Ga naar inhoud

Corona virus

Aanbevolen berichten

Ik ben vooral blij dat we nu weer kunnen klussen na 21 uur en niet op stel en sprong de hamer om 20:45 ergens moeten neergooien 😅 Verder ben ik inderdaad ook benieuwd naar de schaats-en-carnaval cijfers. Het zou rustig zijn verlopen, maar het was overal toch echt druk op het ijs (logisch), maar dan zie ik het verschil niet om met z'n alle door een dierentuin te lopen met beperkte bezoekers en tijdslots om maar een voorbeeld te noemen 🙆‍♀️

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Mijn schoonmoeder is vandaag jarig en we hebben een corona-proof party gegeven voor haar. We hebben er in ieder geval ontzettend om kunnen lachen!   Vanochtend om 8 uur hebben we allemaal ee

Ik lees net dat er versoepelingen zijn aangekondigd vanaf 2 maart: scholen deels open, kappers open, winkels open op afspraak. Ik kreeg al een appje van de kapper van mijn zoon, of ik een afspraak wil

Als introvert persoon zie ik vooral veel voordelen. 🤡 

Volgens mij is de avondklok nog niet opgeheven, is dit alleen een uitspraak van de rechter maar gaat de politiek nu verder beslissen. Een vriendin zei hierover dat het ook nog kan zijn dat ze hem nu via de juiste procedure toch nog kunnen verlengen. Dus ik zou je er toch nog maar aan houden tot er definitief bericht komt per wanneer hij wordt opgeheven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Eveehier in de grote stad ook niet, sinds het sluiten van de horeca dan. Natuurlijk zijn er wel mensen op straat die een ommetje maken, maar daar zit geen enkel coronagevaar in, het waren er al niet veel. Ik zie nu wel een hoop beweging tussen half 9 en 9. Mensen gaan dan snel naar huis, of doen nog snel een avondwandeling, nog gauw naar de supermarkt nu het niet meer tot 10 uur kan. Daar is het nu dus ook veel drukker rond die tijd. Het lijkt de boel alleen maar meer te concentreren tussen half 9 en 9 uur nu. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden zei happy211:

Volgens mij is de avondklok nog niet opgeheven, is dit alleen een uitspraak van de rechter maar gaat de politiek nu verder beslissen. Een vriendin zei hierover dat het ook nog kan zijn dat ze hem nu via de juiste procedure toch nog kunnen verlengen. Dus ik zou je er toch nog maar aan houden tot er definitief bericht komt per wanneer hij wordt opgeheven.

klopt. maar toch ben ik blij met de uitspraak. Goed dat ze terechtgewezen zijn dat ze hun boekje te buiten zijn gegaan. Of het nu opgeheven wordt of niet, het is in elk geval een signaal dat ze niet zomaar hopsakee dingen er door kunnen drukken zonder de juiste paden te bewandelen. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zojuist begrepen dat de avondklok onder de noodwet is geschoven en dat dat inderdaad niet rechtsgeldig is.

Maar ze zijn nu al aan het bekijken of ze het onder de coronawet kunnen schuiven zodat ze hun zinnen wel door kunnen draven.

Ik voel me echt net een crimineel als ik tussen die tijden de weg op moet voor werk.. en zoals Eefje al aangaf, mensen komen toch wel bij elkaar..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je er vanuit gaat dat niks helpt, omdat mensen zich er toch niet aan houden, dan zit je, denk ik, toch een beetje naast de feiten te kijken. Maatregelen hebben wel degelijk zin en vanzelfsprekend moet iedereen zijn kritisch denkvermogen in blijven zetten om niet onder te gaan in apathisch "kritiekloos doen wat er gezegd wordt". Het lijkt nu, niet in alleen Nederland natuurlijk, dat het zo zwart-wit mogelijk gehouden wordt door allerlei betrokkenen. Dit is een hele uitzonderlijke situatie waar de wereld in verkeert en dan helpt polariseren voor eigen (electoraal en anderszins) gewin niet. Alles lijkt in de vergrotende en overtreffende trap gesteld te worden wat de verschillen in beoordeling van de situatie kunstmatig groter maakt, zodat men tegenover elkaar komt te staan in plaats van samen naar een oplossing te zoeken.

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tot de avondklok aan toe had ik wel begrip voor de maatregelen, maar de avondklok heb ik niet goed begrepen. Wel aan gehouden, maar ik had graag echt betere uitleg gehad over het waarom. Ik zie persoonlijk niet goed het nut er van in, vind het een vrij zware regel met voor mijn gevoel niet enorm veel toegevoegd effect, ten opzichte van de regels die er al waren. 

Ik hou mij er dus wel allemaal netjes aan,  maar het is niet leuk 😄 En zeker nu met het winterse weer, alles dicht, geen gezellige bezoekjes bij/van vrienden, niet even een dagje weg kunnen om te shoppen of een pretpark bezoeken.  Ik zal vast niet de enige zijn die toch echt gewoon weer graag naar normaal wil, ik mis het op het moment echt. Meer dan de afgelopen maanden.  En het idee dat dit nog echt maanden gaat duren is nou ook niet echt het leukste vooruitzicht. 

Fijn dat het bij jullie weer versoepelt @Ripley! Waren het bij jullie landelijke regels, of per regio?

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat fijn @Ripley!

Ik ben vanaf vandaag voor de zekerheid in thuis-quarantaine. Vannacht hoestend wakker geworden en met het gevoel alsof er emmers koud water over me heen gegooid werden. Vanmorgen temperatuur gemeten; iets verhoging, maar niet echt koorts te noemen nog. Wel de hele dag aan het hoesten en wat kortademig (heb astma dus verkoudheid slaat bij mij snel op m’n longen). Morgen even een afspraak maken voor een test als ik me niet beter voel. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei JacB:

Wat fijn @Ripley!

Ik ben vanaf vandaag voor de zekerheid in thuis-quarantaine. Vannacht hoestend wakker geworden en met het gevoel alsof er emmers koud water over me heen gegooid werden. Vanmorgen temperatuur gemeten; iets verhoging, maar niet echt koorts te noemen nog. Wel de hele dag aan het hoesten en wat kortademig (heb astma dus verkoudheid slaat bij mij snel op m’n longen). Morgen even een afspraak maken voor een test als ik me niet beter voel. 

Beterschap. Hoop dat het geen corona is. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Evee, de regels waren hier per provincie ingesteld. Omdat niet elke provincie even dicht bevolkt is, en ook niet elke provincie dezelfde grafieken laat zien. Logisch ook met zo'n groot land. Nu gaan we weer terug naar een verdeling binnen de provincie, waarin ze wel delen in lockdown kunnen gooien. Het gebied rondom Toronto blijft bijvoorbeeld nog wel in lockdown omdat de cijfers daar gewoon nog veel te hoog zijn.

Beterschap @JacB Hopelijk gewoon een verkoudheid.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was net in overtreding 🤫. Mijn ommetje niet goed gepland en kwam vijf minuten te laat binnen. Werd er gewoon oprecht zenuwachtig van. Maar tegelijk ook boos dat je verdorie kans maakt op een boete omdat je een ommetje door de buurt maakt waar je geen vlieg kwaad mee doet. Ik was al helemaal strijdlustig voor het geval dat ik politie tegen het lijf zou lopen, wist al precies wat ik zou gaan zeggen 😆

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, mijn vriend en ik vergeten steeds dat er een avondklok is, maar wij komen eigenlijk bijna niet na 21 uur buiten, zeker in de winterperiode niet. De afgelopen tijd zijn we dus een paar keer onbewust in overtreding geweest (container aan de straat zetten, iets bij iemand willen afgeven, etc.). Op de een of andere manier wil een avondklok er bij mij gewoon echt niet in. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago zei Rosinda:

Hoe voel jij je vandaag @JacB? Ben je nog een test wezen doen?

Nee, nog niet. Ik twijfel een beetje. Ben nog steeds verkouden (had ook niet verwacht dat dat in 1 dag weg zou zijn) en wat verhoging, maar niet zieker dan gister. Dus ik vind laten testen een beetje ‘onzin’ eigenlijk op dit moment. Ik ben de afgelopen weken met niemand in contact geweest, alleen met m’n moeder. Niet op m’n werk geweest, m’n eigen behandelgesprekken alleen digitaal of telefonisch gevoerd. Ben alleen buiten geweest om de honden uit te laten en daar heb ik niemand gezien verder. Ben zelfs niet naar de dierenwinkel geweest. Dus ik zou niet weten waar ik het opgelopen moet hebben. En m’n moeder heeft geen klachten, dus daar heb ik het niet van. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij zitten even een weekje in zelf-quarantaine, flinke verkoudheidsklachten maar geen verhoging, niet benauwd en het is eerder niesen dan hoesten. Dus blijven we gewoon een weekje binnen en zeggen alle afspraken af/zetten ze om naar telefonisch. Als het dan nog niet weg is, of het wordt erger, dan laten we ons natuurlijk wel testen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist zei happy211:

Wij zitten even een weekje in zelf-quarantaine, flinke verkoudheidsklachten maar geen verhoging, niet benauwd en het is eerder niesen dan hoesten. Dus blijven we gewoon een weekje binnen en zeggen alle afspraken af/zetten ze om naar telefonisch. Als het dan nog niet weg is, of het wordt erger, dan laten we ons natuurlijk wel testen.

Ook in deze situatie, laat je testen, het is informatie om te bepalen of er nog maatregelen nodig zijn en als hij negatief is, dan kan je gewoon je dingen weer doen. Je kan de volgende dag vaak terecht en de dag erna de uitslag.

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Dat je moeder geen klachten heeft wil niet zeggen dat ze geen corona heeft of niet besmettelijk is. Dat is juist het verraderlijke van corona, ook zonder klachten kan je besmettelijk zijn  Zeker als je morgen naar de arts en dus ziekenhuis gaat zou ik me laten testen.

Nee dat is waar. Ik zal een afspraak maken. 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago zei Boefje:

Sterker nog. Als je klachten hebt mag je niet eens naar het ziekenhuis gaan zonder een negatieve coronatestuitslag. Dan moet je afzeggen.

Daar heb ik niet eens bij stil gestaan... dat wordt bellen morgenochtend. 

Heb vrijdag een test. 

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei JacB:

Daar heb ik niet eens bij stil gestaan... dat wordt bellen morgenochtend. 

Heb vrijdag een test. 

Misschien kan je afspraak via Zoom. Dan kan ze je niet onderzoeken, maar je kunt wel alvast je verhaal delen, en ze kan bepalen wat de volgende stap is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zou natuurlijk heel fijn zijn dat de afspraak dan op die manier door kan gaan. Gezien de spoedverwijzing en de ervaringen die ze zullen hebben met aanpassingen door corona staan ze er hopelijk voor open. Zeker als je vermoedt dat ze telefonisch of via video alvast een stap kunnen zetten. 

Ik hoop echt voor je dat er snel duidelijkheid is en ook een behandeling.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .