Ga naar inhoud

Corona virus

Aanbevolen berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Je kan altijd nog een hondenlijn meenemen en heel hard fikkie roepen, alsof je je hond kwijt bent? 😉   

Ik lees net dat er versoepelingen zijn aangekondigd vanaf 2 maart: scholen deels open, kappers open, winkels open op afspraak. Ik kreeg al een appje van de kapper van mijn zoon, of ik een afspraak wil

Als introvert persoon zie ik vooral veel voordelen. 🤡 

30 minuten geleden zei Rosinda:

je zou vandaag om 9:00 terecht kunnen toch @JacB? Is er een alternatief gevonden, of kon de afspraak doorgaan? Ben erg benieuwd voor je, ook wat er hopelijk uit het onderzoek nu kan gaan komen...

Klopt, we hebben gebeld. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 hours ago zei Pablo&Lola:

Mijn werkgever blijft me maar presentjes toesturen tijdens de coronapandemie. Ik had nu weer allerlei lekkere koekjes en dingetjes van het Toetjesparadijs in de brievenbus. ☺️🤭

Ik zal mijn werkgever eens streng toespreken dat ik ook pandemie-presentjes wil.

• Vind ik leuk 1
  • Haha 6
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago zei Pablo&Lola:

En geen kerstpakket én geen pandemiepresentjes? Nou ja zeg! 😯

Ik krijg ook niks. 

Ik hoor net van mijn acupuncturist dat ze van de overheid ook met medische noodzaak niet mogen behandelen. Ik vind dat echt te gek voor woorden. Mag reanimeren dan nog wel, of ook niet omdat je dan geen afstand kunt houden? Wat bij acupunctuur trouwens wel kan, want die naalden gaan in mijn enkels en polsen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik krijg ook niks. 

Ik hoor net van mijn acupuncturist dat ze van de overheid ook met medische noodzaak niet mogen behandelen. Ik vind dat echt te gek voor woorden. Mag reanimeren dan nog wel, of ook niet omdat je dan geen afstand kunt houden? Wat bij acupunctuur trouwens wel kan, want die naalden gaan in mijn enkels en polsen.

Reanimeren doen ze zonder mond op mond beademing op het moment. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Idioot @Marjoleink, is dat omdat het alternatieve geneeswijze is? Ik kon wel gewoon naar de pedicure. Ik had wel een kloofje, dus dat kon je medische noodzaak noemen. Ze mocht alleen mijn nagels niet doen, zei ze, niks esthetisch. Maar dat gaat ook nergens over als je er toch al zit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 minuten geleden zei IreneM:

Maar dat doen ze toch nooit? 

Jawel hoor, volgens mij doen ze dat wel, ademhaling controleren en beademen. Maar nu doen ze alleen op het borstbeen duwen  (je ribben kneuzen) om te reanimeren, tot de ambulance er is, die er apparatuur voor heeft. 

Edit: wel met zo een ding er tussen, niet rechtstreeks.  

Link naar bericht
Delen op andere sites
30 minuten geleden zei Eefje:

Idioot @Marjoleink, is dat omdat het alternatieve geneeswijze is? Ik kon wel gewoon naar de pedicure. Ik had wel een kloofje, dus dat kon je medische noodzaak noemen. Ze mocht alleen mijn nagels niet doen, zei ze, niks esthetisch. Maar dat gaat ook nergens over als je er toch al zit.

Klopt. Eerst mocht het niet, toen mocht het mits het medisch noodzakelijk is, dus ik heb een verwijsbrief van mijn huisarts, en nu mag het zelfs dan niet. Terwijl de fysiotherapeut in de kamer ernaast wel mag behandelen. 

Dus om mensen te beschermen tegen corona ontzegt de overheid andere mensen medische zorg. Nou ga ik uiteraard niet dood zonder acupunctuur,  maar het scheelt bij mij enorm in de pijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden zei Evee:

Jawel hoor, volgens mij doen ze dat wel, ademhaling controleren en beademen. Maar nu doen ze alleen op het borstbeen duwen om te reanimeren, tot de ambulance er is, die er apparatuur voor heeft. 

Wel te begrijpen voor degene die de reanimatie moet doen, maar ook heel erg dat hierdoor waarschijnlijk minder mensenlevens gered worden of meer schade krijgen 😞 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beademing hoort inderdaad bij reanimatie. Toen ik in azc's werkte had ik altijd zo'n dingetje aan mijn sleutels hangen, ik weet niet meer hoe het heet. Je plaatst dat over de mond en neus van de patiënt en beademt door een tuitje. Maar ik heb het geleerd met rechtstreekse beademing, wel op een pop 😉.

Link naar bericht
Delen op andere sites
44 minuten geleden zei Evee:

Jawel hoor, volgens mij doen ze dat wel, ademhaling controleren en beademen. Maar nu doen ze alleen op het borstbeen duwen  (je ribben kneuzen) om te reanimeren, tot de ambulance er is, die er apparatuur voor heeft. 

Edit: wel met zo een ding er tussen, niet rechtstreeks.  

Oh ja ok, ik dacht dat je rechtstreeks bedoelde. Maar zelfs niet meer met zo'n beademingsding? Dat is wel bizar..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat eigen keuze er in wel zwaar weegt, maar bij mijn man op het werk is de instructie in ieder geval reanimeren zonder beademing op het moment. Het zijn over het algemeen geen situaties waarin je eerst het risico goed kan inschatten (je kan iemand in zo een situatie meestal niet meer vragen of er klachten zijn, of een positieve testuitslag). Dus is de instructie dat je eigen veiligheid voor gaat, en dus standaard niet reanimeren met beademing. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is er bekend hoe belangrijk beademen is bij een reanimatie? Het lijkt me zo moeilijk dat je nu eerst aan coronabesmetting moet denken voor je iemands leven wilt/kunt gaan redden. Terecht natuurlijk, maar toch.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet je wat me zo verbaast? Dat ik nog niemand in de politiek heb gehoord over het scenario dat corona blijft. Dat wordt met alle nieuwe varianten steeds waarschijnlijker, dus wordt het niet eens tijd voor een fatsoenlijk langetermijnplan om de zorg dusdanig op te schalen dat het ingericht is op al die corona patiënten? Dit pleisters plakken en die maatregelen, dat gaat niet de oplossing zijn, vaccinaties straks ook niet meer, de eerste varianten die al niet meer goed te weren zijn met bepaalde vaccins zijn er al en dat worden er alleen maar meer. Wanneer gaan ze eens over op acceptatie en structurele oplossingen? De eerste partij die daarmee komt, die krijgt mijn stem. Al hoort die opmerking dan weer in het andere topic thuis 😉.

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
8 minuten geleden zei Eefje:

Weet je wat me zo verbaast? Dat ik nog niemand in de politiek heb gehoord over het scenario dat corona blijft. Dat wordt met alle nieuwe varianten steeds waarschijnlijker, dus wordt het niet eens tijd voor een fatsoenlijk langetermijnplan om de zorg dusdanig op te schalen dat het ingericht is op al die corona patiënten? Dit pleisters plakken en die maatregelen, dat gaat niet de oplossing zijn, vaccinaties straks ook niet meer, de eerste varianten die al niet meer goed te weren zijn met bepaalde vaccins zijn er al en dat worden er alleen maar meer. Wanneer gaan ze eens over op acceptatie en structurele oplossingen? De eerste partij die daarmee komt, die krijgt mijn stem. Al hoort die opmerking dan weer in het andere topic thuis 😉.

Toevallig kreeg ik vanmorgen een boek van de PvdD in de bus dat daar een beetje over gaat. 

Ik mis in de eerste plaats ook gezonde leefstijl promoten/aanpakken. Dat is niet de oplossing, er blijven altijd mensen kwetsbaar, maar ik ben ervan overtuigd dat je met gezonde leefstijl het risico op ernstig ziek worden wel degelijk kan verminderen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minuten geleden zei Eefje:

Ja dat ben ik wel met je eens! Hoewel die niet per se mijn stem krijgt, ligt eraan wat de plannen zijn 😂

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het maar raar dat je niet 'mag' beademen bij een reanimatie. Mocht het een dezer dagen voorkomen (is niet te hopen en ook al heb ik EHBO, ik heb het nog nooit nodig gehad en de herhalingslessen zijn ook al een jaar geleden aangezien die ook allemaal vervallen zijn dus waarschijnlijk bak ik er niet veel meer van) In ieder geval zou ik gewoon beademen als ik daarmee iemand z'n leven kan redden. De kans dat die persoon net toevallig corona heeft is nog altijd klein en zo wel, dan is het maar zo. De kans dat ik dan corona overleef is nog altijd groter dan de kans dat die persoon een hartaanval overleeft waarschijnlijk. Maar ja, je mag aan van alles dood gaan behalve aan corona blijkbaar. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .