Ga naar inhoud

Corona virus

Aanbevolen berichten

Even voor de duidelijkheid, ik ben het wel met jullie eens hoor, maar voor mijn idee zijn dit problemen die altijd spelen en altijd erg zijn. Niet dingen die door corona ontstaan zijn. Ik ben het zeker met jullie eens dat daar oplossingen voor moeten komen, maar moeten die er niet altijd zijn?

Voor anderstaligen moet eigenlijk altijd goede gezinsbegeleiding zijn vanaf de start, is mijn mening, en het is ontzettend jammer dat daar niet meer geld in gestoken word. Voor mensen met huiselijk geweld problemen, die een partner of gezin hebben, moet meer controle en hulp op te leggen zijn dan nu het geval is. En armoede is iets waar je lastig uit komt. Maar dat is niet alleen een probleem van nu, maar van altijd.

Ik denk dat het zeker wel mee moet wegen in de beslissing om scholen wel of niet open te doen, maar niet de doorslaggevende factor zal zijn.  Het zal wel een factor zijn waarom scholen openen de eerste stap is in versoepeling en niet bijv. de kappers. Maar niet de reden van de versoepeling op zich. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ik lees net dat er versoepelingen zijn aangekondigd vanaf 2 maart: scholen deels open, kappers open, winkels open op afspraak. Ik kreeg al een appje van de kapper van mijn zoon, of ik een afspraak wil

Als introvert persoon zie ik vooral veel voordelen. 🤡 

Mijn schoonmoeder is vandaag jarig en we hebben een corona-proof party gegeven voor haar. We hebben er in ieder geval ontzettend om kunnen lachen!   Vanochtend om 8 uur hebben we allemaal ee

Ik denk dat corona héél veel bestaande problemen uitvergroot heeft/heeft laten escaleren, van tekorten in de zorg tot bedrijven die het al zwaar hadden tot dit soort sociale problematiek, niet alleen kinderen die het thuis moeilijk hebben maar ook mensen die al depressief waren of al een klein netwerk hadden, eenzame ouderen etc. Daar zou ook meer aan gedaan moeten worden, en ook zoals je zelf al zegt meegenomen in het bepalen van het huidige beleid. Constateren dat het probleem er al was is geen oplossing. Ik hoop uiteraard ook dat er ook breder gekeken gaat worden naar alle problemen die nu blootgelegd/benadrukt zijn, maar ze zijn niet voor niets ontstaan dus dat zal wel tegen vallen.

aangepast door Dollie
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu praten ze over een vaccinatiebewijs en dat mensen daarmee de kroeg enz inmogen. Ik denk dat een bewijs handig is in bepaalde gevallen. Zoals ziekenhuis of andere belangrijke zaken. Maar ik zou de boel wel gelijk trekken anders krijg je gedonder. De één mag lekker de kroeg in en daar gelden de regels niet meer voor. De ander mag niks. Straks gaan ze zonder masker lopen en doen andere mensen zonder vaccinatie het ook. Of er komen weer mensen die gaan protesteren of een bewijs frauderen om maar de kroeg in te komen ofzo.

Ik voorzie niks anders dan ellende. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje dus gewoon wachten tot iedereen gevaccineert is. En dan is zo'n bewijs handig omdat er ook mensen zijn die niet willen laten vaccineren. Misschien dat later het niet meer zo uitmaakt maar voorlopig weet nog niemand hoe lang iemand beschemd is en wat het verloop is. Dus niet te snel van stapel lopen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eens, de regels kun je pas weer laten vieren als je zeker weet dat er voldoende gevaccineerd is en de vaccinatie ook lang genoeg werkt. De studies lopen daar nog niet lang genoeg voor. Accepteer nou maar gewoon dat er niks kan (zonder testen) tot het einde van dit of begin volgend jaar.

We mogen al blij zijn als straks de winkels weer open kunnen. Liefste in etappes, zodat funshoppen wordt tegengegaan. Jammer dat het zo moet, maar het is blijkbaar voor sommige mensen te moeilijk om verstandig met regels om te gaan.

Bij de horeca kan ik me ook voorstellen dat het in etappes gaat, eerst restaurants en eetcafe's etc, waar mensen tot 20:00 uur kunnen eten en drinken, aan een tafel zitten en een mondkapje dragen als ze zich verplaatsen. Kroegen en nachtclubs zie ik voorlopig niet open gaan, los van pilot's waarbij vooraf getest wordt dan.

Ik ben benieuwd of het lukt om de normale burgers het 3e kwartaal in te enten, of ze dat al goed doordacht hebben. Vast niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik verwacht het ook niet hoor. Ik denk dat het een erg optimistisch plan is waarin geen ruimte is voor tegenvallers, en je zag nu al dat er minder vaccins geleverd werden dan verwacht. 

Ik merk wel dat veel mensen hopen deze zomer al binnen Europa op vakantie te kunnen, ik betwijfel of dat kan.  Ik zou het ook heel graag willen hoor, ik ben dol op reizen. Maar als er nu voorlopig in Nederland nog zoveel beperkingen zijn, verwacht ik niet dat het voor de herfst allemaal soepeler zal gaan en verstandig zal zijn.

Buiten Europa reizen gaat in ieder geval niet dit jaar, tenminste niet als je een beetje verstandig nadenkt, maar ik vind nu een vakantie boeken voor binnen Europa al gewaagd haha.

Wij zetten in op een kampeerreis binnen Nederland. Zo zelfstandig mogelijk, rust en ruimte, en lekker de natuur in. En dat zal buiten de schoolvakanties zijn, dus hopelijk ook niet al te druk. En hoewel vakantie (als in vrije tijd) wel een recht is, is reizen dat niet. Je kan nog zo graag willen, de kans is er dat het vakantie in eigen achtertuin gaat worden. We gaan het zien, ik ga in ieder geval geen onnodige risico's nemen dus we wachten het gewoon maar af.  Maar na het afgelopen jaar zijn wij wel echt aan een reisje toe, wij kunnen gewoon niet goed vrij nemen als we thuis zijn, dan blijven we toch werken 😅

Link naar bericht
Delen op andere sites

M'n man had een boek bij de bibliotheek gereserveerd (voor mij), en net ging de deurbel, stonden ze van de bibliotheek voor de deur om het boek te brengen, en hij kon ook gelijk de uitgelezen boeken inleveren.

In ons dorp is geen bibliotheek, meestal gaan we dus naar de bibliotheek in middelburg. Omdat er bij ons geen bibliotheek is, is er wel 2x per week een biblio-bus. Een vrachtwagen die is omgebouwd tot mobiele mini-bibliotheek. Daar kun je ook boeken afhalen en inleveren. Maar die waren er de laatste weken dus ook niet. Ze hebben het nu dus een aan-huis service gemaakt! Vind ik wel echt heel netjes!

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeker netjes! Super toevallig zit ik net over een subsidie aanvraag van de bieb gebogen. Zijn geen misselijke bedragen, als ze vanwege corona te weinig diensten hebben kunnen leveren kan er een deel teruggevorderd worden, dus ik snap dat ze op deze manier hun best doen! Maar nog steeds erg goed dat ze het ook doen, ze kunnen ook achterover leunen en zeggen: tsja, overmacht, jammer dan..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja dat hadden ze inderdaad ook kunnen doen.

Maar met dit winterse weer en zoveel beperkingen, vind ik het echt heel erg fijn dat je toch aan bibliotheek boeken kan komen in een stil dorp als waar wij wonen. Zeker ook voor de senioren die toch ook niet even in de auto naar Middelburg stappen om het daar op te halen (en waarschijnlijk ook niet eens internet hebben om het te reserveren). Ik ben in ieder geval blij met mijn puppy-boek 😄

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vraag me alleen af hoe besmettelijk de boeken zijn omdat het van de één naar de ander gaat.. ik heb ooit iets gelezen over hoeveel bacteriën er op een boekpagina kunnen zitten. Je hebt van die mensen die hun vingers likken bij pagina omslaan. Ew.. ja ik ben helaas zo'n ocd persoon die duizend keer haar handen wast bij elk wissewasje en 2e handse of gebruikte boeken zijn een nachtmerrie voor mij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overdracht via oppervlakten lijkt minimaal te zijn en die boeken gaan niet rechtstreeks van de één naar de ander, daar zit minstens een paar uur tussen. Ik maak me daar niet druk om, maar ben sowieso niet erg smetvrezerig. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee joh, met langlaufen heb je het heel snel pufheet, ik vind het een zwaardere activiteit dan skiën of snowboarden. Weet je wat echt zwaar is? Met sneeuwschoenen door de sneeuw ploegen. Jemig, met van die tennisrackets onder je voeten, hoog optillen als het diepe sneeuw is, goede cadans vinden.....spierpijn als een oud meulenpèrd de volgende dag. 😁

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier in het winkelcentrum was het megadruk. Volgens mij gaan veel mensen toch gewoon omdat ze niks te doen hebben.

Bij de kaasboer stonden 4 mensen buiten, plus 2 politieagenten en een boa, geen van allen op 1,5 meter van elkaar. Zo jammer toch weer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren toch maar een corona test laten doen. Ik weet vrijwel zeker dat het een gewone lichte verkoudheid is maar omdat ik morgen naar de tandarts moet kan ik het niet maken om daar (licht) verkouden te komen. Nu maar hopen dat ik vandaag de uitslag heb anders kan ik alsnog afbellen 😠 (Je zou bijna denken dat ik zin heb om naar de tandarts te gaan met al mijn berichtjes over de tandarts 😂)

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb eindelijk uitslag van mijn coronatest. Negatief wat ik al wist. Zou gisteren uitslag krijgen maarja. Dan maar een dagje binnen gezeten. Ik vind wel dat ze die stokjes ver je neus in schuiven zeg. Zou bijna denken dat ze in je hersenen hebben staan roeren. Voelt verre van prettig. Op het moment dat je denkt het kan niet meer verder ho maar! Gaan ze nog even vijf cm verder naar binnen. 

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha die in je neus is niet lekker nee, ik heb er ook al een keer een bloedneus van gehad. Maar het duurt maar een paar seconde dat dat ding in je neus zit, dus niet aanstellen zeg ik dan tegen mijzelf 😉

Fijn dat je negatief bent 😉

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minuten geleden zei Evee:

Fijn dat je negatief bent 😉

Zeg nu zelf, dat hoor je in normale omstandigheden liever niet, maar in dit geval is het de aangenaamste mededeling die je kan krijgen. 🥳😁

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
  • Haha 2
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was hoopvol toen de vaccinaties er aan kwamen maar nu dus niet meer. Er zijn al 16 mensen met onderliggende klachten overleden aan een vaccinatie terwijl juist die kwetsbare mensen gevaccineerd werden om ze te beschermen.

Dus mijn moeder en ik twijfelden al of het met haar gezondheid wel goed was. Ik adviseerde haar te overleggen met huisarts. Nu lees ik net dat bij mensen met ms en chronische darmontsteking en reumatische aandoeningen het vaccin mogelijk niet goed zal werken. Dat is dus mijn nicht en mijn moeder.

En wij 'gezonde' mensen krijgen waarschijnlijk dat jansen vaccin die maar 66 procent beschermd en ik lees dat het waarschijnlijk elk jaar opnieuw moet. Ze komen nu steeds meer te weten dankzij de eerste lichting die de vaccinatie hebben gekregen. En het stemt mij niet hoopvol.

Dan lees ik liever over dat medicijn in Israël wat mogelijk zeer goed helpt om mensen beter te maken. Maar daar lees ik verder niks meer over. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap dat dat spannend is, ja. Voor zover ik begrepen heb waren dus mensen zo kwetsbaar dat een bijwerking zoals verhoging al fataal kon zijn.

Het vaccin van Janssen zit als ik het me goed herinner iets genuanceerder in elkaar. Volgens mij vermindert de kans dat je ziek wordt met 66%, de kans dat je ernstig ziek wordt met 85% en de kans dat je eraan overlijdt met 95%. Helemaal niet slecht dus.

Hoe lang het precies werkt zijn ze nog aan het uitzoeken. De proefpersonen zijn nog geen jaar geleden gevaccineerd, dus die informatie is er nu nog niet. Maar de griepprik moet ook ieder jaar, dus dat is niet abnormaal. En die werkt maar tussen de 40 en 80 procent, dat verschilt per jaar. 

Ook in Nederland wordt getest met medicijnen, dus ik ga er vanuit dat dat hier ook wel komt. 

Waar ik persoonlijk nerveus van wordt, buiten dat het vaccineren echt niet opschiet, is dat de prioriteiten steeds veranderen. Mijn vader is 70+ en hartpatiënt, en het moment waarop hij aan de beurt komt schuift steeds verder op. En ik hoor zelf ook niet bepaald bij 'wij gezonde mensen' maar volgens mijn ik blij zijn als ik in Q3 aan de beurt ben. Ik kom al bijna een jaar zo ongeveer nergens meer, en als ik geen corona krijg dan ga ik er psychisch wel aan onderdoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En nog even waar ik zelf wel om moest lachen: vandaag mogen veel winkels open voor afhalen. De Action ook, en die rekent een euro servicekosten. Volgens mij weten ze bij de Action helemaal niet wat service is. Maar als ik er een euro voor moet betalen dan heb ik spontaan niks meer nodig bij de Action, jullie wel?

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 hours ago zei Boefje:

Ik was hoopvol toen de vaccinaties er aan kwamen maar nu dus niet meer. Er zijn al 16 mensen met onderliggende klachten overleden aan een vaccinatie terwijl juist die kwetsbare mensen gevaccineerd werden om ze te beschermen.

Dus mijn moeder en ik twijfelden al of het met haar gezondheid wel goed was. Ik adviseerde haar te overleggen met huisarts. Nu lees ik net dat bij mensen met ms en chronische darmontsteking en reumatische aandoeningen het vaccin mogelijk niet goed zal werken. Dat is dus mijn nicht en mijn moeder.

En wij 'gezonde' mensen krijgen waarschijnlijk dat jansen vaccin die maar 66 procent beschermd en ik lees dat het waarschijnlijk elk jaar opnieuw moet. Ze komen nu steeds meer te weten dankzij de eerste lichting die de vaccinatie hebben gekregen. En het stemt mij niet hoopvol.

Dan lees ik liever over dat medicijn in Israël wat mogelijk zeer goed helpt om mensen beter te maken. Maar daar lees ik verder niks meer over. 

Ik zou het persoonlijk wel dom vinden om je daarom niet te vaccineren. Die mensen waren oud en hadden ernstige onderliggende problemen. Waarschijnlijk zijn ze niet door de vaccinatie overleden, maar heeft t het misschien alleen wat versneld. Ik snap uberhaupt niet dat ze die mensen hebben gevaccineerd. Volgens mij worden kinderen die ziek zijn ook niet gevaccineerd voor dtp, bmr, etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Makkelijk praten. Maar als je chronische darmontsteking hebt waardoor je immuunsysteem zwaar naar de kloten gaat zoals bij mijn moeder en ze hebben nog niet geweldig getest en er komt steeds meer aan het licht is het nog niet zo makkelijk om daarvoor te kiezen hoe graag je ook wilt. En wat is oud en jong? Mijn moeder loopt ook al naar de 70. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .