Ga naar inhoud

Corona virus

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei Evee:

Ik vraag mij af of nieuwjaarswensen met zoenen en iedereen handen schudden en/of zoenen op een verjaardag terug komt. Ik denk dat ik mijzelf er prettiger bij voel om dat bij een beperkte kring vrienden en familie te houden. 

Ik hoop toch zo hard dat dit voorgoed verleden tijd is, wat een hekel heb ik daar aan! Ik probeerde het de laatste jaren ook gewoon te vermijden, maar dat geeft soms ongemakkelijke situaties.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Mijn schoonmoeder is vandaag jarig en we hebben een corona-proof party gegeven voor haar. We hebben er in ieder geval ontzettend om kunnen lachen!   Vanochtend om 8 uur hebben we allemaal ee

Ik lees net dat er versoepelingen zijn aangekondigd vanaf 2 maart: scholen deels open, kappers open, winkels open op afspraak. Ik kreeg al een appje van de kapper van mijn zoon, of ik een afspraak wil

Je kan altijd nog een hondenlijn meenemen en heel hard fikkie roepen, alsof je je hond kwijt bent? 😉   

Ik denk dat deels thuiswerken zeker blijft. Werkgevers hebben nu gezien dat dat prima kan. Denk niet dat het 100% moet blijven, vanwege psychische gezondheid en binding met je werk en collega's. De meeste mensen doen het prima, maar ik zie wel uitzonderingen die de kantjes er vanaf aan het lopen zijn. Maar die zullen er altijd wel zijn. 

Mondkapjes tijdens het reizen zullen wel blijven denk ik. En vaccinatiebewijs voor verschillende dingen komt, daar durf ik mijn kop onder te verwedden en ik sta daar ook achter. Een vriend van mij zit in een rolstoel en heeft zo'n zelfstandige woning met ondersteuning die hij op kan roepen. Hij gaf aan dat verschillende verzorgers zich niet willen laten vaccineren. Ik vind niet dat dat moet kunnen. Als je beroepsmatig bij kwetsbare mensen van deur tot deur gaat zou je verplicht moeten kunnen worden tot vaccineren door je werkgever of het Rijk vind ik.

Ik zou het prima vinden als we meer fysieke afstand bewaren. Fysieke nabijheid beperk ik sowieso liever tot mensen waar ik zelf voor kies, in plaats van zo'n sociale verplichting. Mijn moeder komt uit een gezin met tien kinderen, die ook bijna allemaal kinderen hebben en die hebben ook weer kinderen. Je bent een uur mensen aan het zoenen die je 1 keer in de vijf jaar ziet. Dank je de koekoek, ik ben blij als dat nooit meer hoeft. Vooral omdat je bij sommige al weet dat ze de etiquette van luchtzoenen niet kennen en dan van die te natte kussen net te dicht bij je mond geven, brrrrrrr laten we daar alstublieft nooit meer naar terug gaan.. 

Moet toegeven dat ik de mensen die ik graag wil knuffelen en zoenen en die daar zelf geen problemen mee hebben nu ook niet van me weg houd. Ik vraag wel altijd wat ze willen. Mijn moeder en schoonmoeder knuffelen en zoenen niet, maar mijn moeder stapt wel bij me in de auto en zit vlak bij me op de bank. Ik laat dat aan hen over. Ik heb een vriendin die vrijgezel is en zowat doodgaat zonder fysiek contact, dus wij kruipen knus met elkaar onder een dekentje in elkaars armen, ook nu. En ik doe niet moeilijk als ik ergens ga eten en we zitten te dicht bij elkaar aan tafel. Ik denk wel dat we daar selectiever mee om blijven gaan, in elk geval een tijdje. En daar is niks mis mee. Ik hoef ook absoluut niet maar door iedereen aangeraakt te worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er sowieso al een hekel aan om aangeraakt te worden. Als ik denk dat er gezoend gaat worden dan geef ik die persoon een hand met gestrekte arm. Dan komt hij of zij dus echt niet dichterbij. Mijn ouders houden nu ook van mij afstand, ik vind dat heel moeilijk. 

Thuiswerken was bij veel bedrijven al mogelijk, ik denk dat dat bij meer bedrijven mogelijk zal blijven. Iedereen heeft nu gezien dat het werkt. En ik denk dat de verre reizen best wat minder mogen, gezien de impact op het milieu.

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minuten geleden zei Eefje:

Vooral omdat je bij sommige al weet dat ze de etiquette van luchtzoenen niet kennen en dan van die te natte kussen net te dicht bij je mond geven, brrrrrrr laten we daar alstublieft nooit meer naar terug gaan.. 

🤣 zo herkenbaar. Vroeger werden we gedwongen ooms tantes opa's en oma's of wat daar maar in de buurt komt te zoenen bij begroeten. Ik dwing mijn stiefdochter daar niet toe. Wil ze niet so be it. Ik leer kinderen niet dat het normaal is om gedwongen lichamelijk contact te hebben met mensen. En mensen te dicht in je 'heilige' ruimte toe te laten omdat het zo hoort of moet. Soms wel lastig omdat het soort van verwacht wordt en het onbeschoft is of niet goed opgevoed als het kind weigert op die manier te groeten. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb daarover ook jarenlang strijd gehad met mijn toenmalige schoonmoeder. Die vond dat mijn zoon haar moest zoenen, terwijl ik hem heb geleerd dat zijn lichaam van hem is en dat hij bepaalt of iemand daar aan mag komen. Dus ik heb uitgelegd dat hij netjes gedag moet zeggen, met een zoen als hij dat wil en anders een hand. En als iemand zich daar niet in kan vinden is dat niet ons probleem.

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 5
Link naar bericht
Delen op andere sites
6 hours ago zei Mira11:

Ik denk dat het helemaal niet kan terug naar het normaal. Volgens mij ligt in deze crisis een hele grote oproep om het fundamenteel anders te doen. 

Anders omgaan met de natuur, mensen en dieren. We kunnen toch niet gewoon verder gaan met hoe we alles deden?!

Juist samen en niemand uitsluiten. 

Als ik zie hoeveel mensen er nu de natuur in gaan en een schade achterlaten waar je U tegen zegt, ben ik daar echt niet zo blij mee. Eerder gingen alleen de echte liefhebbers, nu gaat iedereen.

Mijn schoonouders wonen op de Veluwe en hebben vorige week nog diep in het bos een enorme ravage aangetroffen. Lege drankflessen, andere nog vol, plastic zakken, resten van wegwerpbbq's, sigarettenpeuken, echt niet normaal. En dat was niet de eerste keer.

Hier in Canada net zo. Mensen die in de wildernis gaan kamperen omdat de campings dicht zijn. En vervolgens een enorme bende achter laten, vaak zelfs inclusief tent! Waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig.

Nee, dit is in mijn ogen absoluut geen succes om mensen zich beter van de natuur bewust te maken. Alleen al hierom hoop ik dat alles weer open gaat, om het miezerige beetje natuur wat we nog hebben in ere te kunnen houden. Met covid is daar echt geen houden aan.

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
59 minuten geleden zei Ripley:

Als ik zie hoeveel mensen er nu de natuur in gaan en een schade achterlaten waar je U tegen zegt, ben ik daar echt niet zo blij mee. Eerder gingen alleen de echte liefhebbers, nu gaat iedereen.

Mijn schoonouders wonen op de Veluwe en hebben vorige week nog diep in het bos een enorme ravage aangetroffen. Lege drankflessen, andere nog vol, plastic zakken, resten van wegwerpbbq's, sigarettenpeuken, echt niet normaal. En dat was niet de eerste keer.

Hier in Canada net zo. Mensen die in de wildernis gaan kamperen omdat de campings dicht zijn. En vervolgens een enorme bende achter laten, vaak zelfs inclusief tent! Waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig.

Nee, dit is in mijn ogen absoluut geen succes om mensen zich beter van de natuur bewust te maken. Alleen al hierom hoop ik dat alles weer open gaat, om het miezerige beetje natuur wat we nog hebben in ere te kunnen houden. Met covid is daar echt geen houden aan.

Dat is niet wat ik bedoel. 

Het gaat mij er juist om dat we ons bewust worden dat de dingen die we doen een zeer slechte invloed hebben op de natuur. Niet dat we allemaal de natuur op moeten zoeken maar dat we haar moeten beschermen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Juist nu krijgt het op orde krijgen van alle economieën nog meer prio boven het milieu denk ik. Ik had ook gehoopt dat het anders was, maar geld krijgt zeker weten weer de prioriteit, zoals altijd.

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

De school gaat hier over een week weer open. Ik vind alleen dat ze het niet goed bedacht hebben. Ze moeten of van half 9 tot 12 naar school, of van 13 tot half 3 (om de week wisselen), en de andere lessen online volgen. Niet echt handig als je buiten de spits meer dan een uur reistijd hebt, dan kan dat dus niet. En ik kan hem niet altijd halen en brengen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn schoonmoeder had een "vroegevogel" afspraak bij de kapper, ze kon om half 7 in de ochtend terecht. 

Meer mensen die direct toen het kon aan de lijn hingen bij de kapper? Of een van de andere praktijken die weer open mogen? 😉 Ik wacht wel even tot de ergste drukte geweest is, maar mijn haar is inmiddels zo lang dat het wel irritant begint te worden, dus hopelijk mogen ze nu wel een tijdje openblijven zodat ik ook aan de beurt kom 😄

Anders kan ik straks auditie doen voor Rapunzel.

Rapunzel - Kingdom Hearts Wiki, the Kingdom Hearts encyclopedia

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb die maandag al gebeld, dus nog voor de persconferentie.  Ik ga zaterdag naar de kapper. Ik kan mezelf bijna niet meer vinden onder die bos met haar.

Ik heb gisteren de eerste vaccinatie gehad. Gisteren had ik nergens last van, maar vanmorgen werd ik wakker met een zere arm en een bonkend hoofd. Inmiddels zit ik te rillen en heb ik 38,1. Het doet wel iets, zullen we maar denken.

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn schoonouders hebben beiden ook al een vaccinatie gehad, mijn oma ook. Mijn ouders mogen nog niet, want die vallen in de leeftijdscategorie waarvoor dit vaccin niet aangeraden word. Dus mijn schoonouders (die jonger zijn) mochten eerder.

Mijn schoonmoeder was er ook echt een dag grieperig en niet lekker van. Mijn schoonvader had alleen wat spierpijn / beursheid. Mijn oma had nergens last van 😄

Fijn dat jullie een plekje bij de kapper hebben kunnen krijgen Eefje en Marjolein. Ik zal over een week of 2-3 wel eens informeren bij mijn kapster of het dan nog zo druk is 😉

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zijn er mensen hier die voor een zelftest zouden gaan als ze op de markt komen? Ik ben wel benieuwd naar de redenen hiervoor, aangezien ze minder gevoelig zijn, je geld kosten en je je alsnog door de GGD moet laten testen als je positief scoort.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb me er nog niet in verdiept. Misschien voor mijn kind. Als hij klachten heeft mag hij alleen naar school met een negatief testresultaat. En dan is een zelftest een stuk minder belastend,  daar heb ik best wat geld voor over. Maar ik weet natuurlijk ook niet hoe de school hiermee omgaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In Engeland worden die tests volgens mij veel commercieel ingezet, door werkgevers bijvoorbeeld. Dat het personeel voor de werkdag getest word. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo, mijn overtollige haar is er weer af. En volgend weekend heb ik een afspraak bij mijn favoriete kledingzaak. Daar ben ik zo aan toe! Ik krijg een uur de tijd, en ze vroegen heel netjes of ik er bezwaar tegen heb als er nog een klant komt.

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Marjoleink:

Zo, mijn overtollige haar is er weer af. En volgend weekend heb ik een afspraak bij mijn favoriete kledingzaak. Daar ben ik zo aan toe! Ik krijg een uur de tijd, en ze vroegen heel netjes of ik er bezwaar tegen heb als er nog een klant komt.

Dat hebben ze dan nestjes geregeld en een uur is goed te doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .