet dat griep-gevallen onder de corona-cijfers zouden vallen als die test negatief is. Dus de corona-cijfers hooghouden heeft niets met de griep te maken.

aangepast door happy211
  • Mee eens! 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mee eens, Ik denk ook dat veel mensen die negatief getest zijn op corona, griep hebben gehad, maar dat niet verder hebben laten uitzoeken. Dan heb je dus inderdaad geen officiële cijfers.  En inderdaad, social-distancing en griep vaccinaties zullen ook meegespeeld hebben. 

@Pablo&Lola haha hier is de supermarkt niet open na 8 uur, dus dan heb je dat probleem niet. Maar stel ik zou inderdaad ergens anders in een supermarkt belanden dan zou ik het denk ik ook zonder na te denken mee pakken 😂 

Wat de regels betreft, het afgelopen jaar heb ik echt mijn best gedaan mij er zo veel mogelijk aan te houden, maar ik merk echt dat ik het nu echt heel moeilijk vind. Vooral de 1 persoon per dag op bezoek regel. Ik mag op een dag 10, of zelfs 100 klanten binnen laten in de bedrijfsloods, maar mijn ouders mag ik niet uitnodigen op bezoek thuis. Ik snap waarom het is, maar die regel vind ik veel invloed hebben op hoe ik mij voel. Ik hoop dat dat snel weer naar 2 personen omhoog gaat. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar goed, dit is zo een beetje de tegenovergestelde aanpak van wat wij hier hebben, en dat werkt toch ook echt niet: 

Citaat

Vorige week vertelde Bolsonaro dat inwoners "moeten stoppen met jammeren". 

https://www.nu.nl/coronavirus/6120968/brazilie-meldt-weer-recordaantal-doden-en-alarmerende-situatie-ziekenhuizen.html

😥

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de maatregelen lange tijd wel kunnen volgen, maar sinds de laatste verlenging van de avondklok een paar weken geleden zijn ze het spoor bijster. Opnieuw zijn het WEER!!! die *pom-pom* jongeren waar de besmettingscijfers oplopen... Ik ben er nu echt klaar mee en ik heb ook enorme zin om alle maatregelen te overtreden, maar ik doe het nog steeds niet.

Net een stuk briefing gevolgd, maar ook daar kunnen ze de avondklok nog steeds niet goed onderbouwen... ik heb steeds het gevoel dat, doordat die rechtszaak is geweest, ze zich gedwongen voelen dat ding langer in stand te houden, om hun gezag te laten zien (ook al wordt dat ontkent).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die avondklok is bedoeld om groepen mensen uit elkaar te houden. Je kunt niet controleren met hoeveel ze bij iemand thuis zijn, maar de overheid kan wel zorgen dat ze niet over straat mogen. En voor zover ik kan zien gaat dat inderdaad vaak om jongeren.

Dat de besmettingen onder jongeren nu oplopen is niet zo gek nu de scholen weer open zijn. Je zou kunnen zeggen dan heeft de avondklok ook geen zin meer. Alleen komen ze op school met een beperkte groep in aanraking, en dan krijg je dat buiten school die groepen onderling gaan mengen. Dus ik snap wel dat de avondklok nog even blijft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf niet echt veel last van heb. Ik vind het zelf veel vervelender dat je maar 1 persoon op bezoek mag krijgen. Volgens mij kan 2 personen uit hetzelfde huishouden ook prima. Of ik mijn vader nou rechtstreeks besmet of via mijn moeder, dat maakt weinig uit denk ik. Liever helemaal niet natuurlijk, maar bij wijze van voorbeeld.

• Mee eens! 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Veel jongeren zijn niet thuis te houden, ook niet met avondklok. Die komen dan gewoon de volgende ochtend thuis. Ik snap dat ook. Ze drijven op die sociale interactie. Toen ik 17 was zat ik ook te schuimbekken als ik een avond niet kon stappen en had mijn moeder me no way zonder vrienden binnen kunnen houden, avondklok of niet. Zo hoor ik veel ouders met kinderen tussen de 15 en 19. Die luisteren heus lang niet allemaal zo goed dat ze braaf thuis blijven en het duurt ook al zo lang dat ouders het ook niet meer ok vinden om dat van hun kids te eisen, als ze dat al konden. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou inderdaad, je ziet gewoon dat mensen zich niet aan de maatregelen houden en zogenaamd creatieve oplossingen verzinnen... Die avondklok is nodig omdat nou juist die groep jongeren niet op een verantwoorde manier met de eerdere maatregelen om kon gaan en nog steeds zijn er illegale feestjes.

Die pilots, die op het moment lopen, stroken ook niet meer met de maatregelen. Ja, we moeten met z'n allen het aantal sociale contacten beperken. Het is ook nog wel te verkopen dat je niet met meer dan 1 huishouden per dag af kunt spreken. Maar hoe laat dat is, dat maakt toch niet uit? Het virus kan toch geen klok kijken 😜

Maar om nou heel Nederland nog langer te laten lijden onder het wangedrag van die lui met het denkvermogen van een doperwt komt mij echt de neusgaten uit!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier zie je regelmatig spontane(?) mini-feestjes buiten in de b-weggetjes avonds. Dan staat er een auto met muziek aan en een stuk of 5-10 jongeren die staan te dansen 😅 Niet goed natuurlijk, hoewel ze wel afstand houden. Maar stiekem moet ik er wel om lachen. Het is overigens niet elke keer dezelfde groep. Als ik voorbij loop met de hond groeten ze vriendelijk 😄 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Buiten, en met onderlinge afstand, zie ik er niet eens zoveel kwaad in. Maar zoals @Kolinohet zo treffend uitdrukt, is de avondklok bedoeld om het gedrag te reguleren van precies die groep die zich het minst aan de regels houdt. En wij brave burgers hebben daar last van.

Wat mij betreft gaan de sportscholen ook weer open, met desnoods striktere maatregelen dan voor de lockdown. Wat juist vanwege corona is het belangrijk om fit te blijven. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .