Ga naar inhoud

Corona virus

Aanbevolen berichten

Bah wat vervelend allemaal! Je moet je wel op je gemak voelen bij een huisarts als dat niet zo is lijkt mij dat vreselijk, naar dat je dan zo vast zit omdat ze verder niemand willen aannemen. Ook niet als je de situatie uitlegt? Zelf zit mijn huisarts ook te ver weg maar ik mocht daar blijven omdat de enige dichtstbijzijnde huisarts hier de huisarts is waar ik assistente ben geweest. Hoe goed die huisarts ook is ik wil echt geen patiënt zijn bij mijn oude werkgever.

Ik heb inderdaad bij praktijken stage gelopen waar ze echt martelwerktuigen gebruiken dan dacht ik echt is dit nodig? De praktijk waar ik werkte heeft gewoon vrouwvriendelijke specula. Scheelt zoveel voor de patiënt en de kwaliteit van het uitstrijkje wordt er niet minder op. 

Sorry @Evee mijn schuld ik zal stoppen. Stom hè die lockdown.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Ik lees net dat er versoepelingen zijn aangekondigd vanaf 2 maart: scholen deels open, kappers open, winkels open op afspraak. Ik kreeg al een appje van de kapper van mijn zoon, of ik een afspraak wil

Je kan altijd nog een hondenlijn meenemen en heel hard fikkie roepen, alsof je je hond kwijt bent? 😉   

Mijn schoonmoeder is vandaag jarig en we hebben een corona-proof party gegeven voor haar. We hebben er in ieder geval ontzettend om kunnen lachen!   Vanochtend om 8 uur hebben we allemaal ee

Geeft niet hoor, het is bij offtopic, dus een beetje afdwalen van het hoofdonderwerp is geen probleem, maar ergens moet het dan ook wel weer over het originele onderwerp gaan 😉

Hebben jullie nu in de winter ook echt meer moeite met de lockdown?

Of het nou is omdat het nu strenger is dan eerder dit jaar, de feestdagen waarbij je je er toch wat meer bewust van bent, of omdat het zonnetje buiten niet schijnt om de ellende te compenseren,  ik weet het niet.

Maar ik begin nu inmiddels wel wat dingen te missen. Een dagje efteling, een middagje naar de ikea, lekker naar het zwembad. Geen eerste levensbehoeften natuurlijk, maar ik ben denk ik sinds februari 5x in een winkel geweest (op onze dorpssupermarkt met postpunt na).  Ik begin toch gewoon wel weer zin te krijgen in een middagje winkelen ergens of een dagje uit.

Ik hoop dat de vaccinaties (en de bereidheid om te vaccineren) goed op gang komen, effectief zijn, en dat we komende zomer (al is het misschien nog wel met een binnenlandse of Europese beperking) wel weer iets meer vermaak en mogelijkheden hebben. Ook voor de mensen die in de sectoren werken die nu stil liggen. Maar ik vrees een beetje dat dat misschien pas 2022 zal worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er in de vakanties wel last van, maar dat lijkt me logisch. Ik was toevallig pas nog in de stad geweest, op een vrijdagochtend. En ik kan inmiddels heel goed online winkelen. Maar ik mis het gewoon zonder nadenken kunnen afspreken met vriendinnen, en het sporten. En mijn zoon kan natuurlijk ook nergens heen, dus voor hem is het ook moeilijk. 

Wat het denk ik ook moeilijker maakt: het duurt al zo lang, en ik denk dat het ook nog zeker een half jaar duurt voor het leven weer een beetje richting normaal gaat. Terwijl we in maart nog dachten dat het snel achter de rug zou zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De lockdown zelf niet echt. Ik zou graag naar de dierentuin willen of met een vriendin ergens lunchen, maar echt missen is het niet. Ik heb wel last van het druilerige weer. Ik kan me er echt niet toe zetten een stukje te gaan wandelen, dus ik hoop dat snel het zonnetje weer schijnt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde zou graag naar de Ikea willen of überhaupt gewoon winkelen. Gezellig samen eten en spelletjes doen met familie. Of vooral gewoon even ergens lunchen of uiteten gaan. Ik ben nu ook met iemand aan het soort van daten. Dat de horeca niet open is maakt het zeer lastig wat je moet gaan doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier nu ook in lockdown, maar er ligt verse sneeuw en de lucht is strakblauw met zon. Net heerlijk een stukje gelopen, ondanks dat het -5 is. 

Laten we zeggen dat ik blij ben hier te zijn en niet in het druilerige Nederland 😉

Ik hoop vooral dat de corona geen roet in het eten gaat gooien bij mijn visumaanvraag. Alles duurt normaal al 6 maanden, ik hoop echt niet dat het nog langer gaat duren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het nu ook vervelender. In het voorjaar kon ik lekker in de hangmat bungelen en van de zon genieten, nu moet ik mezelf de deur uit schoppen. Ik ben lui en moe. Maar dat heb ik elke winter. Daarom ga ik ook altijd op vakantie in januari of februari. Iets om naar uit te kijken. Dat is er nu niet en daar heb ik wel stevig de balen van. Wel blij met de konijnen nu, valt er toch elke dag wat te lachen met die kleine mafketels.

Ik mis het wel om gewoon een avondje in het café te hangen. Ik heb wat kennissen waar ik altijd mee in het café afspreek, ik zou daar niet gauw thuis mee afspreken. Of gewoon even een rondje door de stad en ergens lunchen, dat deed ik echt veel en graag, woon niet voor niks op loopafstand van het centrum, maar daar heb ik nu mooi geen bal aan. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, het vaccineren is begonnen.

Hoe denken jullie er over?

Wij laten ons wel vaccineren. Ik zie het nut van vaccins wel in, heb ook al zoveel prikken gehad om gezond op te groeien & op reis te kunnen, dan kan een prikje extra er ook nog wel bij. Zeker als dat helpt om weer naar een normale wereld te kunnen. 

Ik denk alleen wel dat het nog wel eventjes duurt voor de "gewone mens" aan de beurt gaat komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil hem zeker. Ik wil mijn leven terug en op vakantie kunnen, naar concerten etc. Denk dat je zonder vaccinatie daar echt wel problemen mee gaat krijgen. Los daarvan zou ik het ook doen, ik heb al zo veel vaccinaties in mijn donder gehad met al die verre reizen, daar heb ik ook nooit vraagtekens bij gezet terwijl ik ook geen idee had wat er allemaal wel en niet in zit en wel en niet onderzocht is. Dan weet ik inmiddels heel wat meer van dit vaccin en ik zie geen enkel bezwaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vertrouwen in de wetenschap en ben er daarnaast van overtuigd dat we ook geen idee hebben van de langetermijngevolgen van een covid-19 besmetting, terwijl er al wel genoeg mensen zijn die een half jaar later nog bijv. ernstige vermoeidheidsklachten hebben. Het is dus sowieso gokken, dan maar liever eventuele bijwerkingen van een vaccin.

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga mij wel laten vaccineren zodra ik aan de beurt ben. Snap ook niet dat zoveel mensen opeens anti-vaxxer zijn geworden. Wat mij betreft verplichten ze alle vaccinaties (dus ook mazelen, rode hond, bof, etc). Uiteraard uitzonderingen waar de gezondheid het niet toelaat.

aangepast door IreneM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga mij ook laten, vvaccineren al vind ik het wel fijn dat ik niet de eerste ben. Is er toch nog weer een klein beetje extra data. 

Maar wat Iris zegt, van Corona weet je dat de kans redelijk is dat je langdurig klachten hebt en van die vaccinatie is de kans klein dat je überhaupt klachten ontwikkeld die langer duren dan een paar dagen. Alleen de allergische reactie die bij 1 op de 100000 voor komen vind ik wel wat spannend. Maar je word goed in de gaten gehouden dus ook dat zal goed moeten komen

Ik snap ook al die complot theorieën niet met nano robots en weet ik wat. Als ze die willen injecteren bij mensen, waarom dan niet bij de kinder vaccinaties,de griep prik, en ander vaccin voor een vakantie of mensen die in het ziekenhuis of huisarts een prik voor het een of ander moeten hebben. Dan vang je toch al een groot deel van de bevolking? En hoef je niet iets als corona te bedenken. 🤔

Maar dat zal wel een rare gedachten kronkel van mij zijn🙄

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn gezondheid laat vaccinatie op dit moment niet toe, dus ik ben wel blij dat ik voorlopig nog niet aan de beurt ben.

Er is nog zoveel onduidelijk. Ik kan zo hele scenario's schrijven over wat er allemaal nog kan gebeuren in het komende jaar, tijdens het vaccinatieproces. Wel dingen die realistisch zijn hoor, bijvoorbeeld, wat doe je als je er achter komt dat het vaccin een half jaar werkt? Ga je dan hervaccineren of door tot je iedereen gehad hebt en dan pas hervaccineren?

Complottheorieën kun je alleen maar naast je neerleggen, het enige wat ze willen is dat de economie zo snel mogelijk weer op volle toeren kan draaien. Als je echt iets met nanobots wil doen, dan kun je dat toch beter via het kraanwater of voeding doen? 😜

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het nog een beetje onduidelijk of ik het vaccin kan krijgen, en of ik het versneld kan krijgen of niet.

Ik gebruik medicijnen die het imuunsysteem onderdrukken, daarom zou ik misschien in de risicogroep kunnen vallen. Maar dat kan ook een reden zijn waarom ik het vaccin niet mag krijgen. Ik heb de komende tijd geen afspraak bij de arts, anders zou ik het navragen. Nu wacht ik gewoon af tot ik iets hoor. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden zei happy211:

Maar dat kan ook een reden zijn waarom ik het vaccin niet mag krijgen. Ik heb de komende tijd geen afspraak bij de arts, anders zou ik het navragen. Nu wacht ik gewoon af tot ik iets hoor. 

Wat je hier zegt klopt, mensen met een verminderde weerstand wordt aangeraden eerst met een arts te overleggen voordat er tot vaccinatie wordt overgegaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 minuten geleden zei happy211:

Ik vind het nog een beetje onduidelijk of ik het vaccin kan krijgen, en of ik het versneld kan krijgen of niet.

Ik gebruik medicijnen die het imuunsysteem onderdrukken, daarom zou ik misschien in de risicogroep kunnen vallen. Maar dat kan ook een reden zijn waarom ik het vaccin niet mag krijgen. Ik heb de komende tijd geen afspraak bij de arts, anders zou ik het navragen. Nu wacht ik gewoon af tot ik iets hoor. 

Tegen de tijd dat je opgeroepen word een (telefonisch) consult plannen met je behandelend arts. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik laat me wel vaccineren. Ook voor dit vaccin zijn gewoon alle procedures gevolgd, boven die is het een bestaande methode, dus zo heel spannend vind ik het niet. De enige onzekerheid is inderdaad hoe lang het werkt, maar daar komen we vanzelf achter. Voor mij is het nog even bekijken voor welk vaccin ik i.v.m. vrij hevige allergieën in aanmerking kom, en ik hoop eigenlijk dat ik vanwege mijn gezondheid eerder aan de beurt ben.

Ik heb net weer op Facebook een enorme hoeveelheid flauwekul en gescheld zien staan. Hadden wij voor de uitvinding van social media ook zoveel mensen met de meest vreemde ideeën? Bij sommigen zou het naar mijn idee wel een zegen zijn als de vaccinatie echt je DNA zou aanpassen. En die nanodeeltjes waarmee je eigendom wordt van Microsoft kan ook zijn voordelen hebben🙄

• Mee eens! 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, ik laat me (denk ik) niet vaccineren.
Heb in het verleden 3 keer een griepspuit gehaald en 3x werd ik daar zo ziek van als een hond.
Nu heb ik over dit vaccin wel mijn twijfels want wat kunnen de gevolgen zijn op de lange termijn.

Zelf vermoed ik dat Covid 19 een door de mens ontwikkeld virus is, net zoals Myxomatose, RHD1 en RHD2.

aangepast door Koosje
  • Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden zei Koosje:

Zelf vermoed ik dat Covid 19 een door de mens ontwikkeld virus is, net zoals Myxomatose, RHD1 en RHD2.

Waarom denk je dat? En met welk doel zou het dan ontwikkeld zijn denk je? 

Het griepvaccin is gekweekt op kippenei, als je daar gevoelig voor bent kun je er flink last van hebben. Ik ging er van schuimbekken. Dit vaccin is dat volgens mij niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
24 minuten geleden zei Marjoleink:

Waarom denk je dat? En met welk doel zou het dan ontwikkeld zijn denk je?

Mijn vermoeden is:
Het virus is ontstaan in China.
Inmiddels liggen zowat alle economieën plat behalve die van... juist ja, China.

En geld is macht...

aangepast door Koosje
  • Verward 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik geloof daar niks van. Maar ik ga ook geen discussies meer aan over dit onderwerp. Net zo zinloos als discussiëren of er wel of geen God bestaat. Bewijs zie je nooit met eigen ogen, tenzij je zelf in het lab aan het werk bent, dus kan iedereen geloven waar hij zelf voor kiest. Ik kies voor een positiever wereldbeeld in deze en volg de voor mij meest plausibele en wetenschappelijke uitleg van een zoönose.

@Ripleymyxo is idd door mensen ontwikkeld om de konijnenpopulatie ergens ter wereld weet niet meer waar op een erg dieronvriendelijke manier onder controle te krijgen. Rhd weet ik niet, zou zomaar ook zo kunnen zijn. 

aangepast door Eefje
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .