Ga naar inhoud

Corona virus

Aanbevolen berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ik lees net dat er versoepelingen zijn aangekondigd vanaf 2 maart: scholen deels open, kappers open, winkels open op afspraak. Ik kreeg al een appje van de kapper van mijn zoon, of ik een afspraak wil

Mijn schoonmoeder is vandaag jarig en we hebben een corona-proof party gegeven voor haar. We hebben er in ieder geval ontzettend om kunnen lachen!   Vanochtend om 8 uur hebben we allemaal ee

Als introvert persoon zie ik vooral veel voordelen. 🤡 

14 minuten geleden zei Marjoleink:

Reken er maar op dat het nog zeker 3 weken duurt. Ik had laatst ook een lampje nodig, maar bestellen bij Hornbach kan alleen vanaf 15 euro. Nu is het dus donker boven mijn gootsteen.

Kan je bij de supermarkt toch ook halen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lockdown of niet.. ik mis het om ontspannen te gaan winkelen en terrasjes te pikken of lekker uit eten te gaan zonder de kans om besmet te worden. Bordspel avondjes, gezellige uitjes... eerst vond ik het niet erg omdat die sociale verplichtingen niet meer hoefden. Nu is het blijkbaar al zo gewoon dat er alsnog van je verwacht wordt te komen  bij die sociale verplichtingen omdat je anders scheef aangekeken wordt of een aansteller bent. De neef van mijn man die ging gewoon een kraamfeest geven en had een zaaltje gehuurd terwijl de lockdown al lang en breed begonnen was. Koekoek! 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik baal er ook van. Verbouwen en verhuizen in een lockdown is echt enorm onhandig. Ik bestel nu maar veel via internet, dus ik betaal echt meer aan verzendkosten dan ik zou willen. Maar anders moet ik langer in de zooi zitten en ik wil het gewoon af hebben.

Aan de andere kant is dit ook het vervelendst voor mij, dus eigenlijk heb ik het verder wel goed. Maarja, even balen 😬

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Boefje:

Lockdown of niet.. ik mis het om ontspannen te gaan winkelen en terrasjes te pikken of lekker uit eten te gaan zonder de kans om besmet te worden. Bordspel avondjes, gezellige uitjes... eerst vond ik het niet erg omdat die sociale verplichtingen niet meer hoefden. Nu is het blijkbaar al zo gewoon dat er alsnog van je verwacht wordt te komen  bij die sociale verplichtingen omdat je anders scheef aangekeken wordt of een aansteller bent. De neef van mijn man die ging gewoon een kraamfeest geven en had een zaaltje gehuurd terwijl de lockdown al lang en breed begonnen was. Koekoek! 

Een bordspel kan gewoon hoor! Als je beiden hetzelfde spel in huis hebt kan het zelfs zonder dat je in één ruimte zit. Dan moet je beide de zetten op het spel dat je hebt doen terwijl je aan het videobellen bent! Is best leuk op die manier hoor! Pubquizzen zijn ook prima te doen via videobellen. Het is niet hetzelfde, maar het kan wel leuk zijn om een keer met vrienden een online spelletjes-date te houden.

Maar je mag nog steeds 2 personen op bezoek krijgen, dus als je er echt behoefte aan hebt, zou het kunnen. Hoewel bezoek natuurlijk wel beperkt moet worden, het is ook niet de bedoeling dat je dagelijks 2 man op bezoek hebt en bezoek moet ook afstand houden, dat moet ook lukken in je woonkamer. Dat is ook niet overal even makkelijk. 

Maar ik sluit me bij jullie aan hoor, ik begin het ook beu te raken.  Dat er zoveel dicht is is gewoon onhandig, je mist toch wel wat praktische (maar niet noodzakelijke) winkels. En niet alles speelt in op afhalen of bezorgen. En soms wil je iets inderdaad ook gewoon zien voor je het koopt. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minuten geleden zei Evee:

Een bordspel kan gewoon hoor! Als je beiden hetzelfde spel in huis hebt kan het zelfs zonder dat je in één ruimte zit. Dan moet je beide de zetten op het spel dat je hebt doen terwijl je aan het videobellen bent! Is best leuk op die manier hoor! Pubquizzen zijn ook prima te doen via videobellen. Het is niet hetzelfde, maar het kan wel leuk zijn om een keer met vrienden een online spelletjes-date te houden.

Maar je mag nog steeds 2 personen op bezoek krijgen, dus als je er echt behoefte aan hebt, zou het kunnen. Hoewel bezoek natuurlijk wel beperkt moet worden, het is ook niet de bedoeling dat je dagelijks 2 man op bezoek hebt en bezoek moet ook afstand houden, dat moet ook lukken in je woonkamer. Dat is ook niet overal even makkelijk. 

Maar ik sluit me bij jullie aan hoor, ik begin het ook beu te raken.  Dat er zoveel dicht is is gewoon onhandig, je mist toch wel wat praktische (maar niet noodzakelijke) winkels. En niet alles speelt in op afhalen of bezorgen. En soms wil je iets inderdaad ook gewoon zien voor je het koopt. 

Klopt het kan nog wel maar mis gewoon meer mensen gezellig aan onze mooie grote eettafel en snackjes erbij. Catan spelen ofzo.. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb kleding liggen die terug moet, maar als ik het opstuur betaal ik € 3,95 verzendkosten. Maar om het nu nog een maand te laten liggen is ook zoiets. Ik vind dat die winkel er ook niet heel flexibel mee omgaat. Want als ik het over een maand terugbreng dan koopt niemand het meer voor de normale prijs.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik echt even niet weet hoe ik het vol ga houden. Online onderwijs lijkt leuk, maar mijn zoon krijgt halve lessen en dan moet hij zelfstandig opdrachten maken. Maar voor veel vakken is dat niet voldoende en moet ik er na mijn eigen werkdag dus nog naast gaan zitten om het uit te leggen. Dus ik maak voor mijn nek te lange dagen, terwijl mijn behandelingen allemaal niet doorgaan. Na de vorige lockdown moest ik weer opnieuw beginnen met revalideren, daar zal het nu ook wel zo'n beetje op neerkomen. Maar ook psychisch is de rek er nu wel een beetje uit eerlijk gezegd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Boefje:

Klopt het kan nog wel maar mis gewoon meer mensen gezellig aan onze mooie grote eettafel en snackjes erbij. Catan spelen ofzo.. 

Mijn vriend speelt Catan met zijn vrienden online. Serieus en fanatiek dat ze zijn joh! Er is dus een online spel van, inclusief geluidjes van mekkerende schapen, bomen die omgezaagd worden en een videochatfunctie. Niet hetzelfde als gezellig bij elkaar zitten, maar ze hebben er toch erg veel plezier in zo te horen en ze doen het wekelijks 🤷

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Wij hebben onze eetkamer stoelen verkocht. Geen idee wanneer we weer kunnen gaan kijken voor stoelen. En dat is inderdaad iets wat je wil zien en vooral uitproberen voor je ze koopt.

Dus je hebt nu geen stoelen? Dat is niet handig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik probeer me het gevoel te herinneren hoe het was voor de coronatijd.. ik weet nog wel hoe het was maar kan me dat gevoel niet meer herinneren. Er was ook ineens die grote nachtmerrie waar we plots in zaten als één of andere apocalypsfilm. Helaas zitten we er nog in... waarom was ik ook zo verwend om te denken dat dit soort enge ziektes alleen in verre landen voor zouden komen en hier nooit naartoe. Ons land wordt ook steeds warmer dus waarom ook niet. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou ja het is zelfs op Antarctica nu toch? En toen het warm was was het hier weg 😊. Over apocalyps gesproken, ik ben er van overtuigd dat dit nog niks is. We zijn met veel teveel mensen op aarde en volledig uit balans met diezelfde aarde. Dit is zeker niet het laatste en ellendigste dat op ons pad naar de ondergang komt. Als we zo doorgaan kunnen we hier over 80 jaar niet meer leven. En het wordt al eerder erg onprettig, dat merken we nu al op veel plekken in de wereld ver van ons veilige Nederlandse bed. Teveel mensen, te weinig natuur. Ziekten, natuurrampen, honger, gebrek aan drinkwater, ik geloof niet dat dat beter gaat worden gezien het lage tempo en de enorme moeite die het kost om wat druppels op de gloeiende plaat te gooien. Maar corona krijgen we er wel onder, dat geloof ik dan weer wel. Tot zo ver mijn peptalk 😆.

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Eefje:

Nou ja het is zelfs op Antarctica nu toch? En toen het warm was was het hier weg 😊. Over apocalyps gesproken, ik ben er van overtuigd dat dit nog niks is. We zijn met veel teveel mensen op aarde en volledig uit balans met diezelfde aarde. Dit is zeker niet het laatste en ellendigste dat op ons pad naar de ondergang komt. Als we zo doorgaan kunnen we hier over 80 jaar niet meer leven. En het wordt al eerder erg onprettig, dat merken we nu al op veel plekken in de wereld ver van ons veilige Nederlandse bed. Teveel mensen, te weinig natuur. Ziekten, natuurrampen, honger, gebrek aan drinkwater, ik geloof niet dat dat beter gaat worden gezien het lage tempo en de enorme moeite die het kost om wat druppels op de gloeiende plaat te gooien. Maar corona krijgen we er wel onder, dat geloof ik dan weer wel. Tot zo ver mijn peptalk 😆.

Mooie peptalk inderdaad thnx. haha Ik dacht dat mijn bericht depri was maar het klopt. Ik roep het ook al steeds maar ik probeer daar niet elke dag bij stil te staan. Corona is op het moment niet te missen. Een daily reminder dus vandaar. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vraag mij ook af hoe snel het weer duurt dat je zorgeloos in een menigte staat. Bij een concert,  op een drukke markt of evenement, op een vliegveld. 

Ik bedoel na vaccinatie kan dat op een bepaald punt hoop ik wel weer, maar hoe lang voor je dat in je hoofd ook kwijt bent, het bewust zijn dat er risico is voor zo iets als dit. Zou dat altijd op de achtergrond in onze hoofden blijven zitten? Of zou dat weer ver naar de achtergrond verdwijnen? 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vraag me ook af of bepaalde gebruiken helemaal verdwijnen, of gewoon weer terugkeren. Dingen zoals een hand geven bij de dokter of drie zoenen bij nieuwjaar of bij verjaardagen?

En dingen waar ik wel naar uitkijk, zoals mijn zus een knuffel geven, hoe lang duurt het voor dat weer gewoon voelt?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik hoop wel dat we die drie zoenen voor altijd uitgebannen hebben nu, dat hoeft voor mij echt niet, nooit meer graag. 

Bij de eerste uitbraak had ik eerst een paar weken helemaal thuis gewerkt, daarna sprong ik bij op een sociale werkvoorziening, die moest door draaien, maar het zijn mensen die moeilijk te sturen zijn op gedrag. Ik was tien minuten binnen en had al verschillende mensen veel te dicht bij me gehad, mensen die me aanraakten etc. Ik schrok eerst, na een half uur was ik dat alweer kwijt. We zijn er natuurlijk wel mee aan de slag gegaan en hebben het uiteindelijk in het gareel gekregen. Maar ik vond het zo snel alweer normaal, al besefte ik dat het echt niet kon zo, bang werd ik er niet van. Ik ben ook zo iemand die het in sociale contacten ongemerkt en onbedoeld wat minder nauw neemt, met vrienden en familie dan. Ik sta of zit snel dichter bij dan 1.5m, ik laat zonder nadenken iemand bij mij in mijn auto stappen. Ons kerstdiner was bij mijn zwager keurig ingericht zodat alle volwassenen per huishouden op anderhalve meter zaten met een buffer van kinderen er tussen. Ik denk niet na over die dingen. Ik schuif gewoon aan. Maar ik zou nu niet met teveel mensen in een ruimte gaan zitten enzo, dat zou wel weer even wennen zijn. Maar ik ben er van overtuigd dat je dat heel snel weer loslaat als je het weer gewend bent. Van de zomer zat ik ook weer vrolijk op het terras met vier man rond een piepklein tafeltje, was gewoon blij dat het weer kon en vond het niks spannend. Het zal per persoon verschillen, maar de meesten zullen er weinig last van hebben. Dat zie je nu eigenlijk al, terwijl we toch in een behoorlijke crisis zitten. Het weerhoudt veel mensen nu al niet van intensief en veel contact.

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei Eefje:

Ik word trouwens behoorlijk link van dat avondklok idee.

We worden overal vaak terecht link van, want de maatregelen beperken ons natuurlijk verschrikkelijk (wat ook de bedoeling is en niet om ons te pesten, maar om de verspreiding in te perken), maar ik ben liever link over zo'n ingrijpende maatregel als een avondklok, terwijl ik me er wél mopperend aan houd, omdat ik snap waarom en dat het moet dan dat ik link erover ben en me er niet aan zou houden. Als er veel mensen link zijn én zich er niet aan zouden houden, krijgen we hetzelfde als in het VK. Die Britse variant is echt afgrijselijk. Het is al zo'n ellende en dan wordt het nog nog nog ellendiger en volledig onhoudbaar, de slachtoffers in alle groepen van de bevolking vliegen je dan om de oren, gaan we dan ook overledenen "opstapelen", omdat er zoveel zijn dat we hen niet binnen vijf dagen kunnen begraven/cremeren, Middeleeuwse taferelen alsof we nu niet meer kennis en mogelijkheden zouden hebben om in ieder geval te proberen het tij te keren. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat een avondklok mij vrij weinig doet. Ik ga zelden 's avonds nog op pad, en die paar afspraken die ik nu 's avonds plan zou ik dan gewoon wat eerder op de dag of in het weekend plannen. Ze hebben het over een avondklok vanaf 8 uur, dus ik kan gelukkig nog wel met een vriendin samen eten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gaat die er komen denken jullie, de avondklok?

Ik denk het eigenlijk niet. Maar ik ben wel benieuwd hoe ze dat zouden uitwerken. Ik mag toch hopen dat als de hond hoge nood heeft 's nachts ik toch gewoon naar buiten mag 😂

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden zei Evee:

Gaat die er komen denken jullie, de avondklok?

Ik denk het eigenlijk niet. Maar ik ben wel benieuwd hoe ze dat zouden uitwerken. Ik mag toch hopen dat als de hond hoge nood heeft 's nachts ik toch gewoon naar buiten mag 😂

Ik hoop wel dat er strengere maatregelen gaan komen, of een avondklok effectief is weet ik niet maar de huidige lockdown doet niet genoeg en dan hebben we ook nog die Britse variant in onze nek hijgen. Ik snap dus niet helemaal waarom we op dezelfde voet verder gaan.

Wat betreft de hond, ik las ergens dat aangelijnde huisdieren uitlaten een geldige uitzondering is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .