Ga naar inhoud

Corona virus

Aanbevolen berichten

48 minuten geleden zei Newby1981:

Voor mij persoonlijk gaat die avondklok niet veel veranderen. Nu in de winter kom ik na 20:00 uur eigenlijk nooit buiten maar ik vind het gewoon te ver gaan en naar mijn mening gaat die avondklok niet aan minder besmettingen bijdragen. Wat gaan ze doen als die avondklok niets gaat helpen? Bijstellen naar 18:00 uur of straks helemaal niet meer naar buiten zonder reden? Ik hoorde zelfs al iets over een visiteverbod. Ik denk niet dat dat er meteen komt maar blijkbaar is het wel genoemd?

Ik merk dat ik er toch een beetje opstandig van wordt. Dat was ik al toen de winkels en restaurants moesten sluiten maar nu ook nog eens aan avondklok. Het wordt steeds gekker.

Als alle aanscherpingen niet helpen draait het misschien wel uit op een echte lockdown? Ze gebruiken hier graag de term harde lockdown maar het sluiten van winkels is natuurlijk niet echt een lockdown.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Mijn schoonmoeder is vandaag jarig en we hebben een corona-proof party gegeven voor haar. We hebben er in ieder geval ontzettend om kunnen lachen!   Vanochtend om 8 uur hebben we allemaal ee

Ik lees net dat er versoepelingen zijn aangekondigd vanaf 2 maart: scholen deels open, kappers open, winkels open op afspraak. Ik kreeg al een appje van de kapper van mijn zoon, of ik een afspraak wil

Als introvert persoon zie ik vooral veel voordelen. 🤡 

Ik ga maar eens naar de winkel voor een konijnentuigje, denk ik 😇 😜

Dat gaat toch nooit werken zo'n avondklok... en wie zijn er de dupe, de mensen die alleen zijn en zich verder netjes aan de regels houden.

Zo te zien willen ze het morgenavond al in laten gaan... *zucht*

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Evee:

Het kan ook zijn dat ze het gebruiken als schrikmiddel nu in de media, dat ze het uiteindelijk toch niet doorzetten, maar wel de andere regels verlengen en aanscherpen. Als je een avondklok verwacht, en die komt er uiteindelijk niet, dan is de theorie er achter misschien dat het aanscherpen/verlengen van de rest beter valt, meer acceptatie heeft bij de bevolking? Dat het een psychologisch spel is. 
Maar ze zijn er wel serieus mee bezig achter de schermen, dus de kans is wel aanwezig dat het er toch van komt. En als het er komt, willen ze het ook serieus gaan handhaven, strenger dan de andere regels tot nu toe voor ze ver ik dat nu begrijp. Ik ben wel benieuwd. 

Voor mij verandert er ook niet veel hoor, we doen al nauwelijks visites, ik mag als het goed is nog steeds de hond uitlaten. Het is meer het gevoel dat het geeft, het voelt als een maatregel voor in een oorlog. 

De NOS heeft de titel van hun artikel al aangepast naar 'Kabinet bereidt avondklok voor', dus die zijn er al erg van overtuigd dat de avondklok er gaat komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Dollie:

Als alle aanscherpingen niet helpen draait het misschien wel uit op een echte lockdown? Ze gebruiken hier graag de term harde lockdown maar het sluiten van winkels is natuurlijk niet echt een lockdown.

Harde lockdown is het inderdaad echt niet. Kijk maar naar landen als Italie, Frankrijk en Spanje waar je een verklaring bij je moest hebben als je op straat was.

In Nederland mag je in feite gewoon nog alles.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden zei Eefje:

Maar de aanscherpingen helpen al 🤷

Nu wel, maar met die Britse variant ook? Ik heb geen idee wat de perfecte oplossing is hoor (betwijfel wel of die avondklok nu het verschil gaat maken) maar het scenario wat zich nu in de UK afspeelt stemt me niet erg hoopvol. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt hoor, dat is zeker zorgelijk. Ik geloof alleen absoluut niet in die avondklok. Er zijn zoveel andere dingen. Zoals werkgevers die hun personeel nog altijd verplichten naar kantoor te komen terwijl thuiswerken in die functies prima kan. Als je nu niet thuis kan/mag werken betekent dat dat je in de topdrukte naar de winkel moet, omdat het savonds niet meer kan. Dat kan ook de bedoeling niet zijn. Ik heb wat dat betreft mazzel dat ik veel vrijheid in mijn werk heb. Als ik geen afspraken heb kan ik werken wanneer het mij uitkomt en mijn werkgever heeft 

een budget beschikbaar gesteld dat je mag gebruiken om je werkplek te verbeteren. Daarvan mag ik een bureaustoel, beeldscherm, toetsenbord, dat soort dingen kopen. Ik denk dan ook dat ik bij een avondklok ruimte neem om boodschappen te doen en te wandelen en dan savonds nog even wat werk. Ik heb weinig te klagen, ik heb werk wat gewoon doorgaat, ik kan nog paardrijden, heb geen kinderen thuis rondrennen terwijl ik probeer te werken etc etc, dat probeer ik me vaak te bedenken. Maar ik vind wel dat maatregelen uit te leggen moeten zijn. Net als die flater die ze toen sloegen van we doen de musea een paar dagen dicht. Dat was een maatregel om maar een maatregel op te leggen. Ik heb hier hetzelfde gevoel bij. Zo van: we moeten wel wat doen hoor! Wat kunnen we nu nog bedenken? 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor de luchtige noot:

Ik lees dat we wellicht een avondklok gaan krijgen en dat roept natuurlijk vele vragen op bij mij, maar misschien ook bij jou. - Welk bedrijf komt hem installeren? - Mag ik zelf bepalen aan welke muur die komt? - Krijgt iedereen dezelfde of is er een soort catalogus waar ik uit mag kiezen? - Zijn de batterijen erbij inbegrepen? - Zijn er (verborgen) kosten aan verbonden? - Werkt dat ding overdag ook of moet ik daar zelf een klok voor aanschaffen? - Draai ik op voor reparatiekosten bij een defect? - Kan ik mijn oude klok nog wel gebruiken? Hopelijk komt de overheid snel met antwoorden.

• Bedankt 1
  • Haha 6
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 19-1-2021 at 17:13 zei happy211:

De NOS heeft de titel van hun artikel al aangepast naar 'Kabinet bereidt avondklok voor', dus die zijn er al erg van overtuigd dat de avondklok er gaat komen.

Volgens mij moet er gewoon nog over gestemd worden, dus 100% zeker is het nog niet. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ehhh ik vind dit een beetje eng kun je gedachten lezen 😂 ik vroeg me net semi hetzelfde af. We werken sinds begin van de pandemie eigenlijk bijna altijd met 2 vrijwilligers per keer inclusief mijzelf. Ook omdat er hier binnen weinig ruimte is om afstand te houden, en ook buiten ga je elkaar in de weg lopen. Dus dat blijft gewoon hetzelfde gelukkig. Maar ik vraag me wel af wat dit nu betekent voor klanten, het is niet duidelijk of wij nu een uitzondering zijn en ik had aldoor nog wel zoiets van ach ik ontvang iedereen buiten en ik blijf wel onder dat aantal bezoekers wat je privé zou mogen hebben. Maar nu wordt dat onmogelijk, want dan kan ik geen klant ontvangen op dezelfde dag als een vrijwilliger en moet ik dus zelf extra gaan werken of zo.

Ik weet het nog niet, ik krijg wel de neiging om gewoon de toko weer te sluiten 😅 vind ook wel (wegkwijnende konijnen na verlies maatje of schrijnende situaties voor afstand daargelaten) dat in deze tijd konijnen herplaatsen gewoon niet een essentiële zaak. Mits dit kortdurend is natuurlijk, kan niet maandenlang aanhouden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, toevallig! Scheelt inderdaad dat je het al een tijdje met maximaal twee personen per keer doet en dat je dat gewoon kan blijven doen. Veel klanten kan je sowieso niet ontvangen als je maar max. één klant per dag mag ontvangen (en jij hebt twee dagen op afspraak per week toch?). Dan heb je waarschijnlijk meer aan de hulp van één vrijwilliger per dag. Maar het blijft alsnog mega onhandig natuurlijk. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja het was nog drie bezoekers per dag toen we nog 'normaal' open waren voor de lockdown. Daarna dicht geweest tot begin januari en sindsdien maar een paar afspraken gehad (waarvan een aantal afstandskonijnen aan de deur afgegeven zijn) dus het was niet zo'n issue. Waarschijnlijk is het handigste om weer terug te gaan op aan de deur afgeven en koppelvakanties. Heb daar alleen niet zo'n zin in om dat weer volledig te doen 😅

Heb idd de woensdag en zaterdag voor afspraken, meer wil ik ook eigenlijk niet, is al genoeg werk.

aangepast door Dollie
Link naar bericht
Delen op andere sites

Kan je dat niet aan de veiligheidsregio vragen? Wel weer onhandig dat de dit soort dingen niet meteen duidelijk maken.

Ik snap ook niet dat in de persconferentie al de avondklok genoemd werd terwijl er nog over gestemd moet worden. Zo wordt de tweede kamer wel een beetje voor het blok gezet.

Zelf vind ik 20:30 wel acceptabel, kan ik in ieder geval nog af en toe savonds hardlopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou ik had dat overzicht gedownload(de toegankelijke beeldsamenvatting, zoals ze dat zo mooi noemen) om eens te kijken wat de "regels in simpele taal" waren 😂

Dat overzicht voelt al als een soort examen...

image.png

• Verward 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik las dat in Thailand al minstens 30% van de bedrijven in de toeristische sector gestopt zijn. Van hotels en hostels tot excursie bedrijfjes. Het zal een rare wereld zijn als dit allemaal voorbij is denk ik. Ik denk dat er geen één lonely planet meer klopt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe ervaren jullie de avondklok? Voor ons verandert er eigenlijk niet echt iets. Wij doen nog steeds het laatste rondje met de hond samen, maar dan om half 9. Het grappige is dat het dan echt druk is op straat, terwijl we normaal om 9 uur de laatste ronde deden en je dan hooguit 1 of 2 personen tegen kwam, iemand met hond en soms een auto van de thuiszorg of een maaltijdbezorger. Dat was het wel. Nu kwamen we afgelopen dagen echt wel 10 of meer mensen tegen om die tijd, wat voor ons dorp dus veel is 😂  Gezinnen die wandelen om die tijd, mensen met hond enz. Dat is nu dus een stuk drukker haha.

Verder is het hier altijd rustig en stil, geen vernielingen of uit de hand gelopen protesten gelukkig, geen illegale feestjes. Ik snap ook niet wat dat met demonstreren of het niet eens zijn met de maatregelen te maken heeft eerlijk gezegd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er in het weekend weinig last van gehad, overdag genoeg tijd om te lopen. Vanaf vandaag verwacht ik er echt last van te krijgen. Ik heb de hele dag afspraken voor werk, dus kom ik in de knel met mijn wandelingen. Dat ga ik heel vervelend vinden.

• Verdrietig 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minuten geleden zei Marjoleink:

Voor mij verandert er ook niks. Alleen gisteravond voelde ik me niet lekker, en ik had de neiging om mijn ex te vragen om even te komen helpen met de konijnen, maar dan was hij niet voor 21 uur terug, dus dat ging niet.

Dat mag wel hoor, met een eigen verklaring. Dan is het toch gewoon mantelzorg 😉 

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .