Ga naar inhoud

Corona virus

Aanbevolen berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Mijn schoonmoeder is vandaag jarig en we hebben een corona-proof party gegeven voor haar. We hebben er in ieder geval ontzettend om kunnen lachen!   Vanochtend om 8 uur hebben we allemaal ee

Als introvert persoon zie ik vooral veel voordelen. 🤡 

Je kan altijd nog een hondenlijn meenemen en heel hard fikkie roepen, alsof je je hond kwijt bent? 😉   

Denken jullie niet dat ze beter de werkgevers op het matje kunnen roepen die het personeel niet thuis laten werken terwijl dat wel kan? Ik merk in mijn omgeving dat dat echt veel is. Zo van "de bureau's staan 1.5 meter uit elkaar en er zijn spatschermen, dus je komt maar gewoon werken. Of dat ze in ploegen alsnog veel op kantoor werken. 

Er zijn zelfs kantoren die nog gewoon vrijdag middag borrels hebben... 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat meer regels gaan helpen. Betere handhaving op de huidige regels wel. Zolang dat niet gebeurt kun je regel op regel gaan gooien, maar blijven er te grote groepen mensen die zich er niet aan houden. 

Bovendien vind ik het argument van die 20 vliegtuigen per dag uit Engeland behoorlijk sterk. Het is er gelukkig ook nog niet doorheen en ik hoop van harte dat dat niet gebeurt. Niet omdat ik graag savonds bij mensen op bezoek wil, maar omdat ik wandelingen maak van anderhalf uur die alleen in de avond kunnen, omdat ik werk, en die belangrijk zijn voor mijn mentale en fysieke gezondheid. Ik kom dan alleen een enkele andere wandelaar tegen. Als ze het tegen willen gaan dat mensen bij elkaar thuis over de vloer komen zullen ze achter de voordeur moeten gaan handhaven. Ik woon in een oude volkswijk, zijn gewoon buren die met tien man bij elkaar in de woonkamer zitten. Daar helpt geen avondklok tegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben het met je eens hoor Eefje. Het is gewoon niet te handhaven, wie gaat dat doen? Ik denk zelf ook niet dat nog strengere regels gaan helpen, tenzij ze massaal bijv. het leger in gaan zetten om het te handhaven.
Ik denk zelf niet dat strenger dan dit te doen is in Nederland. Je kan het wel bedenken, maar het lukt al niet om dit te handhaven, dus waarom zou strenger wel lukken? Je zit niet op een eiland, grenzen sluiten lukt gewoon niet makkelijk. Je kan het wel bedenken, maar het is niet uitvoerbaar / controleerbaar.

Maar met "we doen niets, ieder zoekt het maar uit, zoveel % van de bevolking zal sterven, en de fitste/jongsten krijgen voorrang op de IC, wat kan betekenen dat ze bij plaatsgebrek jouw beademing er uit trekken om iemand met betere kansen te redden" Is ook niet echt iets wat je verkocht krijgt als verzorgingsstaat Nederland.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helemaal mee eens, hoor. Blijkbaar hebben we nog steeds niet allemaal door dat we het zelf zijn die het virus verspreiden. De Britse variant is al in Nederland (plus nog een paar andere varianten, brrr) dus daar hebben we die vliegtuigen niet meer voor nodig. We zijn niet meer zo gewend aan dingen doen en vooral laten voor anderen die we veelal nog niet eens kennen ook. Veel mensen gaan echt voor "ikke-ikke-ikke en de rest ken stikke", zonder corona is dat al geen fijne houding in zo'n drukke samenleving, met corona is het een ramp. Dat neem ik de individuele mensen niet kwalijk, het is ons decennia lang ingepompt: ieder voor zich (en soms God voor ons allen mits je wel tot de selecte groep gelovigen behoort die het enige ware geloof aanhangt natuurlijk); zelfredzaamheid; the American Dream; als je hard werkt dan krijg je succes (=geld); mensen die het niet redden, hebben het aan zichzelf te danken; de overheid wantrouwt per definitie iedere burger.

Ongeveer elke groep in de wereldwijde samenlevingen die je maar kunt bedenken, wordt gevoed met "alle anderen zijn tegen ons" vanuit hun eigen informatie-bubbel en reageren defensief, agressief, vanuit een gevoel van achtergesteld, niet gehoord worden etc. Wat in veel gevallen ook in meer of mindere mate zo is. Die "onvrede" voeden, is voor allerlei lieden/bedrijven/partijen die niet het belang van deze groepen voor ogen hebben maar een eigen belang om deze mensen te mobiliseren en voor hun karretje te spannen essentieel. Dus ergens hebben mensen wel gelijk als men zegt dat er "complotten" zijn, alleen niet vanuit de hoek en die mate als de echte "volksmenners" en keiharde zakenlui met "verdienmodellen" over de ruggen van hen nastreven. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet ook niet of een avondklok nou echt de oplossing is. Er is natuurlijk wel vrij goed op te handhaven. Al zou dat voor mij betekenen dat ik niet meer ''s avonds naar de supermarkt kan, als er bijna niemand is, maar dat ik overdag de drukte in moet. Dat kan ook niet de bedoeling zijn, zou je zeggen. Ik zou het denk ik eerder zoeken in het verminderen van bezoek. Want als jij iedere dag 2 mensen op bezoek krijgt, ben je na een week met 14 mensen in contact geweest. Maar de mensen die nu met 10 in een woonkamer zitten, gaan zich daar natuurlijk ook niet aan houden. Maar je zult altijd mensen houden die de grenzen opzoeken. Ik las net over mensen die toch een kinderfeestje gaven. Dat kon gewoon want er waren geen andere volwassenen op bezoek, alleen kinderen. Maar waar ze niet bij stilstaan is dat je op die manier een eventuele besmetting wel kunt doorgeven aan de gezinnen van al die kinderen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind mensen op bezoek hebben op 1,5 m afstand sowieso ontzettend krom.

Want. Ze zitten wel op jouw stoelen. Ze drinken uit jouw kopjes/glazen die jij als ze weggaan alsnog vastpakt. Ze gaan naar dezelfde wc als jij, waarbij ze na die tijd de handen afdrogen met dezelfde handdoek.

Echt dikke BS. Maar goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei Ripley:

Ik vind mensen op bezoek hebben op 1,5 m afstand sowieso ontzettend krom.

Want. Ze zitten wel op jouw stoelen. Ze drinken uit jouw kopjes/glazen die jij als ze weggaan alsnog vastpakt. Ze gaan naar dezelfde wc als jij, waarbij ze na die tijd de handen afdrogen met dezelfde handdoek.

Echt dikke BS. Maar goed.

Dat is maar net hoe je ermee omgaat. Ik krijg bijna geen visite, alleen mijn ouders zijn 2 of 3 keer geweest. Maar dan gebruiken zij het toilet beneden, en wij gebruiken dat op die dag niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb voor veel begrip, maar een avondklok echt niet. Het buiten kunnen wandelen, juist buiten de drukte om, is goed voor de gezondheid, mentaal en fysiek. Het zou gaan om groepen die samen hangen. Tja, dat mag nu al niet, dus handhaaft daar dan op. Of als het om kinderen onder de 13 of 14 gaat, stel dan een algeheel verbod in om met meer mensen samen te zijn na bv 20 uur, dan horen de meeste toch al in bed te liggen.

Ik denk echt niet dat een avond klok ons gaat helpen. Mensen moeten zich beter aan de regels houden. Ik ga met mn verjaardag ook maar 2 mensen uitnodigen. En dus ook niet in etappes en meerdere mensen op 1 dag maar na elkaar.

En handen ka je wassen na je spullen aanraakt van een ander, net als een stoel die je schoon kan maken. Ook wij hebben twee toiletten en ook daar kan je hygiëne doekjes neer leggen dat je die even over de bril haalt als je klaar bent.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zag net van vrienden van ons die hun huwelijksjubileum vierden dat ze een "private dining experience" gedaan hadden van een lokaal restaurant, dan komt dus een kok van je favoriete restaurant in jouw eigen keuken voor je koken 😄

Dat vind ik nou echt een leuk idee, slim van die ondernemers!

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vrees dat de avondklok er toch gaat komen. 

Tot nu toe vond ik alle beperkingen wel logisch en begrijpelijk. Maar de avondklok vind ik wel een raar idee, wel ver gaan. Maar misschien omdat ik de noodzaak er niet zo van in zie. Maar dat komt misschien ook wel omdat wij niet in een stad wonen? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de avondklok ook wel erg ver gaan hoor en begrijp die ook niet.

Er zijn nog zoveel andere mogelijke maatregelen die ze eerst in kunnen voeren voordat ze overgaan op zoiets draconisch.

Ik heb er sowieso geen zin in om straks een papiertje mee te krijgen van werk dat ik 24/7 bij me moet houden (draai 3 ploegen, dus ik ben best vaak na een bepaalde tijd buiten) voor het geval ik staande wordt gehouden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook in de stad zie ik het nut er niet van hoor. Het is in de avond niet druk op straat en mensen die bij elkaar thuis komen wonen vaak bij elkaar in de straat. Die blijven dat ook met avondklok heus wel doen. Bovendien propt het supermarktbezoek op. Ik ga meestal tussen 8 en 10 savonds, dan is het rustig. Dat kan dan ook niet meer waardoor de toch al drukke tijden nog drukker worden. Ik vind het te ver gaan en het nut is me volledig onduidelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helemaal mee eens, Eefje. 

Volgens mij willen ze hiermee voorkomen dat jongeren elkaar opzoeken. Op straat mogen ze al niet samen zijn, maar wat ze binnen doen is natuurlijk moeilijk te controleren. En als ze 's avonds op straat lopen kan er nu op gehandhaafd worden.

Ik moet nu ook boodschappen gaan doen in de drukte, daar ben ik niet blij mee. En mijn ex kan dus niet even een klusje doen als hij onze zoon heeft thuisgebracht, want hij moet op tijd weer weg. Nou, dat zal een enorm verschil maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En ik kan savonds niet meer in mijn eentje wandelen. Heb me tot nu toe heel braaf bij de regels neergelegd en mijn best gedaan begrip te hebben. Maar deze gaat voor mij echt een grens over. Ben zelfs bereid om boetes te riskeren om toch te wandelen savonds. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij persoonlijk gaat die avondklok niet veel veranderen. Nu in de winter kom ik na 20:00 uur eigenlijk nooit buiten maar ik vind het gewoon te ver gaan en naar mijn mening gaat die avondklok niet aan minder besmettingen bijdragen. Wat gaan ze doen als die avondklok niets gaat helpen? Bijstellen naar 18:00 uur of straks helemaal niet meer naar buiten zonder reden? Ik hoorde zelfs al iets over een visiteverbod. Ik denk niet dat dat er meteen komt maar blijkbaar is het wel genoemd?

Ik merk dat ik er toch een beetje opstandig van wordt. Dat was ik al toen de winkels en restaurants moesten sluiten maar nu ook nog eens aan avondklok. Het wordt steeds gekker.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het kan ook zijn dat ze het gebruiken als schrikmiddel nu in de media, dat ze het uiteindelijk toch niet doorzetten, maar wel de andere regels verlengen en aanscherpen. Als je een avondklok verwacht, en die komt er uiteindelijk niet, dan is de theorie er achter misschien dat het aanscherpen/verlengen van de rest beter valt, meer acceptatie heeft bij de bevolking? Dat het een psychologisch spel is. 
Maar ze zijn er wel serieus mee bezig achter de schermen, dus de kans is wel aanwezig dat het er toch van komt. En als het er komt, willen ze het ook serieus gaan handhaven, strenger dan de andere regels tot nu toe voor ze ver ik dat nu begrijp. Ik ben wel benieuwd. 

Voor mij verandert er ook niet veel hoor, we doen al nauwelijks visites, ik mag als het goed is nog steeds de hond uitlaten. Het is meer het gevoel dat het geeft, het voelt als een maatregel voor in een oorlog. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap ook het nut van dr avondklok niet. Mensen die zich nu niet aan de regels houden gaan dat door een avondklok heus niet ineens veranderen. En inderdaad word het in supermarkten tijdens openingstijden juist drukker. In de zomer zou ik me er nog een soort voorstelling bij kunnen maken, omdat er dan ’s avonds meer mensen op straat zijn, maar nu? Het is stil op straat, zelfs overdag. En zelfs dan. Ze kunnen het nu al niet handhaven, dus wat is het nut? Geen idee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
27 minuten geleden zei Marjoleink:

Hond van de buren lenen? Dan mag het wel.

Niemand heeft een hond hier, allemaal katten 😬

Heb me een tijdje terug aangemeld bij buurhondje, maar zitten allemaal niet echt dicht in de buurt en zoeken vaak iemand voor overdag, dus dat schiet ook niet op. Gewoon wandelen dus en sneakers aan zodat ik hard kan rennen als ze me willen bekeuren, zit niks anders op 🤷

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .