Ga naar inhoud

Corona virus

Aanbevolen berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ik lees net dat er versoepelingen zijn aangekondigd vanaf 2 maart: scholen deels open, kappers open, winkels open op afspraak. Ik kreeg al een appje van de kapper van mijn zoon, of ik een afspraak wil

Mijn schoonmoeder is vandaag jarig en we hebben een corona-proof party gegeven voor haar. We hebben er in ieder geval ontzettend om kunnen lachen!   Vanochtend om 8 uur hebben we allemaal ee

Als introvert persoon zie ik vooral veel voordelen. 🤡 

Zojuist zei Eefje:

Ik geloof daar niks van. Maar ik ga ook geen discussies meer aan over dit onderwerp. Net zo zinloos als discussiëren of er wel of geen God bestaat. Bewijs zie je nooit met eigen ogen dus kan iedereen geloven waar hij zelf voor kiest. Ik kies voor een positiever wereldbeeld in deze en volg de voor mij meest plausibele en wetenschappelijke uitleg van een zoönose.

@Ripleymyxo is idd door mensen ontwikkeld om de konijnenpopulatie ergens ter wereld weet niet meer waar op een erg dieronvriendelijke manier onder controle te krijgen. Rhd weet ik niet, zou zomaar ook zo kunnen zijn. 

Myxo is naar mijn weten een van nature ontstane konijnenvirus wat destijds naar Australie gehaald was om daar de konijnenpopulatie in te dammen omdat het daar gigantisch uit de hand liep.

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden zei Ripley:

Myxo is naar mijn weten een van nature ontstane konijnenvirus wat destijds naar Australie gehaald was om daar de konijnenpopulatie in te dammen omdat het daar gigantisch uit de hand liep.

Klopt je hebt gelijk zie ik! Het bestond al, maar is inderdaad bewust overgebracht naar Australië. Ergens verkeerd geïnformeerd en dat is blijven hangen blijkbaar. Zo gemakkelijk gaan die dingen dus 🧐 

aangepast door Eefje
  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij RHD geldt hetzelfde inderdaad, ook door de mens gemaakt, helaas.  Dat is in Australië en/of Nieuw Zeeland losgelaten om daar konijnen uit te moorden omdat een stelletje Engelsen ze daar ondoordacht had losgelaten om er gezellig op te kunnen jagen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden zei Kolino:

Bij RHD geldt hetzelfde inderdaad, ook door de mens gemaakt, helaas.  Dat is in Australië en/of Nieuw Zeeland losgelaten om daar konijnen uit te moorden omdat een stelletje Engelsen ze daar ondoordacht had losgelaten om er gezellig op te kunnen jagen.

Zoals boven jou besproken ging dit om Myxomatose. Niet om RHD. En Myxo is niet door mensen bedacht, alleen verplaatst.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gelukkig komt er als het goed is een onderzoek naar de oorzaak van Covid-19. We gaan het wel zien, wat daar uit komt.

Rhd en myxo zijn wel virussen die doelbewust/onbedoeld door mensen zijn losgelaten, dat kun je in het geval van covid ook nog niet uitsluiten. Al denk ik niet dat het doelbewust de wereld in is gebracht.

Hebben jullie ook de docu's gezien waarin Nederland als een van de grootste broeinesten voor pandemieën wordt gezien? Lijkt me goed om die uitspraken van wetenschappers daarover serieus te nemen en daar zo snel mogelijk iets mee te doen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden zei Kolino:

Gelukkig komt er als het goed is een onderzoek naar de oorzaak van Covid-19. We gaan het wel zien, wat daar uit komt.

Rhd en myxo zijn wel virussen die doelbewust/onbedoeld door mensen zijn losgelaten, dat kun je in het geval van covid ook nog niet uitsluiten. Al denk ik niet dat het doelbewust de wereld in is gebracht.

Hebben jullie ook de docu's gezien waarin Nederland als een van de grootste broeinesten voor pandemieën wordt gezien? Lijkt me goed om die uitspraken van wetenschappers daarover serieus te nemen en daar zo snel mogelijk iets mee te doen. 

Losgelaten is wat anders dan uitgevonden. RHD lees ik graag nog bewijs over, daar heb ik zo gauw nog niks over kunnen vinden.

De oorzaak van covid ben ik ook benieuwd naar, maar dat het is uitgevonden door de mensheid is voor mij grote kolder. Doet me denken aan films als 'Black Sheep' en 'I am Legend'. En de 'Planet of the Apes' films.

Wat betreft uitspraken van wetenschappers. Ik neem alles met een korreltje zout. Ik ben zelf ook wetenschapper en heb zelf ook wel eens fouten ontdekt in databases van mijn meerderen. Dat vinden ze echt niet grappig hoor, als ik ze daarop wijs. Maar geeft aan dat ook oudere wetenschappers wel eens fouten kunnen maken.

Voornamelijk met docu's ben ik altijd benieuwd wie de sponsor was. 

Nederland is een broeinest, alleen in de zin van het hutjemutje bovenop elkaar leven. Maar aan de andere kant is de hygiene standaard (en welvaart!!) enorm hoog. 

aangepast door Ripley
Link naar bericht
Delen op andere sites

Microbiologen of hoe die mensen in laboratoria ook mogen heten kunnen veel genetische eigenschappen van cellen e.d. veranderen, aanpassen dus waarom zouden ze niet in geheime opdracht van een overheid virusdeeltjes o.i.d. kunnen veranderen / aanpassen.

China is communistisch dus de echte waarheid zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen.
Afijn, de huidige mens kan bijna alles.

In 2002 werd Sars-Cov ontdekt en, warempel ook in China.

https://www.rivm.nl/sars

Nu is Covid 19 een Sars-Cov variant alleen hebben ze er een 2-tje achter gezet.

En  deze variant is ook in China ontdekt.

Toevallig hè?

Vindt je het gek dat ik mijn bedenkingen en twijfels heb.

aangepast door Koosje
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil best geloven dat covid door mensen in een lab gemaakt is. Misschien waren ze wel bezig om een nieuwe synthetische malaria-vaccinatie te maken, en is dat enorm gemuteerd. Vervolgens is dat per ongeluk vrij gekomen doordat een proefdier waar het op getest werd ontsnapt is, vervolgens opgegeten door een roofvogel, zo in de voedselketen van dieren terecht gekomen en daar verder gemuteerd, tot het op de Chinese dierenmarkt als covid oversprong op een mens.

Heb ik hier enig bewijs voor? Nee, natuurlijk niet, het woord zegt het al, complottheorie. Het is een scenario dat ik me kan voorstellen. Maar dat het bewust door mensen met kwade zin de wereld in geholpen is, dat kan ik me absoluut niet voorstellen. Voor dit virus is niemand imuun, dan loop je zelf en alle mensen om wie je geeft toch ook enorm veel gevaar. Niemand kan hier voordeel uit halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alles kan, maar de waarschijnlijkheid dat het met opzet is gedaan, is niet zo groot. Ik hoop echt dat we de oorzaak kunnen achterhalen. Ik kan ook zo meerdere complottheorieën bedenken die allemaal plausibel zijn.

Overigens, misschien fijn voor mensen die meer willen weten over het vaccin, het is toegevoegd aan het farmaceutisch compas 🙂 Daar worden ook alle bijwerkingen beschreven en wanneer je het wel en niet moet gebruiken etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet iemand trouwens wanneer de volgende persconferentie is? Ik meen me te herinneren dat er iets over gezegd was tijdens de vorige toespraak van de minister, maar ik kan het nu werkelijk nergens meer terugvinden. Het zal wel voor 19 januari zijn, maar zou graag weten wanneer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

China heeft een traditie in (immens) grote markten met wilde levende dieren. Deze dieren zijn niet ziek, ze zijn onnoemlijk sterk in het in bedwang houden van allerlei ziekteverwekkers, maar wij zijn daar niet zo goed in. Als mensen geen contact hebben/maken met levende dieren die ziekteverwekkers bij zich kunnen dragen, is de kans op een vergelijkbare pandemie  klein. 

Als vervolgens mensen zo verhipte egoïstisch en egocentrisch zijn om maatregelen die niet makkelijk en/of lollig zijn na te leven om de verspreiding van het virus tegen te helpen gaan dan moeten we niet gek opkijken dat het lang duurt en veel slachtoffers kost.

Kritisch blijven is vanzelfsprekend, maar dingen aan elkaar knopen die niets met elkaar te maken hebben, is wat anders. Als je nu naar het nieuws luistert of kijkt, zie je waar het toe leidt in de VS. 

Op de Veluwe zijn veel ooievaars en veel kinderen. Gaan we nu concluderen dat de babies toch door de ooievaar gebracht worden? 

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ach, het niet er niet naar uit dat er al versoepeld kan gaan worden. Maar ja, dat hebben we zelf in de hand. Ze zullen in de week voor de 19e wel met een toespraak komen, volgende week lijkt mij dus logisch. Deze week is er geen iig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

‘Correlatie betekent nog geen causaliteit’, was een van de eerste dingen die ik ooit bij statistiek leerde. 😄

23 minuten geleden zei JokeC:

Op de Veluwe zijn veel ooievaars en veel kinderen. Gaan we nu concluderen dat de babies toch door de ooievaar gebracht worden? 

Ik kom van de Veluwe, maar volgens mijn ouders ben ik toch echt aan komen lopen.. 🤔😅

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden zei Pablo&Lola:

‘Correlatie betekent nog geen causaliteit’, was een van de eerste dingen die ik ooit bij statistiek leerde. 😄

Ik kom van de Veluwe, maar volgens mijn ouders ben ik toch echt aan komen lopen.. 🤔😅

Hihi, was een wijze les toch? Heb je de rest van je leven profijt van.

Er was toch ook een uitleg dat kindertjes achter de boerenkool vandaan kwamen? 

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik ook. Ik las op LinkedIn nog een aardige redenering: ik pas in mijn pak, mijn pak past in mijn koffer, dus ik pas in mijn koffer. 

Ik kom trouwens uit de bloemkool  volgens mijn ouders.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben die dichte winkels echt wel zat hoor. Wil graag een zandbak regelen voor de konijnen nu ze weer even in de ren moeten blijven zodat Kiki haar energie daarin kwijt kan. Kan dus geen zand halen en afhalen kan alleen vanaf een bedrag van 20 euro dus moet ik gelijk allemaal dingen bedenken die we eventueel nog nodig hebben. Allemaal om een zak zand van 2 euro te kunnen krijgen. Wilde ook even nieuwe matten voor de konijnen halen bij de Action. Ooh nee.. en een nieuw stuk vinyl voor onder de ren. Kan wel online maar ik wil het zien en voelen. Allemaal van die ditjes en datjes die niet kunnen, begin er stevig de balen van te krijgen hoor 😒

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil graag naar een tuincentrum voor een bepaalde plant 😅 en moet ook naar de action want één van de schaaltjes van Mars is stuk gevallen en heb er nu niet genoeg (en voor één schaaltje online bestellen werkt ook niet) maar goed op zich vind ik het aardig verwend zeur gedrag van mezelf 😂

Er zijn ergere dingen. Ik 'vrees' wel voor hoe lang de lockdown nog gaat duren want vanaf ergens in de eerste helft van februari ga ik preventief in quarantaine ivm bevalling van een vriendin dus dan wordt het half maart voor ik een keer een winkel vanbinnen kan bekijken. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .