Spring naar bijdragen
Evee

Corona virus

Ben jij "bang" voor het coronavirus?  

48 stemmen

1. 1. Ben jij "bang" voor het coronavirus?

• Ja, ik heb al mondkapjes ingeslagen en de voorraadkast staat vol!
      1
    • Ja, een beetje. Maar ik ga geen extra maatregelen nemen
      19
    • Nee, ik maak mij er geen zorgen over
      28

Recommended Posts

Ik houd me wel aan de voorschriften, maar ik ga wel sporten en ben gisteren even de stad in geweest. Gelukkig kan ik door dat thuiswerken ook op rustige momenten gaan klimmen of boulderen. In de middag ben je daar bijna alleen. Ik let ook wel op handen wassen, maar nog niet goed genoeg. Gisteren bijvoorbeeld heb ik in een parfumerie aan testers zitten snuffelen en daarna in een cafeetje frietjes besteld. Je raadt het al. Wel goed om je daar nu zo bewust van te worden want dat is natuurlijk hartstikke vies! Ik zie in cafés en lunchrooms niet mensen massaal naar de wc lopen om hun handen te wassen voordat ze een bitterbal pakken, ik ga het nu wel doen, maar daar is echt nog veel te winnen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

haha ik kreeg deze doorgestuurd van mijn man 😅 Bij ons zou dat Hiro zijn, die moet en zal altijd mee  gaan naar de WC en kruipt het liefst in je broek, heel handig blijkbaar... bij gebrek aan wc papier....

fdc804bd-0ccf-42a2-8825-a1cf8fbb6bd6.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is dan wel weer mooi om te zien: in Italie verplicht in thuis quarantaine, maar een balkon-feestje met de buren er van maken, samen zingen, bingo spelen of een applaus van de hele buurt voor zorgpersoneel.

https://www.thebestsocial.media/nl/internet-applaus-zingende-italianen-balkon/

Ik zou overigens niet weten waar ik in zo een situatie een tamboerijn vandaan moest halen, maar in italie hoort dat blijkbaar tot de standaard huisraad? 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hallo Hoi Ben benieuwd hoe je een corona bacterie wil zien, want het is een virus...

Ik moet nog steeds werken en Nol ook. Al kunnen we met het verbouwen in huis (en de wateroverlast) wel een totale lock-down gebruiken 😛 Niet ideaal, wel in onze situatie handig. Misschien is dat ook wel de reden dat mensen hamsteren, aangezien dat in enkele landen al gebeurd is? Ben vooral bang voor de economische gevolgen die dit gaat hebben. Hoeveel kleine ondernemers gaan nu failliet? Zeker in de vrijetijdssector. Wij hadden dit weekend bijvoorbeeld ook vol staan, maar nu is alles afgelast. Voor de zorgsector is dit ook ronduit vreselijk. We zullen zien hoe het gaat lopen. Ik hou me zelf voor zoveel als mogelijk aan de voorschriften en meer kun je toch niet doen. Hamsteren doe ik in elk geval niet aan mee. Gisteravond met avondeten halen na een dag klussen hebben we 5 (!) supermarkten af moeten gaan voordat we pas iets konden krijgen. Echt belachelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Deeskuh88:

@Hallo Hoi Ben benieuwd hoe je een corona bacterie wil zien, want het is een virus...

Ik moet nog steeds werken en Nol ook. Al kunnen we met het verbouwen in huis (en de wateroverlast) wel een totale lock-down gebruiken 😛 Niet ideaal, wel in onze situatie handig. Misschien is dat ook wel de reden dat mensen hamsteren, aangezien dat in enkele landen al gebeurd is? Ben vooral bang voor de economische gevolgen die dit gaat hebben. Hoeveel kleine ondernemers gaan nu failliet? Zeker in de vrijetijdssector. Wij hadden dit weekend bijvoorbeeld ook vol staan, maar nu is alles afgelast. Voor de zorgsector is dit ook ronduit vreselijk. We zullen zien hoe het gaat lopen. Ik hou me zelf voor zoveel als mogelijk aan de voorschriften en meer kun je toch niet doen. Hamsteren doe ik in elk geval niet aan mee. Gisteravond met avondeten halen na een dag klussen hebben we 5 (!) supermarkten af moeten gaan voordat we pas iets konden krijgen. Echt belachelijk.

Mijn verwoording was een beetje *** maar je kan corona zien onder de microscoop. Alleen is het natuurlijk geen bacterie... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees net dat de Amerikanen aan het proberen zijn om wetenschappers weg te kopen in Duitsland die al een eind op weg lijken te zijn met een vaccin, zodat de Amerikanen het alleenrecht op een vaccin krijgen. Noemen we dit lijkenpikkerij? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei JokeC:

Ik lees net dat de Amerikanen aan het proberen zijn om wetenschappers weg te kopen in Duitsland die al een eind op weg lijken te zijn met een vaccin, zodat de Amerikanen het alleenrecht op een vaccin krijgen. Noemen we dit lijkenpikkerij? 

Zoiets ja

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Evee:

Ik lees net dat alle scholen en horeca ook dicht gaan vanaf maandag.

Ik heb het ook net gehoord. Ik heb hier de blijdschap al getemperd door te zeggen dat ze vast wel online les krijgen, of een pakket opdrachten. En als de school geen huiswerk geeft, dan doe ik het zelf wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En we moeten ook rond met de pet voor die arme sexwerkers, anders komen zij nog om van de honger! Het is me daar een toestand, hoor. Leve de globalisering zullen we maar zeggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, ik heb ook geen idee of en hoe ik kan blijven werken als zzp-er. Blijven mijn leveranciers leveren of niet? Ze staan niet onder cruciale beroepen. PostNL ook niet. Blijven die wel bezorgen? Ik ga morgen gewoon inpakken hoor, maar geen idee hoe het verder gaat lopen de komende tijd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tenzij ze jonge kinderen hebben waar ze voor thuis moeten blijven denk ik wel dat ze blijven rijden? Het is niet echt een beroep waar je thuis kan werken. 😀

Ik zou vanavond eigenlijk naar de bios gaan, beetje jammer. Achteraf beter de middagvoorstelling kunnen boeken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Post NL blijft werken: 

Citaat

Update coronavirus: we zetten de bezorging van post, pakketten en andere zendingen voort.

Ik dus ook 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MichelleloveElmo:

Mijn vriend en ik zouden uit eten gaan vanavond omdat we 14 maanden samen zijn🥰. Voor we weg gingen nog gebeld of ze open waren. Toen we in de parkeergarage stonden werden we gebeld dat ze dicht moesten🙄

Ik hoop dat jullie nog wel een leuke avond hebben gehad

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Evee:

Post NL blijft werken: 

Ik dus ook 😉 

Doen jullie dan ook de corona methode? Pakje op de grond 2 stappen achteruit. Bezorger pakt pakje van de grond. Ik vind het maar raar aangezien het virus 24 uur blijft leven en je het dan dus pas na 24 uur op kunt pakken om echt te helpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat het niet kan overleven buiten het menselijk lichaam. Hooguit in een klodder snot, maar niet als je bijvoorbeeld ergens op niest. 

Volgens mij kun je de uitzending van vrijdagavond op NPO1 nog terugkijken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het probleem is dat ze het zelf ook niet goed weten, omdat het zo'n nieuw virus is. Van de website van het RIVM wordt je ook niet veel wijzer:

Citaat

Hoe lang kan het nieuwe coronavirus overleven buiten het lichaam?

Een virus heeft altijd een mens of dier nodig om ‘in leven te blijven’ en zich te kunnen delen. Buiten het lichaam kan het virus maar kort overleven. Hoe lang dat precies is, is nu nog onbekend. Dit kan variëren van enkele uren tot enkele dagen. Dat is afhankelijk van bijvoorbeeld het soort oppervlak, de temperatuur en de luchtvochtigheid. Een oppervlak dat mogelijk besmet is, kun je eenvoudig reinigen met een gewoon schoonmaakmiddel. Was daarna je handen met water en zeep. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn man volgt een deeltijd opleiding bij inholland in Rotterdam op maandagen, en krijg zojuist bericht dat ze online lesgeven gaan proberen. Hij is benieuwd haha. Hij zit nu klaar achter z'n laptop voor z'n skype-lessen. 

Ik heb vanochtend ook al een skype meeting gehad, heel grappig omdat iedereen er nog vrij onhandig mee is hoe alles werkt 🙂 Maar ach, daar wen je ook weer snel genoeg aan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites