Ga naar inhoud

Corona virus

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden zei Eefje:

Ik wel hoor, heerlijk bij een vriend in de tuin gezeten! Ik leef helemaal op joh! Bij mij is de overschakeling van zomer naar herfst altijd de hel. Zon en warmte, kom maar door ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Ik heb niks tegen kou, maar van de eerste mooie dagen krijg ik altijd een vakantiegevoel. Lekker zonder jas naar buiten, beetje in de tuin rommelen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ik lees net dat er versoepelingen zijn aangekondigd vanaf 2 maart: scholen deels open, kappers open, winkels open op afspraak. Ik kreeg al een appje van de kapper van mijn zoon, of ik een afspraak wil

Mijn schoonmoeder is vandaag jarig en we hebben een corona-proof party gegeven voor haar. We hebben er in ieder geval ontzettend om kunnen lachen!   Vanochtend om 8 uur hebben we allemaal ee

Als introvert persoon zie ik vooral veel voordelen. 🤡 

Ik vind die coronacijfers zo lekker vertekenend beeld geven. 

Dan lees je over de cijfers in Zeeland en dat Noord Beveland op drie staat, met 225 besmettingen per 100 000 inwoners. Jeetje 225 besmettingen in één dag?! En dat op een eilandje met een paar dorpjes, dat is best veel denk je dan. Risico niveau erbij is "Ernstig", flink rood op het overzichtskaartje. Dan maak je je zorgen, toch?

Maar Noord-Beveland heeft geen 100.000 inwoners, maar veel minder. Er zijn dus maar 17 besmettingen. 😅

Dat is op een dag nog best veel, maar al een stuk minder extreem dan 225 besmettingen. 

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd begin ik schijtziek te worden van die avondklok die weer weken verlengd gaat worden. Ik heb me altijd braaf aan die regels gehouden maar hier zie ik echt het nut niet van in. Niet dat ik persé na 9 uur er uit moet maar ik wil het wel kunnen. Ik heb soms wel eens dat ik een spontane actie heb om nog een avondwandeling te maken of als ik even snel iets bij mijn moeder wil ophalen en ik zie dat het een paar minuten voor 9 is. Het is gewoon rot. Die mensen die elkaar opzoeken en potjes bier drinken met z'n allen die doen het toch wel. Desnoods splitten ze de boete mocht er 1 betrapt worden. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat iedereen de regeltjes ondertussen wel zat begint te worden.

Ik besloot dat ik voor mezelf een tattoeage wou en de afspraak was al wel gezet op 22 maart, maar er was nog niks zeker (nu ook nog niet, daar niet van).

Mensen moeten wel iets voor zichzelf kunnen doen en op het moment wordt letterlijk alles afgepakt...

Voor de 1 is het winkelen in de stad, voor de ander een avondwandeling, etc.

Het is gewoon bloed irritant.

Ik merk in mijn omgeving dat mensen ook met de dag chagrijniger worden puur omdat ze geen uitlaatklep meer hebben.

En bepaalde dingen kunnen naar mijn idee nog prima, hebben de branches ook zelf aangegeven dat er genoeg mogelijkheden op tafel liggen.

Dus alsjeblieft, laten we wat druk van die ketel af halen zodat we allemaal weer een beetje ademruimte krijgen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heel eerlijk? Als het niet om het ontlasten van de zorg was zou ik zeggen, gooi al die regels het raam uit en laat alles op zijn beloop.

Met alle varianten die erbij komen is hier gewoon geen houden aan. Uiteindelijk blijft iedereen die er van nature immuun voor is over. Klinkt hard, maar zo gaat het wel. Gebeurt nu ook, alleen op een langzamer tempo. 

Maar hoe het nu gaat duurt al een jaar en wat hebben we bereikt? Helemaal niks behalve een flink aantal bedrijven wat nu failliet is gegaan. Mensen die er psychisch en lichamelijk helemaal doorheen zitten. Wat is dan meer waard?

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden zei Ripley:

Heel eerlijk? Als het niet om het ontlasten van de zorg was zou ik zeggen, gooi al die regels het raam uit en laat alles op zijn beloop.

Met alle varianten die erbij komen is hier gewoon geen houden aan. Uiteindelijk blijft iedereen die er van nature immuun voor is over. Klinkt hard, maar zo gaat het wel. Gebeurt nu ook, alleen op een langzamer tempo. 

Maar hoe het nu gaat duurt al een jaar en wat hebben we bereikt? Helemaal niks behalve een flink aantal bedrijven wat nu failliet is gegaan. Mensen die er psychisch en lichamelijk helemaal doorheen zitten. Wat is dan meer waard?

Ehm het leven van een dierbare? Die offer ik niet op voor welk bedrijf dan ook. 

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor de wereld zou t wel goed zijn als we corona z'n beloop laten. Veel minder mensen. Al is het wel zo dat de meest vervuilende bevolking ook de beste zorg hebben en dus het meeste zullen overleven. Niet dat ik zeg dat we alles maar op z'n beloop moeten laten, maar misschien probeert moeder aarde natuur ons iets duidelijk te maken

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoewel ik het er voor een deel mee eens ben dat de aarde ons iets duidelijk wil maken, denk ik niet dat dit de manier is. Ik heb er niet voor gekozen om op deze overbevolkte aarde geboren te worden, en doe mijn best om mijn steentje bij te dragen om te zorgen dat het niet nog erger wordt dan het al is, maar volgens deze logica kan mijn leven het beste opgeofferd worden zodat gezondere mensen weer 3x per jaar met het vliegtuig op vakantie kunnen na corona. 

• Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
30 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Voor de wereld zou t wel goed zijn als we corona z'n beloop laten. Veel minder mensen. Al is het wel zo dat de meest vervuilende bevolking ook de beste zorg hebben en dus het meeste zullen overleven. Niet dat ik zeg dat we alles maar op z'n beloop moeten laten, maar misschien probeert moeder aarde natuur ons iets duidelijk te maken

Voor de wereld zou het goed zijn als de complete mensheid zou uitsterven. Wij doen niks anders dan alles kapot maken, uitbuiten, slopen, vervuilen. Zelfs ons eigen soort moorden we uit voor macht en geld of uit haat. Maar neem aan dat jij ook niet dood wil zoals niemand van ons dus zullen we corona dan toch maar niet die kans geven om dat te doen? Want zolang er mensen zijn zal het ook niet anders worden. Ook niet als de helft van de mensheid uitgestorven is. Die gaan vrolijk door.

Link naar bericht
Delen op andere sites
46 minuten geleden zei happy211:

Hoewel ik het er voor een deel mee eens ben dat de aarde ons iets duidelijk wil maken, denk ik niet dat dit de manier is. Ik heb er niet voor gekozen om op deze overbevolkte aarde geboren te worden, en doe mijn best om mijn steentje bij te dragen om te zorgen dat het niet nog erger wordt dan het al is, maar volgens deze logica kan mijn leven het beste opgeofferd worden zodat gezondere mensen weer 3x per jaar met het vliegtuig op vakantie kunnen na corona. 

Helemaal mee eens!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is makkelijk praten voor iemand die gezond is om te zeggen dat je het maar op zijn beloop moet laten. 

Mensen die ouder zijn of cronisch ziek hebben heel veel waarde in de maatschappij. Veel van hen (waaronder ikzelf) leven veel bewuster en zijn dankbaar voor wat ze wel kunnen en bezitten. Ik vind het kwetsend dat mensen zo erover praten omdat hun leven nu ook eens niet door kan gaan zoals ze gewend zijn. Dan hoor ik ze klagen over de kleinste dingen. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat voor de een klein is, kan voor de ander heel belangrijk zijn. Ik denk dat iedereen het nu moeilijk heeft, op wat voor manier dan ook. Ik kan niet wachten tot er zoveel mensen gevaccineerd zijn dat het leven weer een beetje normaal kan zijn. Hoewel ik ook denk dat het niet meer wordt zoals het was. Ik vraag me weleens af wat het bij mensen voor sporen nalaat dat we straks anderhalf jaar ons best hebben gedaan om anderen uit de weg te gaan. 

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago zei Mira11:

Het is makkelijk praten voor iemand die gezond is om te zeggen dat je het maar op zijn beloop moet laten. 

Mensen die ouder zijn of cronisch ziek hebben heel veel waarde in de maatschappij. Veel van hen (waaronder ikzelf) leven veel bewuster en zijn dankbaar voor wat ze wel kunnen en bezitten. Ik vind het kwetsend dat mensen zo erover praten omdat hun leven nu ook eens niet door kan gaan zoals ze gewend zijn. Dan hoor ik ze klagen over de kleinste dingen. 

Ik val zelf onder de chronisch zieken. 

Ik zeg ook bewust. Ik bedoel niet dat we alles maar op z'n beloop moeten laten.  Maar als ik zou weten dat fit een les voor de mensheid is en we moeder aarde beter zouden waarderen, respecteren en hier ook naar zouden handelen zou ik het risico er zeker voor over hebben. En dat terwijl ik geen kinderen heb, niks met kinderen heb en geen kinderen kan krijgen. Dus ik laat niks van mij achter die nog op deze aarde moeten voortleven. 

Ook ik maak me zorgen voor de langere termijn schade bij mensen. Kinderen die nu opgroeien met de boodschap blijf weg bij andere mensen. De levens die het kost van uitgestelde zorg, waar er voor corona al lange wachttijden waren, is dit alleen maar langer geworden. Al helemaal in de psychiatrie. De financiële schade. Veel zorg valt niet in ons zorgpakket, soms omdat de behandeling te duur is. Nu moet alles wijken ongeacht de kosten. De volgende generatie moet straks ondanks een kapotte economie, overal bezuinigingen, vele met psychische problemen dit allemaal gaan terug betalen. 

Ik hou me braaf aan de maatregelen, voor mij is er toch niet veel verander, ik zat al veel thuis. Maar juist als het je laatste maanden zijn wil je nog met je naasten samen zijn. En dat mag niet. Nog samen de laatste reis maken, uit eten, verjaardag vieren, thuis al mag er niemand langskomen.

Juist bij mijn oma zijn we langs blijven komen. Ze woonde alleen. Liever gelukkig en niet ouder dan 99 worden, dan ongelukkig en eenzaam 100 om vervolgens na een verdrietig jaar als nog te overlijden. Uit eindelijk is ze afgelopen jaar overleden aan leverfalen. Blij dis dat ik haar nog heb gezien.

Daarbij denk ook ik dat we nooit terug kunnen naar hoe het was, dus we moeten toch iets gaan verzinnen. 3 jaar, 4 jaar, 10? Hoelang gaan we dit vol houden?

aangepast door MichelleloveElmo
  • Mee eens! 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat het helemaal niet kan terug naar het normaal. Volgens mij ligt in deze crisis een hele grote oproep om het fundamenteel anders te doen. 

Anders omgaan met de natuur, mensen en dieren. We kunnen toch niet gewoon verder gaan met hoe we alles deden?!

Juist samen en niemand uitsluiten. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Ik val zelf onder de chronisch zieken. 

Ik zeg ook bewust. Ik bedoel niet dat we alles maar op z'n beloop moeten laten.  Maar als ik zou weten dat fit een les voor de mensheid is en we moeder aarde beter zouden waarderen, respecteren en hier ook naar zouden handelen zou ik het risico er zeker voor over hebben. En dat terwijl ik geen kinderen heb, niks met kinderen heb en geen kinderen kan krijgen. Dus ik laat niks van mij achter die nog op deze aarde moeten voortleven. 

Ook ik maak me zorgen voor de langere termijn schade bij mensen. Kinderen die nu opgroeien met de boodschap blijf weg bij andere mensen. De levens die het kost van uitgestelde zorg, waar er voor corona al lange wachttijden waren, is dit alleen maar langer geworden. Al helemaal in de psychiatrie. De financiële schade. Veel zorg valt niet in ons zorgpakket, soms omdat de behandeling te duur is. Nu moet alles wijken ongeacht de kosten. De volgende generatie moet straks ondanks een kapotte economie, overal bezuinigingen, vele met psychische problemen dit allemaal gaan terug betalen. 

Ik hou me braaf aan de maatregelen, voor mij is er toch niet veel verander, ik zat al veel thuis. Maar juist als het je laatste maanden zijn wil je nog met je naasten samen zijn. En dat mag niet. Nog samen de laatste reis maken, uit eten, verjaardag vieren, thuis al mag er niemand langskomen.

Juist bij mijn oma zijn we langs blijven komen. Ze woonde alleen. Liever gelukkig en niet ouder dan 99 worden, dan ongelukkig en eenzaam 100 om vervolgens na een verdrietig jaar als nog te overlijden. Uit eindelijk is ze afgelopen jaar overleden aan leverfalen. Blij dis dat ik haar nog heb gezien.

Daarbij denk ook ik dat we nooit terug kunnen naar hoe het was, dus we moeten toch iets gaan verzinnen. 3 jaar, 4 jaar, 10? Hoelang gaan we dit vol houden?

Ik merk overigens niks aan kinderen die moeten wegblijven van anderen. Mijn stiefdochter speelt gewoon met buurkinderen hoor. En hangt bij mij op de bank. Ook al zeg ik wel eens dat ze niet zo dichtbij moet zitten omdat ze van een ander huishouden komt. Ze blijft hangen en in mijn gezicht ademen. Ik zeg er dan ook maar niks meer van. Je houdt het niet tegen en kids weten heus wel dat het door corona komt. Ze zijn slimmer dan je denkt. De kleintjes gaan ook gewoon weer naar school en ik heb eigenlijk weinig kids in mijn omgeving horen klagen dat ze het vreselijk vinden om niet naar school te mogen.

Voor de mensen die nu niet geopereerd worden vanwege corona is het idd erg. Maar doodgaan omdat je geen lucht meer kan krijgen is echt verschrikkelijk. Benauwd zijn alleen al is vreselijk. Ik ben ook wel eens goed benauwd geweest en het gevoel dat je niet eens fatsoenlijk in kan ademen en maar een klein zuchtje adem binnen krijgt is echt eng. Je raakt in paniek en dat maakt het erger. Ik zou niet zo'n dood willen sterven. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Benauwd is inderdaad verschrikkelijk. Ken het zelf ook beter dan ik zou willen. En ik gun niemand zo'n dood. Er zijn echter ook vele andere die nu ernstig lijden, anders, maar niet minder heftig die nu niet gezien worden. 

Ik beweer ook zeker niet dat ik de oplossing weet. Weet wel dat we niet zo door kunnen gaan als we nu doen.

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik maak me al jaren zorgen over de kinderen en jeugd. De manier waarop wij leven vind ik niet kind en mens vriendelijk. Nog maar te zwijgen over de dier en natuur vriendelijkheid. Daar maak ik me veel meer zorgen om. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
21 minuten geleden zei Boefje:

Ik merk overigens niks aan kinderen die moeten wegblijven van anderen. Mijn stiefdochter speelt gewoon met buurkinderen hoor. En hangt bij mij op de bank. Ook al zeg ik wel eens dat ze niet zo dichtbij moet zitten omdat ze van een ander huishouden komt. Ze blijft hangen en in mijn gezicht ademen. Ik zeg er dan ook maar niks meer van. Je houdt het niet tegen en kids weten heus wel dat het door corona komt. Ze zijn slimmer dan je denkt. De kleintjes gaan ook gewoon weer naar school en ik heb eigenlijk weinig kids in mijn omgeving horen klagen dat ze het vreselijk vinden om niet naar school te mogen.

Mijn kind is boven de 12, dus die heeft al 2 maanden online les, ziet zijn klasgenoten beperkt omdat hij maar met een tegelijk kan afspreken, een deel woont ver weg. Het enige waar ik naast mijn werk aan toekom is hem helpen met zijn schoolwerk, en weinig leuke dingen. Dus die kan niet wachten tot hij weer naar school mag.

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
17 minuten geleden zei Marjoleink:

Mijn kind is boven de 12, dus die heeft al 2 maanden online les, ziet zijn klasgenoten beperkt omdat hij maar met een tegelijk kan afspreken, een deel woont ver weg. Het enige waar ik naast mijn werk aan toekom is hem helpen met zijn schoolwerk, en weinig leuke dingen. Dus die kan niet wachten tot hij weer naar school mag.

Geldt die regel niet voor kinderen boven de 13?  Oh sorry er staat boven de 12. 

aangepast door Boefje
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat online les is inderdaad erg irritant en vervelend. Ook voor basisschool kinderen. Voor iedereen. Ik vraag me dan ook af of dat niet anders zou kunnen. Misschien als het mooi weer is buiten les krijgen ofzo ipv in een lokaal. Als voorbeeld. Wel meer prikkels uit omgeving maar je moet wat... nu krijgen ze 1 dag in de week les. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Minimaal 1 dag per week, is er gezegd bij de persconferentie, maar meer mag dus ook als ze het kunnen regelen met afstand houden etc. Hij zit maar in een klas van 15, dus ik zou zeggen dat de hele klas tegelijk naar school kan. Ik ben heel benieuwd hoe de school het gaat oplossen. En hij moet deels met de bus, dat vind ik geen fijn idee.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben ook wel benieuwd welke veranderingen blijven.

Ik denk dat reizen nog lang anders blijft. Ik denk dat er steeds meer vaccinaties verplicht zullen zijn voor als je wil reizen. Ik denk dat een mondkapje een standaard onderdeel van je reis-uitrusting zal worden. Ik denk dat het van land naar land rondreizen misschien minder makkelijk en dus ook minder gebruikelijk zal zijn in de toekomst. 

Ik vraag mij af of nieuwjaarswensen met zoenen en iedereen handen schudden en/of zoenen op een verjaardag terug komt. Ik denk dat ik mijzelf er prettiger bij voel om dat bij een beperkte kring vrienden en familie te houden. 

Ik denk dat thuiswerken er bij sommige beroepen / werkgevers in blijft, dat die opties er zijn en ook klaarliggen voor een volgende virus-uitbraak. Want die zijn er in het verleden ook geweest, en gaan er in de toekomst ongetwijfeld ook nog komen. Al dan niet zo groot als deze. Ik hoop dat er dan wel wat betere draaiboeken klaar liggen dan nu. 

En ik hoop dat thuis lessen volgen voor leerlingen en studenten een optie blijft. Ik ben vroeger bijv. zelf in mijn jeugd langere tijd ziek geweest, en toen was dat nog helemaal geen optie, toen had de basisschool waar ik op zat nog niet één computer staan. Ik kreeg af en toe wat werkblaadjes met oefeningen thuisgebracht van klasgenootjes, maar dat was het. Maar tegenwoordig zou in dat soort situaties vanuit huis de lessen volgen toch mogelijk moeten zijn, zou je denken. De materialen zijn er nu in ieder geval voor aangeschaft, en ik hoop dat daar verder ontwikkeling in blijft.  

Wat denken jullie dat anders blijft of anders gaat worden? 

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden zei Marjoleink:

Minimaal 1 dag per week, is er gezegd bij de persconferentie, maar meer mag dus ook als ze het kunnen regelen met afstand houden etc. Hij zit maar in een klas van 15, dus ik zou zeggen dat de hele klas tegelijk naar school kan. Ik ben heel benieuwd hoe de school het gaat oplossen. En hij moet deels met de bus, dat vind ik geen fijn idee.

Klopt maar idd het hangt er vanaf hoe de scholen dan kunnen regelen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden zei Evee:

Ik ben ook wel benieuwd welke veranderingen blijven.

Ik denk dat reizen nog lang anders blijft. Ik denk dat er steeds meer vaccinaties verplicht zullen zijn voor als je wil reizen. Ik denk dat een mondkapje een standaard onderdeel van je reis-uitrusting zal worden. Ik denk dat het van land naar land rondreizen misschien minder makkelijk en dus ook minder gebruikelijk zal zijn in de toekomst. 

Ik vraag mij af of nieuwjaarswensen met zoenen en iedereen handen schudden en/of zoenen op een verjaardag terug komt. Ik denk dat ik mijzelf er prettiger bij voel om dat bij een beperkte kring vrienden en familie te houden. 

Ik denk dat thuiswerken er bij sommige beroepen / werkgevers in blijft, dat die opties er zijn en ook klaarliggen voor een volgende virus-uitbraak. Want die zijn er in het verleden ook geweest, en gaan er in de toekomst ongetwijfeld ook nog komen. Al dan niet zo groot als deze. Ik hoop dat er dan wel wat betere draaiboeken klaar liggen dan nu. 

En ik hoop dat thuis lessen volgen voor leerlingen en studenten een optie blijft. Ik ben vroeger bijv. zelf in mijn jeugd langere tijd ziek geweest, en toen was dat nog helemaal geen optie, toen had de basisschool waar ik op zat nog niet één computer staan. Ik kreeg af en toe wat werkblaadjes met oefeningen thuisgebracht van klasgenootjes, maar dat was het. Maar tegenwoordig zou in dat soort situaties vanuit huis de lessen volgen toch mogelijk moeten zijn, zou je denken. De materialen zijn er nu in ieder geval voor aangeschaft, en ik hoop dat daar verder ontwikkeling in blijft.  

Wat denken jullie dat anders blijft of anders gaat worden? 

Ik denk dat het nog even duurt maar dat het wel weer redelijk terug gaat naar normaal. Er zal uiteindelijk ook wel medicatie komen waarbij iemand met corona veel beter kan herstellen en mensen niet meer snel er aan zullen overlijden. Misschien ook wel vanwege de vaccinatie erbij. En dat het een soort griep gaat worden waar we uiteindelijk aan gaan wennen. Misschien jaarlijks een vaccinatie of misschien dat er een vaccinatie ontwikkeld wordt tegen alle vormen van SARS. Ik denk dat kwetsbare mensen alsnog voorzichtig zullen moeten blijven. Maar dat is ook met de griep. Het zal wel weer langzaam wennen om de hand te schudden enz. Maar dat er nog een hele tijd overheen zal gaan voordat iedereen zich daar weer prettig bij zal voelen. Maskertjes zullen er ook nog wel een tijdje in blijven. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .